...

Sėkmė nusišypso tik nebijantiems naujovių

Verslas

2013.08.08

Autorius: Dario Malinowski

Temos: , .

Sėkmė nusišypso tik nebijantiems naujovių

Leonas Sivickas BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Prabangūs pietūs su naftos magnatais, medžioklės su ministrais ir pramogų verslo atstovais, biurai prestižiniuose Maskvos ir Londono rajonuose. Žvelgiant iš šalies sunku patikėti, kad visa tai yra neatsiejama 38-erių panevėžiečio Leono Sivicko gyvenimo dalis. Kuklų, mažai kuo išsiskiriantį verslininką drąsiai galima vadinti fortūnos numylėtiniu. „Esu tarytum Petras Pirmasis, prakirtęs langą į Europą. Tik, priešingai nei jis, neapsiribojau Senuoju žemynu“, – šypteli vienas „Exclusive Wood Group“ įkūrėjų ir dalininkų.

Silentium est aureum

L. Sivickas nelinkęs pernelyg dalytis gyvenimo detalėmis. „Apie žmogų geriausiai pasako jo nuveikti darbai, o ne tušti žodžiai“, – atkerta verslininkas, paklaustas apie savo praeitį. Aišku viena: jo praeityje būta paslapčių ir netikėtų likimo vingių.

Būsimas langų valdovas, kaip neretai L. Sivicką vadina verslo partneriai, mokėsi Panevėžio „Saulėtekio“ vidurinėje mokykloje, o vėliau mokslus tęsė Joniškėlio I. Karpio aukštesniojoje žemės ūkio mokykloje. Ten Leonas įgijo agronomo diplomą, bet to jam buvo per mažai.

„Visą laiką siekiau daugiau, nei galėjau turėti gimtajame Panevėžyje. Būtent todėl ieškodamas naujų gyvenimo iššūkių ir potyrių patraukiau į Londoną, kuris ilgainiui tapo antrais namais“, – sako pašnekovas.

Didžiojoje Britanijoje L. Sivickas ne tik mokėsi kalbos, bet ir stengėsi užmegzti pažinčių. Tai „Exclusive Wood Group“ generaliniam direktoriui suteikė progą pažinti įvairių tautų žmones ir jų kultūrą.

Likimas būsimą verslininką nuvedė į tolimąją Floridą. Ten L. Sivickas ilgai dirbo kruiziniuose laivuose ir sutiko būsimą verslo partnerį kaunietį Julių Razlevičių. Bendrų interesų radę ir kuo greičiau įgyvendinti sumanymus nusprendę vaikinai nėrė į verslo pasaulį.

Grįžimas į Lietuvą ir išskirtinio verslo pradžia

Lietuvai atgavus nepriklausomybę bendražygių žvilgsniai vis dažniau krypo tėvynės link. „Draugų ilgesys ir plačios pomėgių plėtojimo galimybės padarė savo. Ilgai negalvodami susikrovėme Jungtinėse Amerikos Valstijose įgytą turtą ir įlipome į artimiausią lėktuvą, skrendantį Lietuvos link“, – dalijasi prisiminimais verslininkas.

Draugų grįžimas po ilgų metų, praleistų JAV, nebuvo kelionė į nežinią. Dar prieš parvykdami į gimtinę L. Sivickas ir J. Razlevičius dairėsi verslo galimybių. Verslininkų dėmesį patraukė nuo 1992 metų Garliavoje veikianti medinių langų ir durų gamykla „Nordfenster“.

Kompanionai, svetur uždirbtus pinigus investavę į gamyklos modernizaciją ir plėtrą, net negalėjo pamanyti, kad jos veikla netrukus atvers duris į neregėtas finansines galimybes siūlantį pasaulį. Būtent taip 2008-aisiais atsirado prekių ženklas „Exclusive Wood Group“. Netrukus jis sulaukė populiarumo ir pripažinimo daugelyje šalių.

Pasak L. Sivicko, ženklo atsiradimą lėmė noras konkuruoti su medienos produkcijos gamintojais iš Italijos ir Vokietijos bei naujovių siekis.

„Plėtodami langų ir durų gamybos verslą supratome, kad norėdami būti patrauklūs vartotojams privalome nuolat tobulėti ir tiekti rinkai vis naujus produktus“, – pabrėžia pašnekovas.

