...

Parduoti verslą reikėtų tik žmogui su panašiomis vertybėmis

Verslas

2015.02.11

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Parduoti verslą reikėtų tik žmogui su panašiomis vertybėmis

Parduoti verslą reikėtų tik žmogui su panašiomis vertybėmis. Asmeninio archyvo nuotr.

Kodėl verslininkai kartais nusprendžia parduoti savo verslą? Priežasčių gali būti daug ir labai įvairių. Kartais verslo augimo tempai kūrėjui pasirodo per dideli, kartais žmogus pasijunta sėdįs ne savo rogėse, kartais mintis pernelyg stipriai užvaldo nauja idėja, kartais tiesiog pasitaiko pasiūlymas, kurio negali atsisakyti. Kiekvienas atvejis individualus. Tačiau verslo pardavimas niekada nėra labai paprastas procesas. Čia yra daugybė niuansų, daugybė kabliukų. Štai kodėl labai pravartu pasimokyti iš sėkmingų pirkimo ir pardavimo pavyzdžių. Vienas tokių yra „Sargiai.lt“ pardavimo pavyzdys. Naujasis savininkas Aidas Papreckis su įmonės įkūrėju Andriumi Tamašausku ne tik rado bendrą kalbą, sėkmingai tęsia bendradarbiavimą, bet ir tiesiog susibičiuliavo.

Sutapo interesai

A. Tamašauskas pasakoja, kad, nors „Sargiai.lt“ sėkmingai augo, tam tikru metu jis pasijuto lyg ne savo vietoje. Tada ir sugalvojo verslą atiduoti į naujas rankas. „Istorija gana paprasta. Kai pradėjau „Sargiai.lt“, maniau, kad čia visų pirma bus e. verslas ir tik tada prekyba. Išėjo taip, kad viskas buvo atvirkščiai, tačiau mano asmeninė patirtis visada labiau siejosi su internetiniu verslu, o ne su prekyba. Atėjo tokia riba, kai prekybai teko skirti daugiausia dėmesio. Tada ir nusprendžiau verslą perleisti kam nors kitam, kas prekybos srityje turėtų daugiau patirties. Ne paslaptis, kad kalbėjausi ne su vienu žmogumi, bet su Aidu sutapo požiūriai, verslo vizija. Susibendravome. Tarp mūsų atsirado sinergija“, – teigia jis.

 

Mano karčios patirties išvada yra tokia, kad jeigu jau kada pradedi verslą, reikia jį kurti su mintimi, jog niekada neparduosi. Perleisti verslą kitam, kai jis sekasi, gana sudėtinga. Turi atsirasti tų pačių vertybių žmogus.

A. Tamašauskas

 

Tarp verslininkų užsimezgus kalboms, labai greitai atsirado tarpusavio supratimas. „Atėjo akimirka, kai turėjau ir laisvo laiko, ir galimybių investuoti. Ieškojau nišos, verslo projekto, kuris yra įdirbtas ir turi potencialo augti Lietuvoje bei plėstis į užsienį. Tai buvo priežastys, kodėl šis projektas patraukė mano dėmesį. Tada ir pradėjome kalbėtis su Andriumi. Man labai patiko, kaip Andrius valdė bei plėtojo verslą. Viskas buvo labai skaidru ir aišku. Jis mokėjo pateikti visas ataskaitas, turėjo tvarkingus finansus, aiškų verslo planą. Buvo aiškumas. Mačiau, kokia jo vizija, ir ji sutapo su manąja“, – sako A. Papreckis.

A. Tamašauskui labai nesinorėjo verslą parduoti bet kam. Juk tai jo kūrinys ir vyras tebėra suinteresuotas, kad „Sargiai.lt“ būtų sėkmingas verslas. Todėl pašnekovas ir džiaugiasi suradęs pirkėją, kurio principai panašūs. „Mano karčios patirties išvada yra tokia, kad jeigu jau kada pradedi verslą, reikia jį kurti su mintimi, jog niekada neparduosi. Perleisti verslą kitam, kai jis sekasi, gana sudėtinga. Turi atsirasti tų pačių vertybių žmogus. Aš kalbėjausi su daugybe žmonių, bet su Aidu susikalbėjome kaip tik todėl, kad mūsų vertybės sutampa. Mes už sąžiningumą ir skaidrumą“, – tikina jis.

Pardavęs įmonę A. Tamašauskas tris mėnesius dirbo A. Papreckio konsultantu. Tačiau net ir po tų trijų mėnesių bendravimas nesiliovė. Vyrai nuolat kalbasi ir dabar.

