Jau dabar jaučiasi laimėjęs
2016.07.27
Temos: Vadyba.
Klaipėdietis Vytis Radvila prisipažįsta šiuo metu gyvenantis vieną geriausių savo gyvenimo etapų. To priežastis – su bendražygiais kuriamas produktas „Packpin“. Sistema, leidžianti e. parduotuvėms stebėti siuntos keliavimą, užuot šią funkciją atidavus kurjeriams, ne tik atvėrė duris į ten, kur verslininkas nesitikėjo patekti, bet ir padėjo sulaukti tarptautinio dėmesio bei sukurti pasaulinį verslą.
Problemą padiktavo klientai
Savo informacinių technologijų įmonei iki tol vadovavęs V. Radvila pasakoja, kad „Packpin“ idėja atsirado tiesiog klausantis klientų pageidavimų ir norų. Jie atskleidė problemą, su kuria, pasirodo, susiduria dauguma e. parduotuvių. „Viskas įvyko labai paprastai. Su kolegomis Klaipėdoje turime IT įmonę „Koralis“. Kuriame įvairius projektus ir susidūrėme su klientų pageidavimu įdiegti į jų tinklalapius siuntos siuntimo sistemą. Kai ką nors perka e. parduotuvėje, žmogus paprastai gauna siuntos numerį, kuris, savo ruožtu, nuveda į kurjerio puslapį. Mūsų klientai norėjo, kad tą patį kodą būtų galima naudoti pačioje e. parduotuvėje. Dirbdami pamanėme, kad būtų puiku sukurti atskirą produktą, kuris atliktų tokią funkciją“, – prisimena jis.
Iš pradžių komanda sukūrė vadinamąjį minimalų produktą (angl. Minimum Viable Product, MVP) ir įtraukė į jį apie 20 kurjerių. Nauja sistema labai greitai sulaukė dėmesio. „Pamatėme, kad puslapio lankomumas auga, stebinčiųjų savo siuntas daugėja, todėl įtraukėme dar daugiau kurjerių. Lūžio taškas buvo tada, kai pradėjome galvoti, kam iš tikrųjų būtų naudingiausias mūsų produktas. Įsivardijome tris pagrindinius žaidėjus: prekės tiekėjas, parduotuvės ir kurjeriai. Supratome, kad didžiausia kuriama vertė tenka būtent e. parduotuvėms“, – teigia V. Radvila.
Pašnekovas pateikia labai iškalbingus skaičius. Žmogus, kuris e. parduotuvėje nusiperka kokį nors daiktą, jo kelionės eigą patikrina vidutiniškai 4,6 karto. „Jeigu mes padarome taip, kad kelionę jis stebi ne kurjerio puslapyje, o pačioje e. parduotuvėje, vadinasi, ji gauna 4–5 papildomus vizitus. Jeigu dar žinome ir tai, ką žmogus pirko, e. parduotuvė gauna galimybių pasiūlyti susijusių prekių. Tarkim, jei kas nors pirko telefoną, jam galima pasiūlyti dėkliuką, papildomą bateriją ar net draudimą“, – dėsto „Packpin“ įkūrėjas.
Didžiausias klientas iš PAR
V. Radvila sako, kad nuo pat pradžių „Packpin“ buvo kuriamas kaip tarptautinis produktas. Tiesiog atrodė, kad Lietuvoje jam nebūtų rinkos. Todėl sistemoje iš karto atsirado galimybė gauti informaciją iš tarptautinių kurjerių, automatiniai vertimai į anglų kalbą. „Jau pačioje pradžioje įsivaizdavome, kad produktas negali būti skirtas Lietuvos rinkai. Manėme, kad jis skirtas siuntoms, keliaujančioms ilgiau nei vieną dieną. Aišku, šiek tiek klydome, nes iš tikrųjų stebima ir greitai atkeliaujanti siunta. Šiaip ar taip, iš karto nutarėme išbandyti save rinkose, kur prekės keliauja iš arba į užsienį. Taigi tiesiog buvome įsitikinę, kad reikia save išbandyti kitur“, – dėsto pašnekovas.
