Kas yra geras patarimas versle?
2012.11.02
Temos: Vadyba.
Dažnai klausiame patarimo, tik nežinome ar verta juo pasinaudoti ar vadovautis savo intuicija. Kas bus, jeigu bus? Senąjame Testamente parašyta, kad „Kiekvienas patarėjas nurodo kelią, bet kai kurie jų pataria tik sau. Klausykis patarėjo atsargiai, sužinok iš pradžių, kokia jam iš to nauda, nes save patį jis turi galvoje. Jis gali mesti kaulelius tavo nenaudai ir tau sakyti: „Tavo kelias geras“,o paskui laikytis nuošalėje, žiūrėdamas, kas tau nutiks.” Šiuose žodžiuose daug tiesos. Visgi kas yra geras patarimas versle, kalbiname Arvydą Strumskį, „Verslo angelų fondo I“ vadovaujantį partnerį ir Viktoriją Trimbel „Quantum Capital“ savininkę.
Arvydas Strumskis: jokių patarimų neduosiu – galvok pats!
Geriausias patarimas yra tas, kurį pats sau davei: nereikia nieko kaltinti už pasekmes, vadinasi, lieka džiaugtis tik savais rezultatais. Vadinasi, prisiėmei atsakomybę. Kitų žmonių patarimai būna arba ne vietoje, arba ne laiku, arba nesąmonė (mėgstamas mūsų žodis!).
Tokie klausimai kaip „Iš kur gauti pinigų?“ sukasi ne vieno galvoje (tik galvoje dažniausiai). Paprastai bet kokį patarimą reikia suprasti ne tiesmukai (kad pinigų gaunama banke ar nesiseka, nes krizė visus palietė), o taip, kad padėtų susiorientuoti ir paskatintų susimąstyti, ką darau ne taip ar ką galėčiau daryti kitaip ir geriau.
Gerų patarimų galima gauti ir iš konsultantų, kurie išmano tavo sritį, tačiau patarimas – dar ne veiksmas. Veikti tenka pačiam. O tai ir paraližiuoja – galvoti, kaip blogai, lengviau, nei priimti sprendimą ir veikti. Jei patarimas sąlygoja veiksmą, puiku. Jei ne, tai ne patarimas, o pasvarstymas. Skaitykite knygas – mano patarimas. Skaitykite, ką sako Warrenas Buffettas, JAV verslininkas, investuotojas, filantropas, dažnai vadinamas Omahos orakulu. Jo pateikiamose ataskaitose visuomet galima rasti patarimų, kurie padeda pamatyti kasdienybę ir rutiną kitu kampu, priverčia mąstyti. Viena iš jo žinomų citatų: „Dauguma žmonių susidomi akcijomis tada, kai jomis jau yra susidomėjusi minia. O iš tikrųjų reikia veikti tada, kai niekas kitas to nedaro. Juk neįmanoma suklestėti perkant tai, kas populiaru.“
Taigi jokių patarimų neduosiu – galvok pats! Na, o jei visai nesiseka, prisimink „Nike“ lozungą „Tiesiog daryk“.
Viktorija Trimbel: galvok ir veik.
Atsakymas tiesiog prašosi įvairių citatų. Paprastai patarimo ieškoma, kai atsakymas jau žinomas, tačiau nenorima jo pripažinti, arba reikia, kad tai būtų pakartota kitomis lūpomis, nes „sunku būti pranašu savame kieme“.
Mano verslas yra teikti vertę kuriančius patarimus, rasti ir pasiūlyti sprendimus verslo strategijos, valdymo, kapitalo pritraukimo bei M & A srityse. Nėra vieno stebuklingo recepto, galimi sprendimai remiasi pasitikėjimu ir priklauso nuo įvairių konkrečių aplinkybių. Klientams esame kaip kunigas – turime žinoti viską, kad galėtume patarti, tačiau dauguma rekomendacijų lieka konfidencialios. Įgyvendinimas dažnai taip pat lieka kliento rankose (išskyrus M & A ir kapitalo pritraukimo sandorius, kurių rezultatas lengvai ir greitai pamatuojamas – nupirktos akcijos arba gauti pinigai sąskaitoje).
Kaip pastebėjo O.Wilde‘as, „neįmanoma suversti savo atsakomybės kam nors kitam, ji visada grįžta tam, kam iš tikrųjų priklauso“.
Nuo mažens mėgstu šachmatus. Jie itin panašūs į verslą ir lavina strateginį mąstymą: daug figūrų, kiekviena turi skirtingą vaidmenį ir gebėjimus, tu gali puikiai išmanyti bendrąsias teorijas bei analizuoti didmeistrių kovas, tačiau žaidimo laukas (rinka) yra čia ir dabar, prieš akis, jis keičiasi po kiekvieno ėjimo, todėl svarbu galvoti į priekį ir numatyti įvairius scenarijus, reaguoti į kitos pusės veiksmus. Unikalios idėjos itin retos – laimi tas, kas geriau ir greičiau įgyvendina.
Todėl mano patarimas labai paprastas – galvok ir veik. Perfrazuojant E. S. V. Millay, „aš taip džiaugiuosi, kad menkai paisiau geriausių patarimų, priešingu atveju būčiau išvengęs savo vertingiausių klaidų.
Ekspertai
Arvydas Strumskis
Vadovaujantysis partneris / „Verslo angelų fondas I“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.