...

Noras sukurti pirkimų įrankį naikino visas abejones

Verslas

2015.04.02

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Noras sukurti pirkimų įrankį naikino visas abejones

Pirkimų sistemos įmonėms „ViaTender“ bendraįkūrėjai - Justas Šablinskas, Julius Dargis ir Vytautas Pranulis. Asmeninio archyvo nuotr.

Savo verslo pradžią Julius Dargis lygina su panirimu į šaltą vandenį. Vieni į jį brenda pamažu, po žingsnelį. Jis pats į jį pasinėrė iš karto, stačia galva. Idėja tiesiog taip užvaldė, kad nebesinorėjo švaistyti laiko abejonėms. Įdomu, kad ir pati J. Dargio verslo idėja iš dalies susijusi su laiko taupymu. Verslininkas su savo partneriais plėtoja pirkimų sistemą įmonėms „ViaTender“, kuri ne tik į pirkimo procesus įneša daugiau aiškumo ir skaidrumo, bet ir padeda nebešvaistyti veltui brangių minčių bei valandų.

Erzino popierizmas ir netvarka

J. Dargis pasakoja, kad „ViaTender“ idėją padiktavo jo paties darbinė patirtis. Jam tiesiog atsibodo vargti ten, kur, jo įsitikinimu, tas vargas visai nebūtinas. „Noras išbandyti save versle atsirado tuo pačiu metu, kai įžvelgiau tą problemą pirkimų srityje. Pamačiau, kad tai gana sudėtinga procedūra. Net ir toje įmonėje, kurioje dirbau, ji buvo nepakankamai sustyguota, trūko informacijos. Tada ir supratau, kad reikalingas toks įrankis. Ta idėja po truputį vis brendo. Atsirado ir bendraminčių, kurie prisijungė. Pagaliau sukūrėme ir produktą“, – atskleidžia verslininkas.

Susitelkiau į idėjos gryninimą, informacijos rinkimą. Noras sukurti ką nors savo naikino visas abejones ir aš, galima sakyti, nėriau į šaltą vandenį. Paskui ir kolegoms tapo lengviau apsispręsti.

J. Dargis

Pirkimų procesas jam labiausiai kliūdavo tie kryžiaus keliais, kuriuos reikėdavo nueiti ieškant paprasčiausios informacijos. „Labiausiai erzindavo informacijos trūkumas. Norint išsiaiškinti, kas ir už kiek anksčiau pirkta, reikėdavo kaip reikiant paieškoti informacijos. Pirkimuose atskiri skyriai užsiimdavo savotiška saviveikla. Ieškant kokios nors informacijos, reikėdavo klausti konkretaus žmogaus, kuris gal net neprisimena, ką prieš metus pirko ir iš ko. Tada eini į buhalteriją ir bandai pagal numanomą datą rasti tai, ko reikia. Jokios struktūros“, – tvirtina pašnekovas.

Kodėl tos struktūros dažnai nėra? Paprasta. Įmonės tiesiog dirba kiek pasenusiais metodais. „Čia ir pamatėme didžiausią problemą. Įmonėse vidinės procedūros tebevyksta pasenusiais metodais. Naudojamas el. paštas arba tiesiog pasitelkiamas popierizmas. Tas procesas užima gana daug laiko. Todėl mes ir sukūrėme įrankį, kuriame vyksta visas pirkimo procesas: nuo paraiškos pateikimo iki sąskaitos apmokėjimo“, – pasakoja J. Dargis.

Kaip pakeisti senus įpročius?

„ViaTender“ pradėjo veikti vien kaip pasiūlymų palyginimo sistema, bet produktas nuolat evoliucionuoja ir tampa įrankiu, kuriuo galima kontroliuoti visą pirkimo procesą. „Dabartinis ir pirminis produktai skiriasi kaip diena ir naktis. Vienas pagrindinių atnaujintų dalykų yra sistemos pritaikymas mobiliesiems prietaisams. Tam, kad nereikėtų kurti atskirų programų, mes sistemą pritaikėme visiems įrenginiams. Be abejo, padidėjo ir funkcionalumas. Jeigu pačioje pradžioje turėjome tik pasiūlymų palyginimą, dabar turime ir sutarčių valdymą, ir vidinių paraiškų valdymą, ir užsakymų tiekėjams pateikimą, ir prekių katalogus iš įmonės atrinktų tiekėjų. Su partneriais kalbamės ir apie galimybę prijungti elektroninę sąskaitą“, – sako pašnekovas.