„E. pardavėjų darbas nesibaigia tiesiog pardavus prekę. Yra ir toks dalykas kaip kryžminis pardavimas, kuris jiems labai svarbus.“
V. Radvila.
Dabar jis sutinka, kad Lietuvoje gal būtų buvę ir lengviau atlikti produkto bandymus, bet viskas ir taip susiklostė labai gerai. „Packpin“ buvo baigtas Amsterdame, kuriame startuolio komanda dirbo tris mėnesius. „Mums pasisekė, kad patekome į akceleratorių Nyderlanduose. Jis mums padėjo sutaupyti laiko, išvengti klaidų, kurias dažnai padaro startuoliai. Pagaliau tas tinklas, kurį ten radome, tikrai padėjo surasti pirmuosius klientus. Taigi verslo pradžią nuo užsienio dabar vertinu teigiamai. Tiesą sakant, dabar didžiausias mūsų klientas yra iš Pietų Afrikos – regiono, kuris šiaip gal net nebūtų patekęs į mūsų interesų lauką“, – teigia verslininkas.
„Packpin“ sistemai dėmesio netrūksta. E. prekybos įmonės nuolat ieško būdų, kaip automatizuoti rinkodarą, o ieškodami suranda ir klaipėdiečių produktą. „E. pardavėjų darbas nesibaigia tiesiog pardavus prekę. Yra ir toks dalykas kaip kryžminis pardavimas, kuris jiems labai svarbus. Nuolat ieškoma būdų išlaikyti klientą, pasiūlyti įsigyti daugiau. Būtent per tokias paieškas mus ir suranda. Klientų sugrąžinimas į parduotuvę ir yra mūsų didžiausia siūloma vertė“, – neabejoja V. Radvila.
Tikslai aiškūs
„Packpin“ jau pritraukė ir savo investuotoją, kuris turėtų dar labiau paspartinti augimą. „Visą laiką „Packpin“ finansavome patys, bet kaip tik per festivalį „Pioneers“ pasirašėme sutartį su investuotojais. Su jais susipažinome dar per konferenciją „Slush“. Už tai, ko gero, reikėtų padėkoti „Verslios Lietuvos“ komandai, kuri mus ten nusitempė. Nuo vasario vis kalbėjomės su tais investuotojais, kol pagaliau susitarėme. Mes ieškojome nelabai didelės sumos. Turime tam tikrų tikslų, kuriuos dabar reikia pasiekti. Dabar ir galvojame, kaip tai padaryti“, – sako pašnekovas.
O tie tikslai yra labai konkretūs ir aiškūs. V. Radvilos teigimu, Lietuvos startuolių įkūrėjai paprastai būna labiau techninės pakraipos žmonės. O užsienyje tai paprastai būna rinkodaros ar panašių sričių specialistai. Jų specializacija ir yra produktų vystymas. „Packpin“ komanda turi reikiamų techninių žinių, bet rinkodaros srityje jų trūksta. Todėl ir norima užpildyti šią spragą. Pirmiausia bus ieškoma žmonių, padėsiančių nustatyti esamas problemas ir jas išsispręsti.
„Dabar norime padidinti savo komandą, pritraukti daugiau klientų ir padidinti apyvartą. Visgi investuotojams šioje rinkoje labiau rūpi, kiek tu uždirbi, o ne kiek vartotojų turi. Toks ir mūsų pagrindinis tikslas – artimiausiu metu gerokai padidinti mokančių klientų skaičių. Jeigu tai pavyks, pavasarį ieškosime jau didesnių investuotojų. Jeigu ne, bent būsime įgiję labai puikios patirties“, – teigia verslininkas.
V. Radvila nusiteikęs labai optimistiškai ir tikina, kad projektas jau dabar yra davęs tiesiog sunkiai įkainojamos naudos, todėl, kad ir kaip susiklostytų ateitis, jis jaučiasi jau laimėjęs: „Man tai yra nuostabus gyvenimo nuotykis. Tikrai nėra taip, kad į priekį varytų tik pinigų troškimas. Aš gavau progą susipažinti su begale žmonių, užmezgiau nuostabių kontaktų. Gavau progą tris mėnesius gyventi ir dirbti Amsterdame. Be „Packpin“ to niekada nebūtų buvę. Patyrėme daug streso, bet kartu ir begalę džiaugsmo. Labai daug išmokau. Kai kasdien gali eksperimentuoti, klysti, tenka pripažinti, kad tai yra vienas geriausių dalykų, kuriuos teko patirti gyvenime. „Packpin“ jau dabar davė labai daug.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.