Kaip sėkmingai ugdyti kompetencijas?

Verslas

2016.02.11

Autorius: Gražina Vincel

Temos: , .

Kaip sėkmingai ugdyti kompetencijas?

Šarūnas Sakalauskas BFL/ Tomo Lukšio nuotr.

Pradėti ugdyti kompetencijas reikia nuo mažų dienų. Pirmieji treji žmogaus gyvenimo metai yra labai svarbūs, nes būtent tuo metu kuriamas stiprus pagrindas tokioms kompetencijoms kaip kūrybiškumas, iniciatyvumas ir vaizduotė, tikina Mykolo Romerio universiteto plėtros ir tarptautinių ryšių prorektoriaus pavaduotojas Šarūnas Sakalauskas. Laikotarpis mokykloje taip pat reikšmingas, o vėliau, pavyzdžiui, aukštojoje mokykloje, kuri yra paskutinė pakopa prieš įsidarbinant, sudedami tik tam tikri akcentai. Taigi ugdant kompetencijas reikalinga bendra sistema, išryškinanti asmens savybes.

O kokios kompetencijos šiuo metu būtų svarbiausios darbo rinkoje? Pasak Š. Sakalausko, kompetencijų paketą sudaro pagrindiniai elementai: mokėjimas dirbti komandoje, gebėjimas planuoti savo laiką ir pristatyti save. Tai yra universalios kompetencijos, reikalingos dirbant bet kokį darbą, nesvarbu, ar esi medikas, teisininkas, ar verslininkas.

Kompetencijas atskleis „Google“

Vis dėlto pašnekovas tvirtina, kad dabar tenka prisitaikyti ir prie naujųjų technologijų daromos įtakos: „Viena šių laikų padiktuota kompetencija – tai valdomas buvimas elektroninėje erdvėje. Viena yra tiesiog būti internete, pavyzdžiui, socialiniuose tinkluose, o kita yra tas lygmuo, kai reguliuoji savo buvimą virtualioje erdvėje: esi ten taip, kaip pats nori. Jei ten būsi bet kaip, ilgainiui tai atsigręš prieš tave. Dėl to reputacijos valdymas e. erdvėje dabar galbūt ir nėra viską lemiantis, bet vėliau tai bus vis didesnę reikšmę įgyjanti kompetencija.“

Š. Sakalausko teigimu, nemokėjimas savęs pateikti virtualioje realybėje atims nemažai galimybių. Tarkime, būsimi darbdaviai ar partneriai rinksis tuos, kurie save tinkamai pristato. Todėl ir specialisto patarimas kitiems paprastas – paieškoti savęs „Google“ sistemoje.

„Reikia pasižiūrėti, kaip „Google“ kiekvieną mūsų parodo, ir įvertinti, ar tai mums patinka. Be to, vertėtų save įsivaizduoti darbdavio vietoje: kokį sprendimą jis gali priimti apie tai, ką galima rasti apie jus internete? Jei tai, ką pamatėte, nepatiko, vadinasi, reikia pradėti domėtis, kaip tai pakeisti. O tai ir yra pirmas žingsnis į buvimo e. erdvėje valdymą“, – sako pašnekovas.

Kompetencijų perdavimas socialiniais tinklais

Taigi ir aukštoji įstaiga jau turi prisitaikyti prie technologinių pokyčių. MRU plėtros ir tarptautinių ryšių prorektoriaus pavaduotojo teigimu, kiek kompetencijų galima joje išsiugdyti, priklauso nuo to, kiek pati mokslo įstaiga yra linkusi keistis: „Tai apskritai susiję su ugdymo procesu. Aukštosios mokyklos, nenorėdamos prarasti dialogo su jaunimu, privalo perprasti komunikaciją ir naudoti naujus bendravimo būdus. Tarkime, dabartiniai dvyliktokai ar pirmakursiai užaugo su socialiniu tinklu „Facebook“. Ši erdvė jiems savaime suprantama, todėl ją perpratęs ir naudojantis mokytojas ar dėstytojas vienareikšmiškai tampa artimesnis, gali perteikti kompetencijas, naudodamas socialinį tinklą, kuriame jauni žmonės jaučiasi geriausiai.“

O kaipgi ugdyti savo kompetencijas? Š. Sakalauskas primena, kad tam labiausiai tinka metodų visuma. „Turi būti išlaikyta pusiausvyra tarp metodų, susijusių su naujųjų technologijų naudojimu, ir tų metodų, kurie susiję su darbu grupėmis. Juk negali nerti į internetą ir pamiršti tiesioginį bendravimą“, – pataria jis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.