„Shoe’s coat“ produkto ir e. parduotuvės kūrėja: „Verslo idėja gali gimti netikėtai“
2015.06.25
Temos: Vadyba.
Verslo vadybos studijas baigusi vilnietė Ramūnė Radienė (41) jau 16 metų dirba konsultacijų verslo srityje. Prieš kelerius metus ji metė samdomą darbą ir įkūrė savo įmonę – UAB „Eurosega“, tačiau nuo verslo mokymų ir konsultavimo rinkos nenutolo nė per žingsnį. Kalbėdama apie savo pirmąjį verslą, įkūrėja pasakoja: „Pasiūliau rinkai paslaugą, kurios Lietuvoje nebuvo, – mokymų konsultavimo brokerystę.“ Užimtumas ir kasdieniai darbai veikliai moteriai nesutrukdė šiais metais įkurti dar vieno verslo. Šį kartą sukūrė produktą ir interneto parduotuvę „Shoescoat.lt“, kurioje siūlo išeitį vairuotojams, norintiems apsaugoti savo batus nuo nusidėvėjimo.
Verslo idėja gimė kasdienėje situacijoje
Prekyba savo sukurtu produktu smarkiai skiriasi nuo jos ankstesnės profesinės veiklos, todėl tik susitikus su pašnekove kilo klausimas, kaip ir kada gimė tokia unikali verslo idėja? „Vieną pavasario dieną nusipirkau naujus verstos odos batus. Kitą dieną apsiaviau juos ir išvažiavau į keletą susitikimų. Po jų išlipusi iš automobilio ir apžiūrėjusi batus pamačiau, kad visas jų užkulnis nutrintas. Tas kartas nebuvo pirmas, kai susidūriau su tokia problema, tačiau jis buvo skaudžiausias – už batus sumokėjau tikrai nemažai“, – dalijasi moteris. R. Radienė pasakoja, kad po to lemtingo karto grįžo namo supykusi ir savarankiškai sumeistravo batams apsaugą. „Tiesiu taikymu nuvažiavau į parduotuvę, nusipirkau medžiagos ir namuose pasisiuvau apsaugą, nors su siuvimu neturiu nieko bendra“, – šypsosi įkūrėja.
„Apsauga skirta veiklioms moterims ir vyrams, kurių dalykinė apranga įpareigoja gerai atrodyti ir rūpintis savimi, nes į susitikimą juk negali ateiti nusidėvėjusiais batais“
Ramūnė Radienė
Patentuotas produktas populiaresnis tarp moterų
Produkto kūrėja pasakoja, kad sugalvojusi šią apsaugos priemonę labai džiaugėsi ir savo atradimu pasidalijo su draugais ir artimaisiais. „Kai papasakojau apie tai savo kolegėms, nustebau – pasirodo, jos turėjo lygiai tokią pat problemą“, – tvirtina R. Radienė. Nieko nelaukusi, moteris nusprendė sugalvotą produktą patentuoti. „Dar gerokai prieš kylant šiai idėjai buvau perskaičiusi Stepheno Kay knygą „One Simple Idea, kurioje rašoma apie tai, kaip JAV gyvenama iš patentų. Tuomet supratau, kad šią idėją labai lengva nukopijuoti, nes pats produktas juk visiškai elementarus“, – pirmuosius žingsnius prisimena moteris ir kiek vėliau priduria: „Kam reikalingas patentas, jeigu produkto nepaleidi į rinką?“ Šių metų vasario 25 d. R. Radienė jį gavo ir netrukus pradėjo prekybą batų užkulnių apsaugomis.
Verslininkė tvirtai įsitikinusi savo idėja, tad prie Lietuvos rinkos neapsistos. Šiuo metu pateikti dokumentai ir tarptautiniam patentui gauti. Paklausus pašnekovės, kodėl pirma apskritai nusprendė prekę patentuoti, o tik paskui kurti verslą, ji teigė: „Negalima patentuoti produktų, kurie jau yra rinkoje, todėl kitaip negalėjau padaryti“, – pasakoja įkūrėja ir dar kartelį primena idėjos paprastumą. R. Radienė prisipažįsta, kad tarp dabartinių klientų daugiausia moterų, kurioms ši problema galbūt šiek tiek aktualesnė nei vyrams.
Prekė skirta veikliems žmonėms
Kiekvienas žmogus gali ir moka gerai atrodyti, tačiau veikliems asmenims, kurie per dieną turi po kelis ir daugiau susitikimų ir į juos važiuoja savo automobiliu, tikrai aktualu tai, ką siūlo „Shoescoat.lt“ parduotuvė. „Batai nusitrina labai skirtingai, tai priklauso nuo vairavimo įpročių, automobilio, sėdynės padėties ir t. t.“, – vardija pašnekovė. Verslininkė įsitikinusi: nusitrina visi batai, nesvarbu, kokia jų kokybė, todėl klausimas tik toks, kokias priemones naudoti ar kaip dažnai pirkti naujus batus. „Apsauga skirta veiklioms moterims ir vyrams, kurių dalykinė apranga įpareigoja gerai atrodyti ir rūpintis savimi, nes į susitikimą juk negali ateiti nusidėvėjusiais batais“, – teigia ji. Pašnekovė pasakoja, kad panašių produktų yra, tačiau jie nėra universalūs. „Pasaulinėje patentų duomenų bazėje yra tokių produktų, bet jie visi skirti žemakulnei avalynei. Mano išskirtinumas – užkulnių apsaugas galima nešioti avint visų tipų avalynę.“
Aktyvi veikla skatina tobulėti
Paklausus R. Radienės, ar kas nors bandė ją atkalbėti nuo tokios specifinės idėjos realizavimo, ji atsako: „Žinote, mano gyvenime buvo tiek sėkmių ir nesėkmių, kad galėčiau pasakyti tik viena: jei bijosi, nepadarysi, todėl tai visiškai natūralu – neturi patikti visam pasauliui ir negali tikėtis, kad visi taps tavo vartotojais. Tokių iliuzijų neturiu“, – šypsosi įkūrėja. Be savo verslų vystymo, R. Radienė yra aktyvi visuomeninės veiklos dalyvė. „Aš neabejinga socialinėms veikloms ir visuomeninėms iniciatyvoms. Teiraujuosi pašnekovės, ar lieka laisvo laiko, ir išgirstu aiškų ir optimistišką atsakymą: „Aišku, kad lieka. Viskas priklauso nuo to, kaip savo laiką dėlioji. Dabar turiu pasiūlymų vystyti kitų idėjas, bet kol kas viskas tik pradinio lygmens.“
„Shoescoat.lt“ įkūrėja teigia matanti šio verslo perspektyvą ir kalbėdama apie ateities viziją užtikrintai sako: „Eksportas ir tik eksportas. Prie Lietuvos rinkos neapsistosime. Taip pat produktų krepšelio didinimas.“ R. Radienė įsitikinusi: „Reikia turėti kryptį ir nestovėti vietoje. Kai pradedi daryti, idėjos pačios ateina.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.