Rokas Kondratas: „Kas kitas, jeigu ne aš?“
2014.12.03
Temos: Vadyba.
Kitaip nei daugelis jaunų žmonių, Rokas Kondratas (28) nesijautė blogai dėl to, kad tiksliai nežinojo, kuria kryptimi susidėlios jo karjera: „Nuostabą kelia dešimtokas, jau žinantis, kuo bus užaugęs ir ką veiks senatvėje. Argi taip įdomu?“
Gabus ir talentingas, bet neužsispyrusiai atviras gyvenimo pasiūlymams, R. Kondratas su komanda sukūrė unikalų ir vienintelį visame Baltijos šalių regione projektą „Videostars.lt“. Tai pirmasis „Youtube“ reklamos tinklas (angl. Multi Channel Network), padedantis „Youtube“ kanalų savininkams užsidirbti iš reklamos, rodomos prie jų sukurto turinio. Be to, „Videostars.lt“ komandos tikslas – reklamos transliuotojams surasti terpę paskleisti reklamą prie atitinkamų kanalų. Įdomiausia tai, kad visai naujas startuolis (oficialiai gyvuojantis vos du mėnesius) jau skaičiuoja pelną. Kaip pavyko vos per porą mėnesių išplisti net už Lietuvos ribų? Ką reikia pasakyti „Youtube“, kad tavimi patikėtų?
Versle svarbu ne tik idėja, bet ir gebėjimas ją parduoti. Reikia mokėti parduoti orą – idėją, kuri dar tik bus įgyvendinta.
R. Kondratas
Iš kur žinoti, kas bus?
Vilniaus Baltupių vidurinės mokyklos abiturientas, vėliau Vilniaus Gedimino technikos universiteto transporto inžinerijos absolventas pasakoja, kad niekada didelių pastangų į mokslus nedėjo. „Labiau mokėjau suktis iš padėties“, – šypteli pašnekovas ir teigia, jog transporto inžinieriaus specialybę įgijo tik todėl, kad pavyko įstoti ir norėjo įgyti aukštojo mokslo diplomą. Per šį laikotarpį, kai dauguma laužo galvą mindami mįslę, ką veiks gyvenime, R. Kondratas leido įvykiams susidėlioti savaime. Muzikos pomėgis virto gyvenimo šaltiniu, nes studentas grojo universiteto renginiuose, po kurio laiko ir Vilniaus klubuose. Vis dėlto po studijų R. Kondratas panoro žvilgtelėti, kas yra įdomaus ir už renginių pasaulio, tad praskleidė vienos iš didelių įmonių užkulisius.
Leisti sau nebijoti atvirumo
Pirmasis darbas buvo ypač griežtą vidinę tvarką taikančioje įmonėje. Pašnekovas dar dabar stebisi, kaip sugebėjo neturėdamas patirties gauti pardavimo vadovo poziciją. Nors tai buvo pirmosios žymės tikslingo profesinio kelio link, R. Kondratas ryžosi ieškoti savęs toliau. „Jokiu būdu neplaukiu pasroviui. Turiu tikėti ir norėti užsiimti man įdomia veikla. Tad tą kartą pasigedau ambicijų ir neturėdamas kito darbo išėjau. Visada gyvenu taip, kad galėčiau sau tai leisti. Pasilikti juodai dienai santaupų pravartu, kad galėtum priimti sprendimus pagal savo norus, o ne pagal situacijos diktuojamas baimes. Ir man pasisekė, nes toks sprendimas padėjo atrasti naująją skaitmeninio verslo dirvą“, – pasakoja pašnekovas, tuo metu įsidarbinęs interneto rinkodaros įmonėje. „Ir vėl ėjau vedamas minties, kad sužinosiu, kas tas interneto monitoringo specialistas“, – prisimena R. Kondratas, įsitikinęs, kad svarbiausia mokėti gerai save parduoti, o paskui viskas priklauso nuo gebėjimų ir pastangų gerai dirbti.