Jokio nutylėjimo

Vis dėlto ne visi sandoriai taip puikiai pavyksta. Sėkmingai parduoti verslą ne taip paprasta. Ką reikėtų žinoti, nusprendus tai padaryti? „Patarčiau susikurti verslo planą. Aš netgi samdžiau žmones, kurie padėjo man įsivertinti perspektyvas, geriau suprasti patį verslą. Tai lengviausia padaryti pačiam verslininkui. Žmogui iš išorės ne taip lengva tai numatyti. Tačiau, kai yra skaičiukai, žmogui matyti daug geriau“, – sako A. Tamašauskas.

Deja, norintiesiems parduoti verslą labai dažnai pritrūksta elementaraus pasiruošimo. „Galiu pasakyti, kad tuo pačiu metu kalbėjausi ir su keletu kitų verslininkų, kurie norėjo parduoti savo verslus. Tikrai buvo įdomių ir potencialo turinčių pasiūlymų. Tačiau neretai būna taip, kad žmogus sugalvoja parduoti verslą, bet yra tam visiškai nepasiruošęs. Tada jis praranda tikrai nemažai interesantų, nes užduodi, regis, labai paprastus klausimus, pavyzdžiui, apie fiksuotas ir kintamas išlaidas, bet matai, jog savininkai tau negali atsakyti. Verslininkui tai labai svarbu. Jeigu nėra esminių detalių, automatiškai prarandi pasitikėjimą ir pradedi galvoti, ar tau verta veltis. Nors gal tame versle viskas ir gerai, tiesiog savininkui trūksta informacijos“, – iš patirties kalba A. Papreckis.

Pasak jo, tokiuose sandoriuose visada labai svarbus atvirumas. Nutylėjimas prie gero niekada neprives. „Jeigu jau pradinėje pokalbių fazėje ką nors nutylėsi, pameluosi, tolesniuose etapuose tavimi pradės vis labiau abejoti. Taip pat reikalingi ir elementarūs skaičiai. Investuotojai žiūri labai paprastai. Jie pasiruošę investuoti tam tikrą sumą, todėl žiūri į verslo apyvartą, pelnus, laikotarpį, per kurį atsipirktų investicija. Tu žiūri, kur gali nueiti ir kiek papildomai reiks investuoti į plėtrą. Labai svarbu ir personalas. E. parduotuvėje „Sargiai.lt“ man buvo labai svarbu ir tai, kad personalas labai profesionalus“, – atskleidžia pašnekovas.

A. Papreckio nuomone, perimant verslą itin svarbu kuo greičiau įgyti ir kolektyvo pasitikėjimą. Be jo dirbti būtų labai sunku. „Tai tikrai labai sunkus žingsnis. Kiekviena permaina įmonėje sukelia nerimo. Ypač jeigu išeina vadovas, kuris pradėjo verslą ir jį augino. Žinojau, kad tai bus kliūtis, kurią reiks peržengti, ir padaryti tai kuo lengviau bei švelniau. Tai darėme su visišku atvirumu. Aš Andriaus kolektyvui buvau pristatytas dar pradiniame bendravimo etape kaip potencialus investuotojas. Bendravau su personalu, klausinėjau ir apie paprastus darbinius dalykus, ir apie tai, ką jie veikia po darbo. Bandžiau įsilieti į tą komandą, susidraugauti su ja. Kai jau priėjome paskutinį etapą, labai atvirai supažindinome su visa informacija, kas vyksta ir kas bus toliau. Nuraminome juos ir aš užtikrinau, kad toliau eisime ta pačia linkme, įdiegdami dar daugiau naujovių. Patikinau, kad būsime komanda ir sprendimus priimsime kartu“, – pasakoja naujasis „Sargiai.lt“ savininkas.

Tapo ir draugais

Dabar jau A. Papreckis kuria e. parduotuvės „Sargiai.lt“ ateities planus. Jo tikslas ne tik būti Lietuvos rinkos lyderiu, bet ir artimiausiu metu žengti į Latviją. Savo ruožtu A. Tamašauskas ant krosnies irgi neguli. „Dabar tikrai nesėdėsiu rankų sudėjęs. Šiek tiek pailsėjau ir jau praktiškai pradedu judėti su nauju projektu. Jis bus labiau iš mano srities. Dabar geriau suprantu, kokia kryptimi noriu eiti. Dabar jau tikrai to verslo neparduosiu (juokiasi). Su laiku išsigrynini, kas tau tinka ir patinka. Reikia mėgti savo darbą ir tada nereikės dirbti“, – įsitikinęs jis.

Vyrai džiaugiasi, kad verslo sandoris tapo ir geros partnerystės bei draugystės pradžia. „Mes su Andriumi nuolat palaikome ryšį. Užduodame vienas kitam klausimų iš labai įvairių sričių. Užtikrinu, kad bendrausime ir toliau. Andrius mums padės su informacinėmis technologijomis, o aš jam visada galėsiu padėti prekybos ar rinkodaros klausimais“, – sako A. Papreckis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.