Populiarumo viršūnėje netikėti verslo sprendimai ir internetinės prekybos temos

Verslas

2020.01.02

Autorius: bzn start

Temos: , .

Populiarumo viršūnėje netikėti verslo sprendimai ir internetinės prekybos temos

Ieva Kniukštienė Marko Morkaus nuotr.

Prasidėjus naujiesiems metams, laikas apžvelgti tai, kokios temos buvo svarbiausios praėjusiais metais, kokios aktualijos sulaukė daugiausia jauno verslo portalo „bzn start“ skaitytojų dėmesio.

„Šie metai visai startuolių bendruomenei buvo itin džiugūs: daug kartų rašėme apie sėkmingai pritrauktas investicijas, laimėtus konkursus ir apdovanojimus, o galiausiai, metams artėjant prie pabaigos, skelbėme žinią, kad Lietuva pagaliau turi taip ilgai lauktą vienaragį, kuriuo tapo startuolis „Vinted“. Svarbu pastebėti, kad visa startuolių bendruomenė auga, verslininkai tampa vis atviresni, noriai dalijasi informacija ir prisideda prie bendros gerovės. Naujų verslų idėjos džiugina drąsa, inovatyvumu, taip pat jaučiama tendencija, kad pradedantieji verslininkai pagaliau išmoko džiaugtis kiekvienu, net ir mažiausiu, savo pasiekimu, o klaidas priimti kaip pamokas, iš kurių gali pasimokyti ne tik patys, bet ir bendruomenė“, – pasakoja „bzn start“ redaktorė Ieva Kniukštienė.

TOP’uose vyrauja įvairovė

Paklausta, kokie verslo istorijų straipsniai šiais metais sulaukė didžiausio susidomėjimo, I. Kniukštienė tradiciškai išskiria verslų dešimtuką, kuriame šiemet kaip niekad platus spektras įvairių verslų.

„Pačiu skaitomiausiu skilties „Mano verslas“ straipsniu šiais metais tapo verslo istorija apie „Piprę“ – prieskonių auginimo ir pagardų gamybos verslą, kurio kūrėja savo eksperimentus virtuvėje pavertė sėkmingai funkcionuojančiu verslu. Antroje vietoje atsidūrė straipsnis, atskleidžiantis ir jau minėtą bendruomeniškumo augimą. Daug skaitytojų dėmesio sulaukė tarptautinio tvaraus verslo preakceleravimo programos „Futurepreneurs“ pristatymas. Trečioje vietoje tarp skaitomiausių įsitvirtino inovatyvus brolio ir sesers sukurtas sprendimas „One Pass“, leidžiantis vartotojams lanksčiai pasirinkti sportavimo galimybes. Be to, džiugu, kad būtent šis startuolis besibaigiant metams pritraukė solidžią 160 tūkst. eurų investiciją“, – vardija I. Kniukštienė.

Anot pašnekovės, toliau dešimtuke išsirikiavo tokie verslai kaip: netikėtą sritį renginių planavimo verslui pasirinkusi įmonė „Renginių ratas“, džiugi naujiena apie dviejų lietuviškų startuolių „Pulsetip“ ir „Computers for Childrens“ sėkmę, lietuvių sukurta inovacija Europoje – pirmasis nekilnojamojo turto P2P agregatorius „EvoEstate“, žinomos nuomonės formuotojos sukurtas drabužių verslas „INZO clothes“. Ne ką mažiau skaitytojus domino versle džiazuojančio verslininko įkurta mobilioji uogų ir grybų supirktuvė „Pjauk grybą“, logistikos procesus palengvinantis sprendimas „GoRamp“, drabužius mandalomis dabinantys „Samadhi“ verslininkai.

„Džiugu, kad tematika, kuria domisi „bzn start“ skaitytojai, išties įvairi. Jiems aktualūs skirtingų sričių verslai, gimstantys lietuviškoje jauno verslo aplinkoje. Džiaugiamės, kad mūsų startuoliai yra aktyvūs, drąsūs, siekiantys savo tikslų ir todėl, atkakliai dirbdami, tampa pastebimi ne tik savo šalyje, bet ir už jos ribų. Akivaizdu, kad kiekviena idėja gali būti įdomi ir sėkminga, tik svarbu skirti jai pakankamai dėmesio bei įdirbio“, – įsitikinusi portalo redaktorė.

