„Lietuvos kvapo“ verslo istorija
2012.01.28
Temos: Vadyba.
Kaip reikia tokią idėją nuleisti ant žemės ir įgyvendinti? Juk niekada nežinosi, ar sugalvotas ir po kaulelį išnarstytas sumanymas atitiks lūkesčius, ar po gero starto produktas, paslauga įsivažiuos ir ras savo pirkėją.– Kaip kilo mintis sukurti kvapą ir pavadinti jį šalies vardu? – kalbiname, vieną projekto autorių M.Stongvilą.– Nesakyčiau, kad spontaniškai, bet po ilgų pasisėdėjimų su kolegomis nutarėme, kad turime imtis šio ambicingo projekto. Kas kitas, jei ne mes tai padarysim?! Realiai „Lietuvos kvapas“ egzistuoja tik vienus metus ir kol kas negalime pasakyti, ar jis yra sėkmingas. To dabar neakcentuojame. Mes turėjome pirmiausia idėją, paskui – laiko ją įgyvendinti ir visada tikėjome, kad projektas bus sėkmingas. Šie trys faktoriai buvo susieti su šalies pavadinimu ir taip atsirado „Lietuvos kvapas“. Mūsų sukurti kvepalai yra tam tikra provokacija, tad dabar labai įdomu stebėti, kaip reaguoja žmonės ir valdžia į naują šalies įvaizdžio sąsają su tam tikra preke.– Kada prasidėjo „Lietuvos kvapo“ istorija?– 2008-ųjų balandžio pirmąją viename elektroninių laiškų radome pirmąjį įrašą. Jis skambėjo maždaug taip: „Ei, ar nevertėtų mums užsiimti rimtesniais reikalais? Gal kuriame „Lietuvos kvapą“? Tai yra geras pavadinimas. Mes nebūsime prie nieko prisirišę ir turėsime gerą produktą. Aišku, jei sukursime.“ Paskui supratome, kad jeigu ne mes, daugiau niekas to nepadarys. Pradėjome kurti ir paaiškėjo, jog procesas ne toks jau ir paprastas. Nenorėjome eiti lengviausiu keliu, todėl visa tai užtruko. Vėliau prasidėjo gamintojų paieškos. Parfumerijos fabriko ieškojome nuo JAV iki Šveicarijos. Kiekvieną kartą, atsimušę į sieną, kaupėme informaciją ir galiausiai pasukome į Prancūziją, nors turėjome galimybę dirbti su ispanais, vokiečiais arba šveicarais. Vis dėlto atsidūrėme Grase – parfumerijos sostinėje. Įdomiai ten susiklostė mūsų reikalai… Iš kelių kompanijų intuityviai nusprendėme dirbti su „Parfumerie Galimard“ ir dabar galime sakyti, kad neapsirikome. Į Grasą važiavome pusiau juokais. Vykome tik ieškoti partnerių, bet išėjo taip, jog radome žmones, kurie mums padėjo sukurti šalies kvapą.– Kodėl būtent taip buvo kuriamas šalies kvapas?– Norėjosi autentiškumo. Mes pasirinkome sunkesnį ir daugiau jėgų reikalaujantį kelią – pasirinkome svajonę ir nežinia kur nuvesiančius ieškojimus. Dauguma kvapo komponentų buvo atrinkti pagal Lietuvos ir lietuvių savybes. Toks idėjos ieškojimas gerokai įtraukė, ir, kai nuvykome į Prancūziją, Graso mieste esančią „Parfumerie Galimard“ gamyklą ir papasakojome, ko norime, vienų garsiausių Prancūzijos kvapų namų atstovai nustebo, nes nelabai suprato, ko mes siekiame. Įsivaizduokite, atvyksta keli „ežiai“ ir ima pasakoti profesionalams, kaip reikia kurti kvapą! Iš pradžių prancūzai pamanė, kad tai tik žaidimas. Mums tai anaiptol nebuvo žaidimas, priešingai – žinojome, jog kiekvienas kvapo ingredientas aiškiai pagrįstas: išsiaiškinome, kuo Lietuva gali girtis ir kuo ji yra unikali, ir dalį šios istorijos sudėjome į savo kūrinį. – Išvardykite kvapo dalis, kurios sudaro Lietuvą. Kuri yra arčiausiai arba toliausiai nuo Lietuvos, tautos savimonės? – Mes ilgai svarstėme, ar verta atskleisti iš kokių sudėtinių dalių sudarytas „Lietuvos kvapas“. Kodėl? Jei tik žinotumėte, iš kokių komponentų – visai neįdomių, neištariamų ir nekeliančių jokių asociacijų – susideda braškės ar vanilės kvapas… Visi pasaulio kvapai yra kažkokių dalelių mišinys, bet dažnai įgaunantis bendrą pavadinimą – rožė, jūra, miškas, karas, Rugsėjo pirmoji. Norėjome, kad „Lietuvos kvapas“ būtų suvokiamas kaip apibendrintas pavadinimas. Rizikavome sukelti nereikalingų diskusijų, bet visgi ryžomės tas dalis atskleisti. Daugelis jų turi simbolinę, asociatyvią prasmę, kai kurios dalys – būtinos tobulai kompozicijai sukurti, yra ir afrodiziakų. Gėlių, miško uogų kvapai – asociacijos su mūsų gamta, medžio kvapai – su mūsų tradicijomis, samanos – su charakteriu, kedras – su pagoniška tvirtybe, santalas – su indiška mūsų kalbos ištaka, greipfrutas – su šiuolaikinėmis technologijomis ir taip toliau. Daug komponentų – daug prasmių.– Kas, anot jūsų, svarbiausia „Lietuvos kvapui“?– Legenda. Mes skatiname žmones, kurie iki šiol nelabai domėjosi kvapais, imti domėtis, KAIP galima kvapais išreikšti charakterį. „Lietuvos kvapas“ – tai kvapas, turintis idėją, ir tai yra svarbiausia.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.