Pažaboti vėją
2014.07.22
Temos: Vadyba.
Žydras vandenynas, piktoka jūra ar ramus ežeras – daugumai mūsų vasara kvepia pramogomis vandenyje. Vieni plaukioja, kiti mėgaujasi vandens motociklais, jachtomis, o treti aitvaruoja. Sakote, jėgos aitvarai – užsienio vandenis pamėgusių atostogautojų pramoga? Apie 12 metų aitvaravimu užsiimantis Karolis Malinauskas (30 m.), dar žinomas kaip Don Carlito, griauna mitus. „Lietuvoje, esant palankiam vėjui, sąlygos mokytis valdyti jėgos aitvarą – puikios: nėra jokių medūzų, jūrų gyvačių ar jūrų ežių, be to, vanduo nėra sūrus“, – tikina aitvaravimo mokyklą ir jėgos aitvarų reikmenų parduotuvę „Kaitavimas.Lt“ įkūręs tarptautinis aitvaravimo instruktorius.
Įgyvendino vaikystės svajonę
„Esu aitvaravimo instruktorius, turintis tarptautinio lygio aitvaravimo instruktoriaus sertifikatą, aprobuotą Tarptautinės aitvaravimo organizacijos, bei įmonės „Kaitavimas.Lt“ savininkas, – paprašytas prisistatyti sako K. Malinauskas. – Nors mokiausi ir gyvenau Kaune (red. K. Malinauskas sėkmingai baigė studijas Kauno technologijos universitete bei įgijo mikrosistemų ir nanotechnologijų mokslų daktaro laipsnį), tačiau save laikau palangiškiu, nes visas vasaras nuo pat vaikystės leisdavau Palangoje“, – prisimena aitvaravimo instruktorius.
„Būdamas vos ketverių žiūrėdavau į jūrą ir svajodavau atsistoti ant bangų, – prisimena K. Malinauskas. – Tuo metu dar net nebuvau matęs, kaip atrodo banglentės, o jėgos aitvarų tuo metu išvis nebuvo. Šis sportas atsirado tik 1996–1998 metais“, – pasakoja pašnekovas ir juokauja, esą noras stovėti ant vandens buvo jame užkoduotas dar praeitame gyvenime.
Iš esmės mane vedė 100 proc. noras ir 100 proc. atsidavimas, visą savo laiką skiriant jėgos aitvarams. Visa kita susidėliojo savaime.
K. Malinauskas
„Prieš 12 metų internete pastebėjau, kad egzistuoja tokios priemonės kaip jėgos aitvarai, kuriais, esant vėjui, gali čiuožti bangomis. Net nedvejodamas išleidau visus savo pinigus pirmajam jėgos aitvarui įsigyti“, – pamena K. Malinauskas.
„Tais laikais jėgos aitvarų mėgėjų buvo labai mažai, todėl aitvaruoti teko mokytis pačiam, – sako pašnekovas. – Dabar galiu patikinti, kad mokantis savarankiškai procesas trunka trigubai ilgiau, nei padedant profesionaliems instruktoriams. Be to, mokantis savarankiškai gerokai didesnė traumų tikimybė: kojų raiščių patempimas, nubrozdinti keliai, šonkaulių ir kojų lūžiai, – vardija aitvaravimo instruktorius. – Norint išvengti šių nemalonių pasekmių, nuoširdžiai patariame pasinaudoti profesionalų pagalba, nes taip sutaupysite ir pinigų, ir laiko, be to, būsite saugūs ir kupini gerų emocijų“, – paaiškina K. Malinauskas.
„Pamenu, man nieko nereikėjo: nei automobilio, nei moterų, nei įmantraus maisto ar aprangos. Pasiimdavau dviratį ir važiuodavau aitvaruoti, – šypsosi pašnekovas. – Tuo metu buvau studentas, turėjau tik jėgos aitvarą. Galima sakyti, kad čia viena iš tų istorijų, kai viskas prasidėjo nuo 1 JAV dolerio kišenėje, – sako K. Malinauskas. – Pati idėja natūraliai kilo iš svajonių užsiimti šiuo sportu, tapti tarptautinio lygio instruktoriumi ir turėti savo verslą. Iš esmės mane vedė 100 proc. noras ir 100 proc. atsidavimas, visą savo laiką skiriant jėgos aitvarams. Visa kita susidėliojo savaime“, – atskleidžia pašnekovas.
Yra iš ko pasirinkti
„Mes siūlome aitvaravimo kursus, kuriuos veda tarptautinio lygio aitvaravimo instruktoriai lietuvių, anglų ir rusų kalbomis, – sako pašnekovas. – Galimi keturių rūšių kursai, t. y. pažintinis aitvaravimo kursas, kurio metu pilotuojamas mokyklinis jėgos aitvaras. Šis kursas tinka ir vaikams“, – paaiškina K. Malinauskas.
„Taip pat siūlome vienos dienos pradedančiojo jėgos aitvarų valdytojo kursą, kurio metu, be mokyklinio jėgos aitvaro pilotavimo, ruošiamas ir valdomas tikrasis jėgos aitvaras. Dviejų dienų kurso metu, be ankščiau minėtos veiklos, turėsite galimybę valdyti jėgos aitvarą vandenyje, plaukti ant pilvo bei patirti pirmuosius įspūdžius stojantis ant jėgos aitvaro lentos. O visas trijų dienų savarankiško jėgos aitvarų valdytojo kursas leis išbandyti savarankišką plaukimą“, – pasirinkimo galimybes vardija pašnekovas.
„Kursams pasibaigus „Kaitavimas.Lt“ mokykla išduoda tarptautinius standartus atitinkančius jėgos aitvarų valdytojo sertifikatus, su kuriais galėsite nevaržomai aitvaruoti bei nuomotis aitvaravimo įrangą visame pasaulyje“, – paaiškina K. Malinauskas.
Kalbėdamas apie galimybę pradėti aitvaruoti Lietuvoje, K. Malinauskas sako: „Norintieji gali pradėti jau balandį. Reikės išklausyti 3 val. pradedančio jėgos aitvarų valdytojo kursą. Kodėl verta mokytis Lietuvoje? Nes aitvaravimo kursų kainos čia apie 20–30 proc. mažesnės negu užsienyje, o kokybė net geresnė, nes nėra itin daug turistų, o ir „Kaitavimas.Lt“ instruktorių atsidavimas šiam gyvenimo būdui neleis nusivilti“, – užtikrina pašnekovas.
kaitavimas.lt
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.