Kaip apsisaugoti nuo klientų pretenzijų?

Verslas

2019.12.23

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , .

Kaip apsisaugoti nuo klientų pretenzijų?

Nuotraukos autorius: Giedrius Čiurinskas Asmeninio albumo nuotr.

Ilgainiui retas verslas išvengia nesusikalbėjimų ar nesusipratimų su savo klientais ir, nors patiems paslaugos teikėjams atrodo, kad darbas atliktas gerai, klientai išsako savo pretenzijų. Ne visos situacijos išsprendžiamos bendru sutarimu, tad kai kurios pretenzijos įmonei turi ir finansinių padarinių.

Draudimo brokerių bendrovės „Colemont“ vadovas Giedrius Čiurinskas pasakoja apie galimybes išvengti šių nesusipratimų, pasirinkus profesinį civilinės atsakomybės draudimą ir taip apsaugant ne tik savo finansus, bet ir reputaciją.

„Šis draudimas itin aktualus advokatų kontoroms, IT specialistams, vertėjams, projektuotojams, inžinieriams, apskaitininkams, auditoriams – asmenims, kurie teikia profesines paslaugas“, – vardija pašnekovas.

Kompleksinė apsauga

Tenka pripažinti, kad ne visi skundai, kuriuos įmonės gauna iš klientų, yra pagrįsti ir įmonės pripažįstami. Tokiais atvejais bendrą sutarimą rasti sunku, nes abi pusės – ir paslaugos teikėjas, ir klientas – jaučiasi teisios, tad ginčai gali nukeliauti net iki teismų. Tai, pasak eksperto, daro didelę žalą savo sričių profesionalams, mat gadina jų turimą reputaciją, kuri dažnu atveju, teikiant profesines paslaugas, yra viena esminių sudedamųjų dalių sėkmei pasiekti.

„Apsidraudus profesinės civilinės atsakomybės draudimu, net 90 proc. žalų yra sureguliuojama iki teismo, tad taip išsaugoma įmonės ar paslaugos teikėjo reputacija“, – tikina G. Čiurinskas ir priduria, kad, ginčui visgi pasiekus teismo salę, apsidraudusi įmonė taip pat gauna naudos ir nepatiria nuostolio: „Ginčai sudegina daug resursų ir laiko. Nesvarbu, ar pretenzija pagrįsta, ar ne, reikia tirti įvykį, rašyti raštus, teikti atsiliepimus teismui, derėtis dėl kompensacijos sumos – šiems veiksmams atlikti galėsite samdyti teisininkus, nes draudimas atlygina teisinės gynybos išlaidas.“

Pašnekovas taip pat pabrėžia, kad draudimas suteikia ne tik finansinę apsaugą, bet ir galimybę apdrausti visą vykdomą veiklą, kas globaliame verslo pasaulyje itin svarbu: „Mes draudžiame visą įmonės veiklą ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Tai negalioja tik JAV ir Kanadoje. Be to, apdraudžiame ir visą veiklą, o ne pavienes sritis, todėl apsaugoma atsakomybė, kylanti iš visų teikiamų paslaugų.“

Vis geriau suprantama svarba

Paprašytas pateikti realių pavyzdžių, su kokia praktika „Colemont“ susiduria kasdieniame darbe, G. Čiurinskas apžvelgia IT įmonėms ir paslaugų teikėjams kylančias profesines grėsmes: „Tarkime, programavimo paslaugas teikianti įmonė gavo pretenziją, kad jų darytoje programoje buvo įsivėlusi klaida ir dėl to prekės pardavimo kaina buvo skaičiuojama mažesnė, negu yra realiai. Kadangi pardavimai automatizuoti, įmonė prarado pajamų dėl šios klaidos ir reikalauja, kad IT kompanija šią žalą padengtų. Jeigu įmonė nebuvo apsidraudusi, o ginčas nukeliavo iki teismo, galimas sąskaitų areštas, įšaldytos apyvartinės lėšos ir dėl to sustojusi veikla. Tačiau, pritaikius profesinės civilinės atsakomybės draudimą, draudimo polisas yra argumentas teismui netaikyti arešto, mat įmonei nepalankaus sprendimo atveju visas išlaidas ir nuostolį atlygins draudimo bendrovė.“

Pasak „Colemont“ vadovo, nors konkrečios statistikos apie profesinės civilinės atsakomybės draudimo poreikį Lietuvoje nėra, susidomėjimas šia paslauga didėja: „Džiugu, kad Lietuvos verslas vis daugiau dėmesio skiria savisaugai. Atsiranda privalomieji profesinės civilinės atsakomybės draudimai mūsų šalyje. Taip pat jaučiamas didesnis susidomėjimas ir iš įmonių, ir iš fizinių asmenų draustis savanoriškai.“

Ekspertai

Giedrius Čiurinskas

Giedrius Čiurinskas

Generalinis direktorius / „Colemont“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.