Išskirtine kokybe bei dizainu pasižyminčių langų gamyba buvo tikras šūvis į dešimtuką. Medienos gaminiai, pažymėti „Made in Lithuania“, netrukus pasiekė Airiją, Didžiąją Britaniją ir sukėlė ažiotažą tarp išskirtinumą bei originalumą vertinančių turtingų klientų.

Kryptis – Rusija

Apšilę kojas Vakaruose „Exclusive Wood Group“ įkūrėjai, prie kurių prisidėjo jaunesnysis Leono brolis Eimantas, nusprendė pasidairyti verslo plėtros galimybių kaimynėje Rusijoje. Pasak L. Sivicko, žengti į šią rinką paskatino pažintys, užmegztos Maskvoje steigiant Lietuvos prekybos namus.

„Mūsų bičiuliai iš Rusijos praktiškai ištempė mus už ausų sakydami, kad jokiu būdu negalime pražiopsoti galimybės žengti į šalies kaimynės rinką. Jie buvo velniškai teisūs, nes sąlygos plėtoti verslą – nuostabios“, – atvirauja įmonės generalinis direktorius.

L. Sivickas neneigia, kad būtent Rusijoje jo ir partnerių gaminami langai bei durys sulaukė didžiausio susidomėjimo. Išskirtiniai produktai tapo raktu į Rusijos turtuolių širdis ir pinigines.

„Turtingi rusai, priešingai nei turčiai Didžiojoje Britanijoje ar Airijoje, nuolat mėgsta pabrėžti savo socialinį statusą. Vienas pagrindinių Maskvos ar Sankt Peterburgo milijonierių gyvenimo siekių – būti geriausiems. Jų logika paprasta: kuo mano turimas daiktas geresnis ir brangesnis už kaimyno, tuo geriau“, – Rusijos klientų įpročius atskleidžia L. Sivickas.

Rytų ir Vakarų klientų skirtumus taip pat lemia skirtingų medienos rūšių, iškurių gaminami išskirtiniu dizainu bei kokybe pasižymintys langai bei durys, pasirinkimas. „Exclusive Wood Group“ generalinio direktoriaus teigimu, Rusijos klientai renkasi brangiausią ąžuolą, o štai Didžiosios Britanijos ar Airijos vartotojai pirmenybę teikia pigesnei pušiai.

Vis dėlto yra dalykų, kurie, pasak pašnekovo, būdingi visų išvardytų šalių verslo pasauliui. Vienas jų – pažintys, be kurių lietuviams žengti į užsienį būtų itin sunku.

„Rasti ir sudominti vartotojus savo gaminamais produktais be pažinčių būtų neįmanoma. Juk kalbame apie daiktus, kurie nėra prieinami kiekvienam, – sako L. Sivickas. – Tik tvirtas, aiškus žinojimas, pas ką ir kada reikia nueiti arba kam paskambinti, gali tapti tramplinu į sėkmę užsienio rinkose.“

Sėkmė = tobulėjimas

Šiuo metu lietuvių valdoma įmonė dairosi verslo plėtojimo galimybių už Atlanto. Pasak verslininko, pirmas žingsnis, žengtas į Amerikos rinką, gerai nuteikia, bet jis neigia gandus, susijusius su ambicingais plėtros planais.

„Jau dabar užsakymų skaičius gerokai viršija mūsų galimybes, o atsiradus susidomėjimui Lietuvoje tenka kruopščiai rinktis klientus. Tikrai neketiname tapti masiški, tad mieliau renkamės mažų Italijos gamyklėlių, kuriose pagaminama nedidelė išskirtinių produktų partija, pavyzdį“, – akcentuoja L. Sivickas.

Pašnekovo teigimu, „Exclusive Wood Group“ orientuojasi ne į stulbinamą plėtrą, o į naujų ir kokybiškų produktų pateikimą rinkai.

„Mūsų veiklos variklis – naujų verslo ir gamybos iššūkių paieška, – sako vienas įmonės įkūrėjų ir dalininkų. – Lietuva gali pasigirti puikiais medienos gamintojais, tačiau retas jų išdrįsta mesti iššūkį sau. Naujovių baimė žudo pačius geriausius sumanymus.“

L. Sivickas įsitikinęs, kad nuosavą veiklą plėtojantys žmonės turi gebėti greitai prisitaikyti prie nuolat besikeičiančių aplinkybių, todėl Lietuvos verslininkus ragina neužsidaryti siauruose mąstymo rėmuose ir drąsiai imtis naujovių. „Langas į pasaulį atviras, tad nebijokite iškišti pro jį galvos“, – linki verslininkas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.