...

Molinukai, reprezentuojantys Lietuvą

Verslas

2013.09.20

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Molinukai, reprezentuojantys Lietuvą

Gražvydas Žegulis Asmeninio albumo nuotr.

Panevėžietis Gražvydas Žegulis jau du dešimtmečius vadovauja savo įkurtai UAB „Midenė“, kuriančiai keramikos dirbinius. Širdžiai miela veikla užsiimantis vyras džiaugiasi galėdamas savo klientams pasiūlyti išskirtinių vazų, skulptūrėlių, indų, iš kurių sklinda gyvybė, natūralumas ir ryšys su žeme. Bendrovės produkcija jau kurį laiką puošia ne tik lietuvių, bet ir tokių tolimų šalių kaip JAV, Pietų Korėja, Japonija gyventojų namus.

Norėjo užsiimti gamyba ir eksportu

G. Žegulis prisipažino, kad steigdamas įmonę dar neturėjo minčių užsiimti būtent keraminių dirbinių gamyba ir prekyba, nes pats tuo metu nelabai ką išmanė apie molį, jo apdirbimo technologijas. Tad pirmaisiais metais „Midenės“ darbuotojai ieškojo savo krypties, aiškinosi, ką galėtų gaminti ir sėkmingai eksportuoti.

Išbandžius nemažai variantų galutinis sprendimas buvo priimtas dalyvaujant Frankfurto parodoje „Tendence“, į kurią jauni verslininkai nusivežė lietuvių amatininkų dirbinių, tarp kurių buvo ir keraminių. Užsienio verslininkų susidomėjimas paskatino susitelkti būtent į šią sritį.

Kaip pasakojo G. Žegulis, artimiausių metų iššūkis buvo sukurti tinkamą gamybos bazę ir rasti žmonių, galinčių sukurti kolekciją, kurią kitąmet būtų galima nuvežti į tą pačią ar panašias parodas ir pristatyti potencialiems partneriams. Nors visa tai padaryti nebuvo lengva, padėjo tikėjimas lietuvių amatininkų kūrybiniu potencialu.

Galiausiai kolekcija buvo baigta ir verslininkai pradėjo su ja keliauti po tokias parodas kaip „Maison & Objet“ Paryžiuje, meno mugę Birmingame ir jau minėtą „Tendence“ Frankfurte.

Anot G. Žegulio, pirmieji tvirtesni verslo ryšiai užsimezgė būtent Vokietijoje. Šia kalba laisvai šnekančiam lietuviui buvo nesunku bendrauti su vietos verslininkais. Na, o laikui bėgant mezgėsi ryšiai ir kitose šalyse.

Verslininko įsitikinimu, orientuotis į eksportą buvo logiškas ir pamatuotas sprendimas, nes Lietuvos rinka per maža, kad parduotum daug keramikos dirbinių. Be to, dešimtajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje ekonominė mūsų šalies situacija nebuvo pati geriausia, todėl žmonės tokioms prekėms gailėdavo pinigų.

Augina naują darbuotojų kartą

Bėgant metais ilgėjo ne tik šalių, į kurias eksportuojama, bet ir gaminių sąrašas, veiklos mastas. „Midenės“ produkcija pasiekė net Tolimuosius Rytus, JAV. G. Žegulis prasitarė, kad prie kiekvienos šalies poreikių ir norų reikia mokėti prisitaikyti. Tarkime, korėjiečiai ir japonai labai mėgsta suvenyrus, vaizduojančius senosios Europos architektūros šedevrus. Tolimuosiuose Rytuose šie gaminiai reti ir neįprasti, tad kelia susidomėjimą. Be to, kinai, kurių produkcija dominuoja ne tik regione, bet ir visame pasaulyje, tokio tipo molinukų išvis negamina, o jų plastikiniai atitikmenys tiek kokybe, tiek išvaizda tikrai neprilygsta lietuviškiems.

„ Bendravimas su įvairių šalių partneriais skiriasi, tai natūralu, nes skiriasi temperamentas, tradicijos. Sunkiau su amerikiečiais, jie geri derybininkai, o ir apimtys didelės, juk jų rinka kaip visa Europa…“ – sakė G. Žegulis.

Verslininkas prisiminė, kad pirmaisiais metais žmonėms, kuriantiems įmonės gaminių dizainą, buvo suteikiama visiška laisvė. Dabar situacija kiek pasikeitusi – pagrindiniai dizaineriai kuria kolekcijas ir taip iš esmės suformuoja viziją, o kiti kūrybiniai darbuotojai ją įgyvendina.

Pašnekovas pridūrė, kad „Midenei“ labai svarbu išlaikyti aukštos kokybės standartą. Kadangi gamybos sąnaudos didelės, o grąža palyginti menka, anot jo, tik efektyvi ir kokybiška gamyba gali užtikrinti pelningą veiklą. G. Žegulis neslėpė, kad dabar reikalavimai yra kur kas didesni nei prieš kelis dešimtmečius, todėl ir gabių kūrėjų reikia paieškoti. Vis dėlto Žegulisiki šiol tiki didžiuliu lietuvių kūrybiniu potencialu. Būtent jaunajai keramikų kartai „Midenė“ skiria daug dėmesio: organizuoja simpoziumus, keramikos mokyklėles vaikams, lipdymo pamokas suaugusiesiems.

G. Žegulis įsitikinęs, kad vaikams būtina suteikti galimybę sukišti rankas į molį, nes galbūt tai jiems padės suprasti, kad šioje srityje nori ir gali šį tą nuveikti. Tokias pamokėles „Midenė“ rengia maždaug dešimt metų, tad džiaugiasi ir pirmaisiais vaisiais – keli šios programos dalyviai jau dirba įmonėje ir įgyvendina originalias idėjas.

Verslininkas prasitarė, kad bene didžiausias jo laimėjimas yra ne didelės prekybos apimtys, o darnus kolektyvas. O jauniems verslininkams jis linki pirmiausia atrasti pašaukimą, nestada viskas bus daug lengviau.

„Veiklą pradedantiems verslininkams palinkėčiau nebijoti eksperimentuoti, optimizmo ir atkaklumo. Sunku pasakyti, koks didžiausias mūsų pasiekimas, bet kaip vieną svarbiausių paminėčiau darniai dirbantį kolektyvą, galintį išsikelti ir įgyvendinti tikslus. Ir tai, kad kuriame Lietuvoje, gaminame Lietuvoje ir eksportuojame į užsienį“, – sakė G. Žegulis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.