...

Netikėtas „Lemon Labs“ posūkis – prisijungimas prie didžiausios grožio paslaugų platformos

Verslas

2015.06.11

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Netikėtas „Lemon Labs“ posūkis – prisijungimas prie didžiausios grožio paslaugų platformos

Vienas iš „Lemon Labs“ įkūrėjų - Tomas Dirvonskas. Asmeninio archyvo nuotr.

Lietuvos mobiliajame pasaulyje pastaraisiais metais itin garsiai ir dažnai skambėdavo „Lemon Labs“ vardas. Ši mobiliųjų programėlių kūrėjų komanda pagyrimų ir dėmesio sulaukdavo tiek dėl savo inovatyvumo, tiek kompetencijų. Šių metų pradžioje kolektyvas pranešė tampantis britų grožio paslaugų užsakymų platformos „Wahanda“ dalimi. Nuo šiol „Lemon Labs“ visą savo dėmesį sutelks būtent šiam produktui. Su trimis „Lemon Labs“ įkūrėjais – Tomu Dirvonsku, Jonu Lekevičiumi ir Mindaugu Kuprioniu – pasikalbėjome ir apie tai, kodėl buvo nuspręsta prisijungti prie „Wahandos“, ir apie naujuosius komandos iššūkius.

Iš pradžių buvo bendradarbiavimas

T. Dirvonskas sako, kad „Lemon Labs“ niekada neturėjo tikslo tapti kitos kompanijos dalimi, bet komanda visada žinojo, kad pasitaikius tinkamam pasiūlymui atsisakyti būtų sunku. „Niekada negalvojome, kad pardavimas yra mūsų tikslas. Mūsų tikslas visada buvo kurti produktus tiems verslams, kurie iš tikrųjų sprendžia kokias nors problemas. Be to, norėjome sukurti ir kokį nors savo produktą. Tačiau apie kokį nors perėjimą dažnai pagalvodavom. Nesvarbu, ar tai būtų susiję su mūsų pačių produktu, ar visos kompanijos, po daugelio metų jau šiek tiek atsibodus veiklai. Šis konkretus atvejis buvo net kiek netikėtas, abiem šalims naudingas pasiūlymas“, – kalbėjo jis.

„Anksčiau galvodavome, kaip sukurti vienai ar kitai įmonei atskirą produktą. Dabar galvojame, kaip padėti augti visai „Wahandai“

J. Lekevičius

„Wahanda“ siekia sukurti geriausią vietą, kur galima užsirašyti į grožio saloną, ir tapti geriausia šios srities platforma visame pasaulyje. Patį produktą sudaro dvi dalys: paslaugų rinka (marketplace), kur žmonės gali išsirinkti, kur jiems eiti; kita dalis yra platforma, padedanti grožio salonams valdyti savo verslą. „Lemon Labs“ iš pradžių su britų bendrove dirbo kaip partneriai. „Bendravimas prasidėjo gana juokingai. Jiems reikėjo produkto, bet jie pasirinko ne mus, nes jiems netiko tai, kaip mes siūlėme dirbti. Tačiau po metų jie persigalvojo ir suprato, kad mūsų pasiūlymas geresnis. Viskas prasidėjo nuo konsultacijų. Kurį laiko buvome tokie dizaino konsultantai. Po to pradėjome kurti jiems produktą. Pasiūlymas atėjo labai greitai. Pats faktas netgi įvyko gana netikėtai. Jiems patiko su mumis dirbti. Kadangi suprato, kad mobilusis produktas ateityje jiems pasidarys svarbiausias komponentas, bet įmonėje neturėjo reikiamų kompetencijų, jiems reikėjo komandos, kuri galėtų tai padaryti. Panašu, kad kaip tik todėl mes jiems tikom ir patikom. Jie tiesiog paklausė, ką mes darytumėme, jeigu jie pasiūlytų prisijungti prie jų“, – pasakojo T. Dirvonskas.

Pašnekovai džiaugiasi, kad dirbdami su „Wahanda“ jie gali susikoncentruoti į vieno produkto kūrimą. Tai buvo senas komandos noras. „Kasdienis mūsų darbas buvo kūrimas kitiems. Tačiau visada norėjome produkto, kurį galėtumėme kurti kaip savo projektą. Buvo įvairių minčių, kaip tai daryti. Pavyzdžiui, tam paskirti tam tikrą sumą lėšų. Dabar jau pasiekėme šį savo tikslą, tačiau tai įvyko šiek tiek neplanuotai. Jie pamatė, kad jiems trūksta mobiliųjų specialistų. Todėl jie turėjo tik du variantus: arba privilioti jau susiformavusią ir darnią komandą bei taip sutaupyti daug laiko, arba patiems ilgai ieškoti žmonių, kurie gal galėtų kartu dirbti, o gal ir negalėtų“, – teigė J. Lekevičius.

