...

Kaip tapti autoritetu savo verslo nišoje?

Verslas

2017.09.04

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: .

Kaip tapti autoritetu savo verslo nišoje?

Prof. Vladas Bumelis, Ignas Staškevičius, Ernesta Žiogienė. Asmeninio archyvo nuotr.

Autoritetai bet kurioje gyvenimo situacijoje yra aplink mus. Ne išimtis ir verslas, kuriame galioja tam tikros taisyklės, vieni yra daugiau pažengę už kitus ir nebeieško autoritetų, bet patys jais tampa. Apie tai, kas svarbu šiuolaikinio verslo autoritetui, pasakoja verslininkas, UAB „Biopharma“ valdybos pirmininkas prof. Vladas Bumelis, advokatų kontoros „Primus“ partnerė, advokatė Ernesta Žiogienė ir verslininkas, „VP Market“ bendraįkūrėjis, autorius Ignas Staškevičius. Ši diskusija bus plėtojama ir jau rugsėjo 7 d. didžiausiame jauno verslo pažinčių dienai skirtame renginyje „Network Day“.

Stebėti kitus

Pradėjus nuosavą verslą, iš pradžių gali trūkti žinių ir įdirbio, kad jaunas verslininkas taptų autoritetu kitiems. Vis dėlto nereikia nusivilti dėl pirminių sunkumų, o pažintis su autoritetingais verslo atstovais suteiks papildomų žinių ir nuties kelią į savo autoriteto formavimą. Prof. V. Bumelis pataria ir versle, ir gyvenime bendrauti su žmonėmis, kurie žino daugiau, nes tik taip iš bendravimo bus naudos. Jam pritaria ir kiti pašnekovai, anot kurių, autoritetai šiuolaikiniame versle vis dar svarbūs ir reikia nebijoti jų ieškoti. Vis dėlto tai daryti vertėtų gerai apgalvojant savo veiksmus.

 

„Žiūrint iš verslo perspektyvos, naudinga megzti kontaktus savo profesinės srities lauke, o, norint praplėsti galimybes ar ieškoti naujų verslo galimybių, kontaktų paieškos lauką tikrai verta plėsti.“

E. Žiogienė.

 

„Ieškoti kontaktų, siekiant naudos sau, verta atsargiai. Netinkamai sukonktaktavus, naudos nebus. Jeigu neturite ką pasiūlyti, geriau patylėti. Pirmojo įspūdžio antrąsyk nepaliksite. Pastebėjau, kad autoritetai nemėgsta švaistyti savo laiko ir energijos tuščioms kalboms, o jeigu iš mandagumo klausosi, šypsosi, linksi ir fotografuojasi, tai mintyse pasideda tokį kontaktą prie pasyvių“, – teigia I. Staškevičius.

Jam antrina ir E. Žiogienė, sakydama, kad autoritetų svarbą įrodo nuolat sudarinėjami įtakingiausių žmonių reitingai, mat žmonės visada nori būti panašūs į didžiausią pasisekimą pelniusius savo srities atstovus.

„Žmonėms, sąmoningai ar ne, norisi lygiuotis į sėkmės lydimus, įtakingus, daug pasiekusius ir įtaką visuomenei darančius žmones. Jie verčia pasitempti ir nebijoti siekti savo svajonių bei tikslų. Yra geras posakis „Niekada nežinai, kur pagausi savo žuvį“, todėl siūlau visada būti plačiai atmerktomis akimis. Žiūrint iš verslo perspektyvos, naudinga megzti kontaktus savo profesinės srities lauke, o, norint praplėsti galimybes ar ieškoti naujų verslo galimybių, kontaktų paieškos lauką tikrai verta plėsti. Be to, naudingos ir reikalingos pažintys paprastai atsisijoja savaime“, – įsitikinusi E. Žiogienė.

Svarbus įdirbis

Anot prof. V. Bumelio, autoritetu netampama per vieną naktį. Tam reikalingos žinios, patirtis, sąžiningumas ir įsipareigojimų laikymasis. Tik šiuos kriterijus atitinkantis žmogus gali pretenduoti į buvimą autoritetu kitiems. Pašnekovui pritaria ir mintį papildo I. Staškevičius: „Kad taptum autoritetu versle, turi ką nors nuveikti toje srityje. Geriausia būtų sukurti kokį verslą ir užsidirbti iš jo pinigų, tai jau būtų gebėjimų įrodymas, klojantis pagrindą autoritetui. Tačiau vien šito gali nepakakti. Dar reikia matyti ir mąstyti toliau savo verslo, dalytis įžvalgomis, kaišioti trigrašį. Jeigu žmonėms šios pastangos pasirodys įdomios ir prasmingos, autoritetui tai bus į naudą.“

E. Žiogienė atskleidžia kiek kitokią autoriteto pelnymo pusę. Anot jos, svarbios ir žmogaus asmeninės savybės bei pasaulėžiūra. „Svarbiausia mėgti savo darbą, savo profesiją, gilinti žinias, nuolat domėtis, mokytis, augti, tačiau nepamiršti pamatinių žmogiškųjų vertybių“, – teigia pašnekovė.

Esminiai bruožai

Kaip ir kiekvienoje srityje, autoritetų pasaulyje taip pat egzistuoja vyraujančios mados. Tai savybės ar elgsena, kurią įvaldžius galima greičiau sulaukti aplinkinių pripažinimo. Anot I. Staškevičiaus, visada vertinamos amžinosios vertybės, tokios kaip tiesos sakymas, darbštumas, kuklumas bei atsakingumas, kurios koreliuoja su tuo metu madingomis.

„Dabar ant bangos pastebiu autentiškumą, ekologiškumą, minkštumą, bendruomeniškumą, nereliginį dvasingumą ir plepumą“, – atskleidžia I. Staškevičius.

Jam pritaria E. Žiogienė, papildydama madingų vertybių sąrašą kūrybiškumu, veržlumu bei drąsa, o prof. V. Bumelis išskirtinai pabrėžia strateginės drausmės, veiklos meistriškumo, lyderystės bei atvirumo pokyčiams svarbą, norint tapti autoritetingu veikėju savo veiklos srityje. „Lyderystė, strateginė drausmė, atvirumas pokyčiams, kūrybingumas, veiklos meistriškumas“, – vardija jis.

Didžiausiame jauno verslo pažinčių dienai skirtame renginyje „Network Day“ dalyvių lauks išskirtinės diskusijos su žinomais verslininkais ir vyks pažinčių „pitchai“.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.