Karaliauja e. prekyba

Kita sritis, kuriai portalas „bzn start“ skiria daug dėmesio, yra verslo gido skiltis. Čia lankytojai dažniausiai ieško patarimų, naudingos ir aktualios informacijos, todėl būtent šioje portalo dalyje galima jausti ryškiausią rinkos pulsą, suprasti, kas šiuo metu yra ant bangos.

„Jeigu praėjusių metų temų reitinge daug kalbėjome apie kriptovaliutas, tai šiemet jų populiariausiųjų temų sąraše nematyti. Skaitytojai labiausiai domėjosi elektroninės prekybos temomis, socialinių tinklų komunikacija, suprato, kad vizualika yra neatsiejama komunikacijos dalis, todėl daug dėmesio sutelkė „Instagram“ rinkodarai bei vaizdo turinio kūrimo aktualijoms“, – sako I. Kniukštienė.

Pašnekovė pastebi, kad pirmajame skaitomiausių straipsnių trejetuke įsitvirtino „Instagram“ subtilybes atkleidžiantis interviu su Jarūne Narkevičiūte, antrąją vietą užima Roko Kondrato įžvalgos apie vaizdo turinio kūrimą „YouTube“ platformoje, o trečiojoje vietoje liko Dovydo Lukšo ir Giedrės Rimkūnaitės-Manke mintys apie prekybą pasaulinėse platformose, tokiose kaip „Amazon“ ir „eBay“ bei „Etsy“.

„Prekyba pasaulinėse platformose, o ypač „Amazon“, šiais metais sulaukė išskirtinai daug „bzn start“ skaitytojų dėmesio. Temos populiarumą atskleidžia ne tik straipsnių skaitomumas, bet ir portalo organizuojamų renginių šia tema populiarumas. E. prekyba šiemet vienareikšmiškai buvo aktualiausia tema“, – atskleidžia pašnekovė.

Kitos temos, kuriomis aktyviai domėjosi skaitytojai, apima ir daugiau aktualių sričių. Skaitytojams buvo įdomu, kaip tinkamai aptarnauti vartotojus, kaip išreikšti meilę savo klientams. Taip pat jiems buvo aktualūs įvairūs renginiai ir jų pristatymai, kuriuose buvo galima gauti naudingos informacijos savo verslui. Be straipsnių apie „bzn start“ organizuojamus e. prekybos mokymus, į populiariausiųjų dešimtuką pateko ir edukacinė konferencija apie verslo pradžią.

„bzn start“ bendruomenei šiemet, ko gero, kaip ir kasmet, įdomios buvo temos, kuriose aptariamos investavimo galimybės. Skaitytojai daug dėmesio skyrė Viktorijos Vanagės interviu apie investavimo galimybes nekilnojamojo turto sektoriuje, taip pat domėjosi, kodėl užsienio startuoliai vis dažniau renkasi Lietuvą kaip savo starto šalį. Nors metų pabaigoje sulaukėme ir savo vienaragio, skaitytojams buvo įdomus „bzn start“ inicijuotas straipsnių ciklas apie pasaulinių vienaragių sėkmės formules“, – teigia I. Kniukštienė.

Kas laukia šiemet?

Praėję metai atnešė džiugių naujienų, todėl įdomu pasvarstyti, kokie bus 2020-ieji lietuviškam verslui. Anot pašnekovės, žvelgiant į kelių pastarųjų metų apžvalgas, galima manyti, kad netikėtumų tikrai sulauksime.

„Jau trečius metus pristatau tai, kas labiausiai domino mūsų skaitytojus, ir turiu pripažinti, kad kasmet temos yra labai skirtingos, tačiau viena tendencija aiški. Skaitytojai domisi pradedančiųjų verslininkų sėkme, semiasi įdomių idėjų, itin aktyviai domisi komunikacijos ir rinkodaros temomis. Tikėtina, kad panaši tendencija išliks ir šiemet. Verslui vis dar aktyviai keliantis į internetinę erdvę, gali dar labiau išpopuliarėti šios temos, o žinant inovatyvią, technologiškai pažangią lietuvių startuolių bendruomenę, manau, sulauksime ir daugiau žinių apie pritrauktas investicijas, sėkmę tarptautiniuose apdovanojimuose ar pasaulyje pripažintas inovacijas“, – teigia portalo „bzn start“ redaktorė I. Kniukštienė.

Ekspertai

Ieva Kniukštienė

Ieva Kniukštienė

Projektų vadovė "Chestnut" agentūra, komunikacijos klausimai

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.