Bendros vertybės ir interesai

Verslininkai sako, jog apsispręsti priimti „Wahandos“ pasiūlymą buvo lengviau ir dėl to, kad sutapo pagrindinės abiejų komandų vertybės. „Manau, kad kiekvienas mūsų surado tai, ko ieškojo. Man labai patiko pagrindinių tos įmonės žmonių požiūris į verslą. Jie skiria labai daug dėmesio įmonėje dirbantiems žmonėms. Stengimasis kurti gerą aplinką darbui man labai patinka. Kitas dalykas yra tas, kad mes visada norėjome kurti aktualų produktą, o šis turi labai dideles galimybes tapti geriausias. Kuriame pasaulinį produktą“, – teigė T. Dirvonskas.

Ne ką mažiau „Lemon Labs“ įkūrėjus masina ir galimybė kartu su britais sukurti pasaulinio lygio produktą. „Platforma „Wahanda“ jau buvo rinkos lyderė savo rinkoje. Iš karto buvo matyti ir potencialas tapti pasaulinės rinkos lydere. Aš visada norėjau kiek įmanoma labiau prisidėti prie tarptautinio verslo kūrimo. Čia atsirado tokia unikali galimybė. Tikrai nedažnai pasitaiko produktų, kurie turi tiek potencialo“, – sakė J. Lekevičius.

Lietuviams labai imponavo ir galimybė visas jėgas sutelkti ties vieno produkto kūrimu. Ankstesni projektai nesuteikdavo galimybės sukurti galutinį produktą. „Man labai patinka, kad gavome galimybę dirbti prie vieno produkto. Ankstesnis darbas prie atskirų projektėlių buvo, galima sakyti, minusas. Labai geras jausmas dirbti su didele komanda, tada gali koncentruotis į tai, ką moki geriausiai, ir žinoti, jog tuos darbus, kurių negali atlikti, padarys kiti specialistai“, – kalbėjo M. Kuprionis.

Nauji iššūkiai

Žinoma, naujos galimybės pateikė ir naujų iššūkių. Tenka mokytis, kaip dirbti būnant kitos bendrovės dalimi. „Man viskas gana stipriai pasikeitė. Anksčiau daugiausia dirbdavau pardavimų srityje ir šiek tiek prisidėdavau prie produktų kūrimo. Dabar tos funkcijos iš dalies išliko, bet daug žmonių tą patį darė ir pačioje „Wahandoje“. Mes ir jau buvusi komanda vis dar ieškome geriausių būdų, kaip dirbti kartu. Tempas šiek tiek sulėtėjo, atsirado daugiau laiko pagalvoti“, – sakė T. Dirvonskas.

Be abejo, būnant „Wahandos“ dalimi reikia ir šiek tiek platesnio mąstymo. Galvoti tenka gerokai toliau į priekį. „Anksčiau galvodavome, kaip sukurti vienai ar kitai įmonei atskirą produktą. Dabar galvojame, kaip padėti augti visai „Wahandai“. Taip galvoti yra kur kas paprasčiau. Tai įmonė, kuri turi labai aiškią strategiją. Ją galima dar labiau tobulinti. Taigi minčių apie tai, kaip plėtoti verslą, yra netgi daugiau. Tikrai yra apie ką pagalvoti“, – teigė J. Lekevičius.

Žinoma, nebėra ir tokios nepriklausomybės, kuria „Lemon Labs“ mėgavosi anksčiau. Tačiau tai problemų nekelia. „Taip, iš pradžių būta nerimo. Tačiau šnekant tarpusavyje ir matant, kad mūsų požiūriai sutampa, pasidarė lengviau patikėti, kad tikrai įveiksime problemas, kurios galbūt kils. Kol kas viskas pasiteisina ir dėl to labai smagu“, – džiaugėsi M. Kuprionis.

Ir vis dėlto „Lemon Labs“ įkūrėjai naujoje vietoje nurimti nesirengia. Nors jėgas ir dėmesį koncentruoja į „Wahandą“, bet naujų idėjų paieškos tebesitęsia. T. Dirvonskas prisimena, jog prieš „Lemon Labs“ jis dirbo didelėje įmonėje ir ilgokai svarstė, ar verta pradėti savo verslą. Šiandien panašioje padėtyje esantiesiems jis pataria neabejoti ir pabandyti, o ir pats vis pagalvoja apie ateitį. „Man kažkur užnugaryje sukasi mintis: o kas toliau, kas bus po „Wahandos“? Kokį naują verslą galėčiau kurti?“ – apie galimą naują nuotykį svarstė jis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.