Kojinių magnatas
Po kurio laiko, gavęs pasiūlymą dirbti didelėje pelningai Lietuvoje veikiančioje įmonėje, R. Kondratas tapo rinkodaros projektų specialistu. Tai paskatino nesustoti ir po dienos darbų kartu su bičiuliu užsiimti savo verslu. Vyrai įkūrė MB „Greipo“, kurios svarbiausiu akcentu tapo Lietuvoje iki šiol negirdėta prekė „happy socks“ – madingos bei išradingos kojinės internetu. Draugų pramintas „kojinių magnatu“, pašnekovas toliau ieškojo iššūkių. Tad su draugu įkūrė dar vieną verslą – skaitmeninius projektus įmonėms įgyvendinančią bendrovę. Dirbant su šiuo projektu kilo mintis sukurti „Youtube“ reklamos tinklą Lietuvoje.
Beldėsi iki pat „Youtube“ būstinės
„Supratę, kad dar neatrasta perspektyvi niša „Youtube“ reklamai Lietuvoje, nusprendėme sujungti savo rinkodaros žinias bei įgytą patirtį ir pasiūlyti „Youtube“ bendradarbiauti. Nemenkas iššūkis! Pasiūlymui rengti skyrėme ne vieną mėnesį, – daug bemiegių naktų mena pašnekovas. – Stebėjome užsienio pavyzdžius. Sunkiausia buvo nuspėti, kokie yra reikalavimai. Ilgai ieškojome tinkamų kontaktų didelėje „Youtube“ organizacijoje. Turėjome įrodyti, kad esame pajėgūs suvaldyti tokį tinklą. Tad kruopščiai atlikome rinkos tyrimus, smulkiai apgalvojome daugybę verslo poreikių: tiek rinkodaros, tiek pardavimo, tiek tolesnės plėtros galimybes – pagrįstą Lietuvos rinkos potencialą šiai veiklai.
Komunikacija vyko lėtai, bet mes diplomatiškai išlaukėme. Taip per pusę metų įgijome „Youtube“ reklamos tinklo statusą Baltijos šalims. Dabar stebime statistiką, tobuliname kanalus turimomis rinkodaros žiniomis bei rūpinamės tikslinei auditorijai tinkama reklama. Taigi esame jungiamoji grandis kanalams, reklamų užsakovams ir, žinoma, pačiai „Youtube“ platformai.“
Esmė – unikalumas
Kodėl toks jaunas startuolis, o jau žaibiškai auga? R. Kondratas pirmiausia pabrėžia, jog svarbiausia unikalumas. Anot pašnekovo, „Youtube“ partnerių poziciją jiems pavyko užimti ne tiek dėl nusišypsojusios sėkmės, kiek dėl drąsos ja patikėti ir atkaklumo. „Videostars.lt“ įkūrėjas tikina, jog neišnaudotų galimybių rasti visada galima – tik reikia būti aktyviam. „Kuo daugiau žinau, tuo daugiau nežinau, – juokiasi jaunas verslininkas ir sako, kad domintis atrandama galimybių: – Versle svarbu ne tik idėja, bet ir gebėjimas ją parduoti. Reikia mokėti parduoti orą – idėją, kuri dar tik bus įgyvendinta. Juk verslas turi gauti pajamų. Tad svarbu negaišti laiko pardavinėjant neparduodamą arba ne tiems klientams skirtą produktą. Versle reikia branginti savo laiką, nes žmonės nelinkę aiškiai pasakyti „ne“. Ir svarbiausia – pozityvumas. Negalima leisti kitiems žmonėms ar aplinkai daryti neigiamą įtaką. Retai abejoju, bet visi prieiname ribą, kai susvyruojame, tada pravartu užduoti sau klausimą: „O kas kitas, jeigu ne aš, įgyvendins mano idėją?“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.