...

Milijardieriaus Marko Cubano verslumo pamokos

Verslas

2014.10.31

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: .

Milijardieriaus Marko Cubano verslumo pamokos

Markas Cubanas - verslininkas milijardierius, Dalaso „Mavericks“ klubo savininkas. flickr.com nuotr.

Verslininkas milijardierius, ekstravagantiška Nacionalinės krepšinio asociacijos (NBA) asmenybe vadinamas Dalaso „Mavericks“ klubo savininkas Markas Cubanas savo verslo kelyje patyrė įvairiausių akimirkų. Verslininkas pirmųjų darbų ėmėsi vos dvylikos, kad užsidirbtų išsvajotiems batams. Studijuodamas vaikinas taip pat nuolat dirbo, ką tik galėjo, mėgo būti savarankiškas. Išbandęs aibę darbų ir žinodamas jų vertę, M. Cubanas ėmėsi ir savo verslo – įkūrė konsultavimo įmonę, kurią vėliau pardavė už 6 mln. JAV dolerių. Daug kartų pelningesnis jo sandoris – 6 mlrd. JAV dolerių vertės projektas broadcast.com, kurį už tokią milžinišką sumą įsigijo „Yahoo“ bendrovė.

Kuriant ir plėtojant begalę pačių skirtingiausių idėjų, M. Cubanui teko ištverti daugybę versle užklupusių išbandymų, pakilimų ir nuosmukių. Tačiau, pasak verslininko, vadovaudamasis svarbiomis idėjomis ir pamokomis, jis sėkmingai ėjo savo tikslų link. M. Cubanas parašė ir elektroninę knygą „Kaip laimėti sporto versle“, kurioje pasidalijo savo patirtimi plėtojant specifinį verslą. Nemažai jo veikloje taikomų taisyklių galioja ir daugumai verslų.

Klientai dažnai pasako tai, kas jūsų sistemoje neveikia, nėra tobula ar kur reikėtų pasitempti. Šiose pastabose dažnai atsispindi ir tai, ko jiems reikia, kas juos padarytų laimingus.

M. Cubanas

Milijardieriaus verslumo principai

Dirbti ne tik darbe, bet ir namie. Versle greito ir trumpo kelio nėra. Tokius patarimus mokydamasis vidurinėje mokykloje verslininkas girdėjo iš savo tėvo, tuo metu gaminusio automobilių apmušalus. „Jis visada buvo didelis optimistas, bet kartu ir realistas“, – apie savo tėvą sako M. Cubanas.

Mokytis parduoti. Versle parduodama nuolatos. Parduodama verslo perspektyva, daiktai, objektai, idėjos. Norint būti geru pardavėju yra vienintelis būdas – įsivaizduoti save žmogaus, kuriam bandoma ką nors parduoti ar įsiūlyti, vietoje. Tuomet pamatai, kad turi ne parduoti produktą, o išspręsti žmogaus problemą. Tik tuomet jis, naudodamas šią paslaugą ar produktą, bus patenkintas.

Klientai nori matyti patenkintus kitus jūsų klientus. Kartais, siekiant užsitikrinti gerus atsiliepimus, pirmuosius produktus bei paslaugas reikia atiduoti nemokamai ar gana nebrangiai. Tuomet, įvertinus labai kokybišką produktą ar paslaugą, pelnomas teigiamas klientų požiūris, vėliau atvesiantis kitus klientus.

Klientai dažnai pasako tai, kas jūsų sistemoje neveikia, nėra tobula ar kur reikėtų pasitempti. Šiose pastabose dažnai atsispindi ir tai, ko jiems reikia, kas juos padarytų laimingus. Svarbu į tai įsiklausyti, nepraleisti pro ausis ir prisidėti prie jų būsimos laimės. Tačiau jokiu būdu negalima leisti jiems kurti verslo vizijos. Tai jūsų darbas. Jų patarimai – tik pagalba.

Sakoma, kad niekuomet nereikia žiūrėti, kiek valandų dirbi. Svarbu ne tai. Didelė sėkmė yra pagrįsta atkakliu tikslų siekimu ir gautų rezultatų matavimu. Tam reikia sunkiai dirbti ir susitelkti į tai, ką iš to gauni. Valandomis tai dažniausiai neišmatuojama.

Puikios bendrovės įsikuria ir be milžiniškų investuotojų. „Apple“, „Dell“, „Microsoft“ – tik keletas pačių sėkmingiausių pavyzdžių. Investavimas yra rizika. Tad čia patariama neprisiimti pernelyg rizikingų finansų. Šis patarimas svarbus ir ketinantiesiems imti paskolą. Galbūt ši taisyklė galioja ne visuomet, tačiau nepasisekus gali būti sunku išsikapstyti.

Visiškai nesvarbu, kiek kartų pulsite. Sėkmingam verslui turi pasisekti vieną kartą – tai svarbiausia. Vėliau viskas tik seka, pastangos, visa ko kūrimas, augimas, plėtra. Svarbu suprasti, kokie laimingi esate kurdami savo ilgai svajotą, planuotą verslą.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.