Šiais laikais pagrindinis verslininko uždavinys – parodyti potencialiems klientams, kiek naudos galima gauti iš „Via Tender“. Tiesa, įtikinti, jog reikia keisti senus įpročius, yra nelengvas darbas. „Tai iš tikrųjų gana sunku. Įmonė tiems pokyčiams turi pribręsti. Kai parodai, paaiškini, kodėl tai visiems yra geriau, greičiau ir patogiau, įmonės ar pirkimų vadovai pamatokokią naudą gali duoti toks įrankis. Pirmieji ledai pralaužti, pirmosios įmonės jau pradeda naudotis. Likti prie senų įpročių tiesiog negali. Brangiausiai kainuojantys verslui žodžiai – „Mes visada tai darome tokiu būdu”. Faksas kadaise juk irgi buvo įprotis. Dabar besinaudojančiųjų faksu lyg ir nebeliko“, – svarsto J. Dargis.

Vien Lietuva neapsiribos

Pašnekovas pasakoja, kad atsiradus idėjai savęs ilgai įkalbinėti ją įgyvendinti nereikėjo. Ilgiau truko komandos telkimas. Verslininkas suvokė, jog pats vienas tikrai nieko nepadarys. Reikalinga komanda, be to, ir nemaža investicija. Aplink save jis sutelkė draugus, kuriais galėjo pasitikėti. Taip pamažu atsirado komandos branduolys, kuriame visi pasitiki vieni kitais. „Tai iš tikrųjų užtruko. Tam, kad viską plėtotume gerai, reikėjo daug laiko. Kadangi nesame jau tokie jauni ir turime šeimas, įsipareigojimų, buvo gana sudėtinga tiesiog nutraukti darbinius santykius ir skirti laiką šiam projektui. Užtruko, kol visi tam pribrendome. Kadangi aš pats labai užsidegiau šia idėja, padariau tai beveik iš karto. Susitelkiau į idėjos gryninimą, informacijos rinkimą. Noras sukurti ką nors savo naikino visas abejones ir aš, galima sakyti, nėriau į šaltą vandenį. Paskui ir kolegoms tapo lengviau apsispręsti“, – teigia J. Dargis.

„ViaTender“ kelyje neišvengiamai pasitaikė ir sunkesnių akimirkų, bet visada į priekį varydavo tikėjimas savo produktu. „Sunkiausia turbūt buvo nesustoti ir nepasiduoti, nes buvo ir sunkesnių etapų. Buvo momentas, kai pamatėme, jog nebeužtenka pradinės investicijos ir reikia daugiau pinigų. Iškilo klausimas, ar viską metame, ar kaip tik labiau susitelkiame. Susitelkėme, investavome daugiau ir judėjome toliau. Įkvėpė pokalbiai su klientais. Pamatėme, kad toks įrankis dalykas tikrai reikalingas ir turi daug potencialo“, – sako verslininkas.

Šiuo metu „ViaTender“ komanda toliau tobulina produktą, siekia įsitvirtinti rinkoje, bet kartu galvoja ir apie tolesnę ateitį. „Be abejo, dairomės į galimus investuotojus. Yra ir keli variantai, bet, kol nesukursime savęs išlaikančio verslo, dar nenorime eiti pas juos. Vien Lietuva ambicijos neapsiriboja. Juo labiau kad augimas yra labai organiškas procesas. Dabartiniai klientai gali dirbti su partneriais užsienyje, kuriems irgi reikia tokio produkto. IT verslui nėra jokių geografinių apribojimų. Tačiau kol kas norime išplėtoti gerą produktą čia, o tada jau matysime. Pirmiausia reikia būti stipriems savo namuose“, – tikina J. Dargis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.