...

Sėkmingos idėjos įgyvendinimo strategijos

Verslas

2018.01.15

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Sėkmingos idėjos įgyvendinimo strategijos

Povilas Valiauga. Asmeninio albumo nuotr.

Nors neretai kalbama, kad viskas prasideda nuo idėjos, anot verslininko, startuolių trenerio ir „Courage Ventures“ partnerio Povilo Valiaugos, ne mažiau svarbu pastebėti galimybes ir imtis tinkamų įgyvendinimų strategijų, kurias jis mokymų kurso metu išdėstė konferencijos „The Grand Founders’ Day“ dalyviams.

Galimybės slypi visur

Pašnekovo teigimu, galimybė startuolių pasaulyje gali būti suvokiama kaip produktas ar paslauga, aplink kurį galima kurti rentabilią ir pelningai veikiančią įmonę. „Tradiciškai daugiausia galimybių galima įžvelgti technologiniuose pokyčiuose, atliekant įvairius tyrimus, pasikeitus situacijai rinkoje, tam tikrų reguliavimų panaikinimo procese ir net savo pomėgiuose“, – įsitikinęs P. Valiauga.

 

„Galima prekę ar paslaugą pasiūlyti pigesnę, greitesnę, efektyvesnę, suteikti prieigą naujoms tikslinėms auditorijoms arba tiesiog būti pirmiems rinkoje.“

P. Valiauga.

 

Kaip pavyzdį jis pateikia technologinių pokyčių įgalintą startuolį „There“, įžvelgusį galimybę valdyti savo namų suvartojamą energiją išmaniai ir iš pasyvių vartotojų tapti aktyviais energetikos ir aplinkosaugos dalyviais. Kitas įdomus pašnekovo pateiktas pavyzdys – idėja „Catch Box“. Tai kelių draugų kompanijos sukurta idėja konferencijoms praskaidrinti ir klausimų uždavimo procesui palengvinti. Įkūrėjai, dalyvaudami konferencijose, pamatė, kiek laiko sugaištama, kol asistentė atneša mikrofoną kalbėti norinčiam konferencijos dalyviui, o tuo metu aplinkiniai ramiai laukia ir snūduriuoja. „Catch Box“ – minkštas mikrofonas, kurį galima mėtyti. Jis įnešė žaismingumo ir suteikė galimybę efektyviau ir greičiau užduoti klausimus konferencijų metu.

Kalbėdamas apie galimybių paieškas, P. Valiauga priduria: „Nebūtina atrasti kažką sensacinga. Kartais užtenka keleto papildomų detalių ir pridėtinės vertės. Galima prekę ar paslaugą pasiūlyti pigesnę, greitesnę, efektyvesnę, suteikti prieigą naujoms tikslinėms auditorijoms arba tiesiog būti pirmiems rinkoje“, – sako pašnekovas. Ne mažiau svarbu, anot jo, įsivertinti, ar pastebėta galimybė ir turima idėja bus verta įdedamo laiko ir pinigų, o tam geriausiai atsiskleisti padeda įvertinimas, ar iš tiesų yra poreikis, problema ir jos sprendimo laukiantis vartotojas.

Svarbus požiūris

Anot P. Valiaugos, egzistuoja du skirtingi požiūriai į verslo situacijas: pirmasis – įgalinimas (angl. effectuation), o antrasis paremtas priežastiniais ryšiais (angl. causation). Tai dvi priešingybės ir įgalinimo metodiką sėkmingi verslininkai naudoja beveik 90 proc. dažniau.

„Įgalinimas naudojamas nenuspėjamose situacijose, o priežastiniais ryšiais paremtas mąstymas labiau tinka tada, kai ateitis yra nesunkiai nuspėjama. Pasitelkdami priežastinius ryšius, verslininkai nusistato tikslus, kurių nori pasiekti, ir tuomet ieško išteklių, kaip galėtų tai padaryti. Įgalinimo situacijoje verslininkas tikslus nusistato pagal tai, kokie ištekliai jam prieinami“, – terminologijos skirtumus paaiškina P. Valiauga.

Įgyvendinimo principai

Silicio slėnio modeliu paremtuose mokymuose P. Valiauga atskleidė net penkias strategijas, skirtas įgalinti ir padedančias suprasti savo turimus išteklius bei tinkamai išsikelti siekiamus tikslus.

Pirmoji strategija „Paukštis rankoje“. Ja verslininkai skatinami atsakyti sau į esminius klausimus: kas aš esu, ką aš žinau ir sugebu, ką aš pažįstu? Įvertinus šią situaciją, svarbu įsivaizduoti visas įmanomas galimybes ir imtis veiksmų.

Antroji strategija „Limonado principas“. Naudojantiesiems šią strategiją P. Valiauga pataria priimti iššūkius ir netikėtumus vietoj mintyse kuriamų „o kas, jeigu?“ scenarijų. Pašnekovas tikina – kiekviena bloga žinia ar neplanuotas posūkis gali būti priežastis, lemianti naujų vertingų galimybių atsiradimą.

Trečiasis principas „Pašėlęs skiautinys“. Šio principo pavadinimas, regis, tiesiogiai pasako jo prasmę. Pašnekovas sugretina iš mažų gabalėlių susiūtą skiautinį ir verslininko gebėjimą bendradarbiauti. Naudojantis šia įgalinimo metodika, itin svarbu kurti partnerystės ryšius vietoj konkurencinės kovos. Priimti išankstinius įsipareigojimus ir kurti naujas rinkas drauge su suinteresuotais žaidėjais.

Ketvirtasis principas, pasak pašnekovo, paremtas kontroliavimo ir spėjimų sugretinimu. Jis vadinamas „Piloto kabinoje“ principu. Svarbu sutelkti dėmesį į savo veiksmus ir suvokti, kad ateitis nėra nei atrandama, nei nuspėjama, tačiau gali būti sukuriama.

Paskutinis įgalinimo principas yra „Įperkama žala“. Tai strategija mėgstantiesiems saugumą. Anot pašnekovo, čia svarbu sutelkti savo dėmesį į rizikas, aiškiai apsibrėžti, kokie praradimai leidžiami kiekviename etape. Būtina išsikelti tokius tikslus, su kuriais jaučiamas augimas, net jeigu nutinka kažkas nepalankaus ar netikėto.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.