„Networkingas” – jauno verslo iššūkis?

Verslas

2015.04.07

Autorius: Julija Kurilaitė

Temos: .

„Networkingas” – jauno verslo iššūkis?

Nuotraukos autorius: „TMD Partners“ konsultantas - Deividas Rafanavičius. Asmeninio albumo nuotr.

Pradedantieji verslininkai dažnai susiduria su biurokratinėmis kliūtimis ir taisyklėmis, galinčiomis apsunkinti sąlygas patekti į rinką, tačiau kuriant ir plečiant savo verslą taip pat labai svarbu užmegzti bei palaikyti ryšius. „Rinkoje sėkmės (ypač greitos) gali tikėtis tie verslininkai, kurie nebijo rizikuoti ir savo veikloje padaro daugiau nei kiti“, – teigia mokymų ir konsultacijų įmonės „TMD Partners“ konsultantas Deividas Rafanavičius. Atrodo, tai neturėtų stebinti ar intriguoti, tačiau pastaruoju metu gana dažnai girdima sąvoka „tinklaveika“ (angl. networking) kelia įvairių minčių. Apie šį reiškinį ir jo reikšmę versle toliau kalbamės su „TMD Partners“ konsultantu.

Verslo santykių kūrimas

Žodis „tinklaveika“ suprantamas kaip sąmoningos ir aktyvios pastangos, kuriant, palaikant ir plečiant verslo ryšius ar pažintis, suteikiančias papildomų galimybių plėsti, tobulinti ar kaip nors kitaip plėtoti verslą. „Daliai žmonių tai pavyksta automatiškai ir natūraliai, tačiau įdėjus sąmoningų pastangų įmanoma pasiekti dar daugiau“, – tvirtina D. Rafanavičius. Jo nuomone, egzistuoja keli pagrindiniai žodžiai, rodantys kelią į sėkmingų santykių kūrimą: sąmoningai, sistemingai, kasdien, siekiant aiškios naudos. „Taip pažintys leidžia pasiekti aiškiai pamatuotą rezultatų vertę (pavyzdžiui, nauji projektai, papildomi pardavimai ir pan.)“, – atskleidžia pašnekovas.

Savo versle turi aiškius tikslus, žinai, ko nori pasiekti ir kokie žmonės gali tau padėti padaryti tai lengviau, tuomet stengiesi tuos žmones sutikti ir su jais susipažinti, būti jiems naudingas.

D. Rafanavičius

Pasitikėjimas neatsiranda per naktį

Jaunieji verslininkai dažnai klysta manydami, kad verslo santykiai atsiranda greitai ir tarsi savaime. „TMD Partners“ konsultantas aiškina: „Savo versle turi aiškius tikslus, žinai, ko nori pasiekti ir kokie žmonės gali tau padėti padaryti tai lengviau, tuomet stengiesi tuos žmones sutikti ir su jais susipažinti, būti jiems naudingas.“ Vis dėlto pradedantieji verslininkai apie tam tikrus verslo ryšius neretai susimąsto tik tuomet, kai jų jau prireikia.

„Visi mes, mokydamiesi mokykloje, studijuodami ar tvarkydami savo verslo reikalus, per daugybę nugyventų metų sukaupėme tam tikrą skaičių artimų žmonių, kuriuos gerai pažįstame ir kuriais pasitikime. Su jais ir būsime linkę tvarkyti verslo reikalus pirmiausia. Tad, jei nori tapti kieno nors patikimų verslo partnerių sąrašo dalimi, reikia būti pasiruošusiam skirti tam laiko“, – įsitikinęs pašnekovas.

Be to, jaunasis verslininkas turi suvokti, kad jam pačiam būtų naudingiausia verslo ryšius grupuoti. D. Rafanavičius pasakoja: „Aš savo aplinkoje kuriu ir palaikau tris verslo ryšių tinklus: kasdieniai verslo ryšiai (bendradarbiai, tiekėjai, pagrindiniai parneriai), strateginiai verslo ryšiai (asmenys, su kuriais aš dabar investuoju savo laiką, dėmesį ir pastangas, tačiau naudos tikiuosi ateityje) ir mane tobulinantys ryšiai (asmenys, su kuriais bendraudamas sužinau ką nors nauja, gilinu savo žinias ir būdamas su jais tobulėju).“

Kokybiškiems santykiams reikia laiko ir dėmesio

„Santykius kurti, palaikyti ir plėtoti nėra sunku, nes dauguma žmonių tai daro instinktyviai, tačiau veikdami sąmoningai galime juos kurti ir palaikyti sklandžiau“, – neabejoja D. Rafanavičius. Kokybiškiems santykiams užmegzti ir palaikyti reikia nemažai laiko bei dėmesio. „TMD Partners“ konsultantas įsitikinęs, kad svarbius verslo ryšius būtina numatyti iš anksto ir kurti juos tuomet, kai jie dar nėra itin reikalingi.

Dauguma žmonių įsitikinę, kad tinklaveika prasideda ir baigiasi susipažinus, nors naujų pažinčių sėkmingumas pasireiškia gerokai vėliau. Tad ką turi daryti jaunasis verslininkas, siekiantis užmegzti ir išlaikyti ilgalaikius verslo santykius? D. Rafanavičius tikina, kad užtenka vos kelių pagrindinių dalykų: teisingų nuostatų, smalsumo, teigiamų vertybių ir profesionalumo demonstravimo. „Santykiai kuriami tam, kad būtum nepakeičiamas žmogus, – teigia pašnekovas. – Pagalvokime apie savo patirtį: kokius mus aptarnaujančius specialistus keičiame rečiausiai? Atsakymas – tuos, kurie apie mus žino daugiau nei mes patys: odontologai, automobilių serviso darbuotojai, kirpėjai, teisininkai, konsultantai ir t. t.“

Ilgalaikis rezultatas

Paklaustas, ar tinklaveika gali suteikti ilgalaikį rezultatą, konsultantas D. Rafanavičius neabejoja teigiamu atsakymu. „Taip sakau matydamas, kad beveik visi mano sutikti pasisekimą pelnę verslininkai priklauso kokiems nors klubams ar atskiroms grupėms žmonių. Ten jie laiką leidžia bendraudami, o vėliau savo klausimus perkelia ir į darbines aplinkas. Jeigu taip elgiasi didžioji dalis sėkmės lydimų verslininkų, aš tikiu jų sąmoningumu, kitaip jie nesiburtų į klubus ar grupes, neeikvotų savo brangaus laiko, jei bendravimas ir buvimas tarp svarbių žmonių neduotų ilgalaikių rezultatų.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.