Lietuviškas riešutų sviestas pristatytas didžiausioje Azijos maisto parodoje
2019.03.13
Temos: Marketingas, Vadyba.
Japonijoje vykusioje didžiausioje Azijos tarptautinėje maisto produktų ir gėrimų parodoje „Foodex Japan 2019“ šalia atstovų iš 90 pasaulio šalių pristatytas ir lietuvių sukurtas ekologiškas riešutų sviestas „Orivego“. Verslo įkūrėja Ieva Pauliukonienė atskleidžia, kad tokias galimybes jos kuriamai produkcijai atvėrė ilgalaikis įdirbis.
Sukūrė dėl kokybės
Pristatydama savo įmonės „Orivega“ sukurtą produkciją, I. Pauliukonienė pastebi, jog idėja kilo dėl to, kad rinkoje nepavyko rasti tinkamo greito užkandžio.
„Esame šiuolaikiniai miesto žmonės – daug dirbantys, aktyviai leidžiantys laisvalaikį ir, aišku, besirūpinantys savo sveikata, todėl mums svarbu sportas ir sveika mityba. Kažkada gyvenime ateina laikas, kai susimąstome apie sveikatą, jeigu norime gerai jaustis ir gerai atrodyti. Kaip ir dauguma ieškančiųjų geros savijautos receptų, atradome, kad, vartodami daugiau augalinės kilmės produktų, tampame energingesni, didėja mūsų darbingumas ir gerėja fizinė bei emocinė būklė. Tik viena bėda – rasti kokybiško, funkcinio, visaverčio, be sveikatai kenksmingų priedų, o dar ir ekologiško augalinio maisto nėra taip paprasta“, – sako pašnekovė.
„Iš pradžių riešutų sviestą ir batonėlius gaminome tik sau ir draugams. Jų teigiami atsiliepimai ir didėjanti mūsų produktų paklausa paskatino veikti.“
I. Pauliukonienė.
Būtent tai paskatino eksperimentus virtuvėje, bandant pasigaminti įvairių riešutų sviestą, sveikus batonėlius ir greitus užkandžius.
„Po daugelio klaidų ir bandymų atradome geriausius receptus, o pirmasis produktas, kurį išdrįsome duoti paragauti kitiems, buvo žemės riešutų sviestas – paprastas, tačiau racione lengvai pritaikomas ir daugumos mėgstamas produktas. Iš pradžių riešutų sviestą ir batonėlius gaminome tik sau ir draugams. Jų teigiami atsiliepimai ir didėjanti mūsų produktų paklausa paskatino veikti, todėl 2017 m. nusprendėme išlįsti iš namų virtuvės ir įkurti įmonę. Mūsų aistra natūraliam augalinės kilmės maistui tapo prekių ženklu „Orivego“. „Ori“ reiškia kilmę (angl. origin), o „vego“ – tai nuoroda į augalus (angl. vegetable)“, – pavadinimo kilmę paaiškina I. Pauliukonienė.
Anot jos, produkto receptūra buvo tobulinama nuolatos, siekiant surasti optimalią pusiausvyrą tarp paprastumo ir maistingumo bei pralenkti iki šiol rinkoje buvusių gamintojų produkciją.
Ilgas ir sunkus darbas kuriant, ragaujant, vertinant ir tobulėjant nenuėjo veltui. Produkcija jau pastebėta ir tarptautinėje rinkoje, kyla vis daugiau planų plėstis užsienyje, o Lietuvos gyventojai nesunkiai gali įsigyti produkcijos „Orivego“ didžiuosiuose prekybos tinkluose.
Sudomino japonus
Parodoje „Foodex Japan 2019“ I. Pauliukonienės verslas dalyvavo dėl didelio japonų susidomėjimo gaminiu.
„Pasaulinėje maisto pramonės rinkoje stebina greičiai, kuriais plinta naujausios maisto produktų perdirbimo tendencijos. Prioritetas teikiamas ne tik skoniui, bet ir naudai sveikatai, vartojimo patogumui, pakuotei. Parodoje „Foodex Japan 2019“ mūsų riešutų sviestas pristatytas Japonijos maisto platintojų, kompanijos „Asplund Co“, stende. Produktus ji tiekia daugiau nei 1 tūkst. maisto parduotuvių Japonijoje. Tai, kad lietuvišką produktą pastebėjo japonų maisto ekspertai ir pasiūlė atstovauti didžiausioje Azijos maisto parodoje, mums yra didžiulis įvertinimas“, – sako pašnekovė.
Priežasčių, kodėl būtent šis produktas pasirinktas atstovauti mūsų šaliai didžiulėje maisto parodoje, yra net kelios. Visų pirma – išskirtinė produkto sudėtis ir aukšti ekologiškumo standartai.
„Tai yra vienintelis Lietuvoje gaminamas ekologiškas riešutų sviestas, jam naudojami sertifikuoti ekologiški žemės, migdolų ir lazdynų riešutai. Japonų platintojus sudomino sveika produktų sudėtis. Lietuvių įmonės gaminiai yra be pridėtinio cukraus, palmių aliejaus, konservantų ar kitų maisto priedų. Lazdynų riešutų sviestas natūraliai saldinamas ekologišku agavų sirupu, o grynasis riešutų kiekis sudaro net 70 procentų“, – atskleidžia I. Pauliukonienė.
Nustebino didžiuosius rinkos žaidėjus
Pasak bendrovės „Orivega“ įkūrėjos Ievos Pauliukonienės, lietuviškai produkcijai kelią į šią tarptautinę parodą duris atvėrė dalyvavimas kitoje tarptautinėje ekologiškų maisto produktų ir gėrimų parodoje „Biofach 2019“ Niurnberge. Ji vyko mažiau nei prieš mėnesį, tad tai tik įrodo, koks svarbus jauno verslo dalyvavimas ir savo produkcijos viešinimas, mat nuoseklus darbas atveria daugiau galimybių. Pašnekovė pastebi, kad kitus parodoje dalyvavusius ar apsilankiusius didžiuosius rinkos žaidėjus labiausiai nustebino pasirinkta produkto pakuotė.
„Riešutų sviestas yra sveikas ir sotus užkandis. Rinkdami pakuotę galvojome apie skubantį modernaus pasaulio žmogų, kuriam maisto reikia greitai, patogiai ir bet kur. 120 g talpos pastatoma plastikinė tūbelė su kamšteliu yra kaip tik tai! Beje, parodoje šia idėja stebėjosi ir didieji riešutų sviesto gamintojai iš Jungtinės Karalystės, Vokietijos, kitų šalių“, – įspūdžiais dalijasi I. Pauliukonienė.
Kiek anksčiau Vokietijoje vykusioje parodoje daug dėmesio sulaukė ir ekologiškas riešutų sviestas su kanapių baltymais. Kanapių produktų populiarumas vis dar išlieka didelis ir visoje Europoje, ir pasaulyje, nors eksportuoti jį galima ne į visas šalis. Japonijoje vykusioje parodoje lietuvišku produktu taip pat susidomėjo Libano, Kipro, Izraelio, Rumunijos, Kinijos atstovai.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.