Roko baro įkūrėjai: verslauti paprasta, kai žinai, ko sieki
2014.08.14
Temos: Vadyba, Verslo pradžia.
Noras sukurti puikius roko rengius, vietą smagiam šokiui, susipažinimui ir puikią atmosferą – visa tai bendro verslo link suvedė šiaulietį Evaldą Tarozą (33) ir radviliškietį Lauryną Zibolį (34). Aplankę daugybę barų ir vakarėlių, vaikinai suprato – jei kilusios idėjos įkurti barą įgyvendinimo nesiims dabar, tuomet – niekada. Taip sostinėje įsikūrė „Liverpool Indie/Rock Bar“.
Nuo vakarėlio prie baro
„Mintis turėti savo barą kilo dar studijų laikais. Ėjome į barus, kol supratome, jog dauguma vietų yra tokios, kur nebūtinai renkasi tik „savi“ žmonės, kur šokti turi ne pagal mėgstamą muziką ir susipažinti nevisada yra su kuo. Tuomet nusprendėme kažko imtis. Pradėjome nuo vakarėlio, kuriame sukūrėme mums trūkstamą atmosferą. Vakarėlį pavadinome “LIVERPOOL Party”, nes tuo metu svečiavomės Liverpulyje. Po keleto metų koncepcijos gryninimo, nusprendėme, kad laikas atdaryti barą, nes tiksliai žinojome, koks jis turi būti“, – pradžią prisimena vienas „Liverpool Indie/Rock Bar“ įkūrėjų, informatikos specialistas E. Taroza.
Čia veikia išmani sistema, leidžianti lankytojams daryti įtaką bare skambančiai muzikai. Taip pat šia veikla mes siekiame tęsti tai, ką pradėjome daryti per vakarėlius, tai yra būti pagrindu jauniems šios muzikos atlikėjams.
E. Taroza
L. Zibolis priduria: „2007-asiais pradėję reguliariai organizuoti roko renginius supratome, kad šioje srityje yra niša, kurioje galima aktyviai veikti. Praėjusiais metais nusprendėme, kad visos sudedamosios dalys – kontaktai, renginių organizavimo patirtis, „know how“, muzika, koncepcija – yra ir mes turime tai padaryti. Suvokėme, kad nerealizavę savo idėjos dabar, ateityje gailėsimės“.
Sklaido mitus apie roko muzikos barus
Pasak E. Tarozos, šis baras – tai pirmasis rinkoje indie roko baras, siekiantis tapti svarbiausia šios srities atlikejų platforma: „Čia veikia išmani sistema, leidžianti lankytojams daryti įtaką bare skambančiai muzikai. Taip pat šia veikla mes siekiame tęsti tai, ką pradėjome daryti per vakarėlius, tai yra būti pagrindu jauniems šios muzikos atlikėjams“.
„Musų baras išsklaidys mitus apie roko muzikos barą. Mat jis yra šviesus, švarus, dinamiškas, atviras, išmanus. Dauguma keliaujame po pasaulį ir žinome, kaip atrodo Hard Rock Cafe: pasenusi muzika, perkrautas ir neskoningas interjeras, apdulkėjusios muzikantų instrumentų ir sceninių rūbų kolekcijos, nesveikas ir riebus maistas.
O štai Liverpool baras – kardinaliai priešingas. Todėl mums gana lengvai save pozicionuoti ne tik lietuviškame kontekste. Ilgainiui norime išgryninti aiškius principus kiekvienoje srityje – dizaine, renginiuose, meniu ir pan., kad surinkę ir apsibrėžę visą „know how“, galėtume atidaryti Liverpool indie rock barą Niujorke, Briuselyje, Kopenhagoje ir kitur“, – ambicingus plėtros planus dėsto politologijos mokslus krimtęs L. Zibolis.
„Mūsų baro auditoriją apibrežčiau per vertybių, kurios akcentuojamos mūsų veikloje, prizmę. Siekiame, kad čia lankytųsi išsilavinę, draugiški, atviri, suprantantys ir palaikantys idėją, vertinantys kokybę žmonės. Džiaugiamės, kad jau pirmaisiais mėnesiais pas mus ir lankosi kaip tik tokie. Tam, suprantama, pasitarnavo ir ankstesnis įdirbis, vardo žinomumas“, – apie savo lankytojus pasakoja L. Zibolis.
Idėjos įgyvendinimo pradžia pareikalavo paramos verslui
„Atvėrėme duris kaip tik į sezono pabaigą. Vasara barams – sunkus metas, ypač jei neturi didžiulės lauko terasos medžių paunksmėje ar prie fontano. Todėl šį laikotarpį iki rudens stengiamės išnaudoti įvairių detalių išbaigimui ir sustyguoti marketingą. Pagrindinė kliūtis, su kuria susidūrėme dar įsirengimo metu – tai biurokratija – įvairūs leidimai, įgaliojimai, pažymos. Atrodo, kad įsivažiavus ši kliūtis darosi vis mažesnė.
Pagrindinis baro privalumas, kad jį atidarėme jau su keleto metų koncepciniu įdirbiu per vakarėlius: užčiuopėme nišą, užmezgėme ryšius, išvystėme vardą, taigi nepradėjome nuo nulio. Mums ypač pasisekė, jog turime stiprią komandą“, – sunkumus prisimena E. Taroza ir džiaugiasi žmonėmis, padedančiais siekti bendro tikslo.
Verslininkai džiaugiasi, jog planuotas baro atsipirkimas per trejus-ketverius metus – pildosi. Iš veiklos jau sumokami įsiskolinimai ir atlyginimai darbuotojams. Tai, pasak jų, geras verslo žengimo pirmyn ženklas. „Baro įrengimui pasinaudojome ir verslumo skatinimo fondo parama smulkiam verslui. Manau tai gera priemonė papildomam finansavimui užsitikrinti, ypač pradinėje verslo kūrimo fazėje“, – įsitikinęs L. Zibolis. Vyrai sako į verslą investavę ir nemažai santaupų bei skolintų pinigų.
Idėją būtina paversti planu
Paklausti, ką patartų entuziastams, svajojantiems apie panašų verslą, baro įkūrėjai atviri. „Jei jau norite to imtis, tai reikia imtis. Niekas idėjos už jus neįgyvendins. Tad jei 51% tikit, kad tai veiks, privalote imtis. O pradėti reikia sistemingai – nuo apskaičiavimų, kurie sumažina riziką. Kuomet verslas iš idėjos tampa tiesiog planu, kurį reikia įgyvendinti – suburti komandą, gauti pinigų ir vykdyti planą. Verslas yra gana paprastas dalykas, kai žinai, ką darai ir ką nori padaryti“, – pataria E. Taroza.
„Svarbu rasti verslo partnerius, kuriuos supranti iš pusės žodžio ir su jais dirbti išvien. Bendro darbo sukuriama sinergija duoda kur kas didesnius rezultatus, nei pasiektum veikdamas vienas. Kitas dalykas, žinoma, darbas. Mudu su Evaldu tai vadiname “vagos arimu”. Jei tiki, turi arti savo vagą. Ilgainiui ir ateis rezultatai“, – bendramintį papildo L. Zibolis.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.