...

Renginiai tarp įmonių – ateities perspektyva

Verslas

2015.10.21

Autorius: Gražina Vincel

Temos: , .

Renginiai tarp įmonių – ateities perspektyva

„Emovents“ įkūrėjas - Vytenis Benetis. BFL/Butauto Barausko nuotr.

Nuo mažens būdamas orientacininkas, Vytenis Benetis ne kartą turėjo įveikti protines ir fizines užduotis, kurios orientavimosi sporte yra pagrindinis variklis. O kai neturėjo galimybių užsiimti šia širdžiai miela veikla, teko ieškoti alternatyvų. Viena jų – daugiašakis sportas, kai kartu su komanda atokiuose pasaulio kampeliuose įveikiamos įvairaus ilgio trasos ir daugybė skirtingų sporto rungčių. Nors vėliau teko derinti kariškio darbą su sportu, jis niekada nebuvo apleistas. O dabar tapo postūmiu kurti savo verslą „Emovents“.

Šis pavadinimas kilo iš angliškų žodžių junginio emotional events (liet. „emociniai renginiai“). Jau ne vieną renginį organizavęs (vienas jų yra jau anksčiau „BZN start“ aprašytas „Vilnius Challenge“) V. Benetis pastebėjo, kad įmonių komandoms svarbūs tokie varžybų elementai kaip lenktynės, azartas, padedantys joms stiprėti, nebijoti kovoti už save, savo vardą ir vertybes, užmegzti neformalius ryšius. Tad svarbu, kad varžybos vyktų tarp įvairių įmonių komandų, o ne pačioje įmonėje.

„Matome, kad žmonėms aktyvus gyvenimo būdas yra tikrai prie širdies. Ne tik individualiai, bet ir įmonės mastu. Jam ar jai nebeužtenka vien tik dirbti kasdienį darbą – jie nori jaustis komandos dalimi, nori atstovauti savo įmonės vertybėms, jas suprasti ir jausti, kad tai yra komanda, su kuria jie nori būti kartu“

V. Benetis

Idėja orientuota į įmonių renginius, kuriuose norime sujungti įmones į vieną bendrą sporto ir pramogų festivalį. Siekiame sukurti įvairiausių renginių ciklą, kurio metu įmonės galėtų tarpusavyje rungtis, patirti tiek komandos formavimosi perspektyvas, tiek galimybę varžytis. Mano nuomone, dauguma komandos formavimo renginių labiau orientuoti į įmonės vidų, ugdomąjį vadovavimą, tačiau gyvenime verslas plėtojamas konkurencinėje aplinkoje, kurioje, nori to ar nenori, egzistuoja varžybų elementas“, – idėją pristato pašnekovas.

Paskatino belgų poros sumanymas

Ši idėja gimė prieš penkerius metus, o projektas oficialiai pradėjo egzistuoti tik šių metų pradžioje. Tam paspirties suteikė renginys „Hercules Trophy“ (liet. „Heraklio trofėjaus“). V. Benetis prisimena, kaip prieš porą metų pradėjęs dirbti Briuselyje atsitiktinai sužinojo apie šį renginį, kuris jau vyksta ne tik Belgijoje, bet ir pasaulio mastu: Dubajuje, Sidnėjuje, Madride, Niujorke. O kodėl jis negalėtų būti ir Vilniuje?

„Susitikau su renginio įkūrėju belgu ir jo žmona, kurie patys, būdami iš korporatyvinio pasaulio, dirbę didelėse įmonėse, metė viską vien dėl to, kad įgyvendintų šią idėją. Teko porą metų juos įtikinėti, suburti komandą, kol galiausiai sutarėme, kad atvesime „Hercules Trophy“ į Baltijos regioną. Tai buvo pradinis žingsnis. O šių metų pavasarį surengėme ir pirmąsias varžybas, kuriose dalyvavo 34 įmonės ir 43 įmonių komandos. Pradžia tikrai nebuvo prisvilęs blynas. Kitais metais galbūt surengsime net du renginius“, – įspūdžiais dalijasi jis.

Ne mažiau svarbus ir pasiruošimo laikotarpis. Kaip pasakoja V. Benetis, renginys yra kupinas fizinių, emocinių potyrių, netikėtų pramogų ar nuotykių, tačiau tai yra vienos dienos iššūkis, o paruošiamoji dalis yra kur kas ilgesnė, galinti trukti ir mėnesį. Įmonei reikia ne tik suburti komandą, bet ir susikurti šūkį, pasiruošti šokį, pasidaryti komandinę nuotrauką, aktyviai dalyvauti socialinėje erdvėje ir pan. Pašnekovas tvirtina, kad tai nėra vienadienis reiškinys, mat pridėtinę vertę dalyviai gauna jau prieš renginį, paruošiamosios dalies metu, o paskui dar kartą išgyvena emocijas prisimindami viską renginiui pasibaigus.

Tikisi suburti tūkstančius Lietuvos įmonių

V. Benetis tikisi, kad Lietuvoje atsiras tradicija puoselėti sporto ir pramogų renginių kultūrą tarp įmonių, kad ateityje nekiltų abejonių, iš ko jos gali rinktis, jei norėtų neformaliai bendrauti. Pasak verslininko, nors įmonės visada gali rinktis standartinius būdus, tarkime, dalyvauti konferencijose ar seminaruose, kuriuose susirenka tam tikrų sričių dalyviai, tačiau jos turėtų ir alternatyvą, kurioje netrūktų sporto ir pramogų. Tad ir ateities vizija yra paprasta – suburti didžiąją dalį Lietuvos įmonių. Nors sudėtinga apibrėžti tikslų skaičių, bet pašnekovas neabejoja, kad tai galėtų būti tūkstančiai komandų. V. Benečio teigimu, pasaulyje yra panašių precedentų. Puikus pavyzdys būtų Danijos sostinėje Kopenhagoje vykstantis kasmetis renginys, kuriame dalyvauja turbūt beveik visos šalies įmonės. Ten susirenka apie 25 tūkst. dalyvių, o renginio programa nebetelpa į vieną dieną, tad teko išplėsti į penkias.

„Matome, kad žmonėms aktyvus gyvenimo būdas yra tikrai prie širdies. Ne tik individualiai, bet ir įmonės mastu. Jam ar jai nebeužtenka vien tik dirbti kasdienį darbą – jie nori jaustis komandos dalimi, nori atstovauti savo įmonės vertybėms, jas suprasti ir jausti, kad tai yra komanda, su kuria jie nori būti kartu. Tai pastebėję norime suteikti galimybę toms įmonėms dar vienu būdu save atskleisti, įmonių vadovams motyvuoti savo darbuotojus, skatinti neformalius ryšius tiek su savo partneriais, klientais, tiek su konkurentais“, – tvirtina jis.

Šiuo metu įmonėje dirba keturi žmonės, o organizuojant renginį prisijungia dar bent 30 ar net 50 laikinų darbuotojų. Pašnekovas atskleidžia, kad vienas iš iššūkių buvo įtikinti kitus, kad siūloma nauja paslauga, kuria pats nuoširdžiai tiki, tiks ir patiks kitiems, kurie su ja dar neturi jokios patirties. „Tad pirmasis patikėjimas ir pirmieji klientai yra labai svarbūs. Bet dar turės prabėgti šiek tiek metų, kol nauja renginių tarp įmonių kultūra turės stiprias tradicijas ir nebereikės įtikinėti įmonių dalyvauti. Bus tik klausimas, ar yra galimybė dalyvauti tokiuose renginiuose ir kiek komandų galima išsiųsti“, – savo vizija dalijasi V. Benetis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.