...

IŠ VALSTYBĖS TARNYBOS – į maudymosi kostiumėlių verslą

Verslas

2012.07.13

Autorius: Mantė Sabaliauskaitė

Temos: , .

IŠ VALSTYBĖS TARNYBOS – į maudymosi kostiumėlių verslą

Valerijus Čaiko BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Artėjant šiltajam metų sezonui ir plazdant pavasariui širdyje norisi atsinaujinti. Vieni uoliai meta svorį, kiti keičia šukuoseną, na, o treti… ieško maudymosi kostiumėlių ir planuoja atostogas! Dabar užėjus į parduotuvę akys raibsta nuo modelių, tekstūrų, raštų gausos… Jeigu paklaustume, kokius gamintojus žino Lietuvos pirkėjai, matyt, išgirstume gausybę užsienio prekių ženklų, tačiau mes turime ir lietuviškų maudymosi kostiumų gamintoją. Šį kartą kalbiname vilnietį Valerijų Čaiko (43 m.), kuris įsteigė dabar jau didžiausią Baltijos šalyse maudymosi kostiumų kūrimo, siuvimo ir platinimo įmonę Lietuvoje.

Idėja

Mokyklą baigiau, kaip tuo metu vadino, raudonu diplomu. Mano išsilavinimas techninis, tad dirbau valstybės tarnyboje – Statistikos departamente. Deja, atgavus nepriklausomybę atlyginimai buvo maži, nuolat trūko pinigų. Jeigu panaši situacija būtų šiandien, tikriausiai prieš atidarydamas savo įmonę pagalvočiau tris kartus, o tada buvau jaunas, entuziastingas ir energingas. Reikėjo ko nors imtis, tad 1995 m. Vilniuje atidariau siuvyklėlę, joje buvo tik keli darbuotojai. Žmona nuoširdžiai palaikė šią idėją, galima sakyti, ir dabar ji yra pagrindinė mano kurtų maudymosi kostiumėlių dizaino kritikė. Taigi metus siuvome daug visko ir įvairiai. Matyt, mintis persiorientuoti kilo tuomet, kai gavome užsakymą pagaminti maudymosi kostiumėlių. Sėkmingai atlikę darbą pagalvojome, kad vertėtų patiems kurti kolekcijas ir jomis prekiauti. Žinoma, buvo sunku. Laimė, nors ir lėtai, apyvarta augo, tad supratome priėmę teisingą sprendimą.

Nuo 1996 metų UAB „Fianeta“ specializuojasi tik maudymosi kostiumėlių siuvimo srity. Be to, apskaičiavome, kad pardavinėti maudymosi kostiumus yra gana pelninga, nors pas mus maudymosi sezonas trunka tik kelis mėnesius. Iš pradžių siuvome nemažai užsakomųjų kolekcijų prancūzams, danams ir kitiems, na, o šiuo metu galime sau leisti patiems jas kurti ir siūlyti.

Mada

Jeigu kalbėtume apie paplūdimio madą, svarbiausi mūsų regiono renginiai vyksta Paryžiuje, Maskvoje bei labai specifinė audinių bei aksesuarų paroda Kanuose. Medžiagas perkame iš Italijos ir Ispanijos, nes šios šalys yra pagrindinės maudymosi kostiumėlių medžiagų gamintojos. Kiniška produkcija nesižavime, o kitų maudymosi tekstilės gaminių tiekėjų kaip ir nėra… Na, o pirkėjų skonis skiriasi kardinaliai! Galiu patvirtinti, kad tai, kas populiaru Rusijoje, bus visiškai neperkama Lietuvoje, o tuo labiau Vakarų Europoje… Lietuvėms nepatinka įvairūs blizgučiai, nelabai perkami ir ryškių atspalvių gaminiai. Galiu užtikrinti tik viena: juodos spalvos maudomukai Lietuvoje yra visuomet perkami.

Nors šiame versle jau esame apie dvidešimt metų, negaliu teigti, kad tautiečių skonis labai keistųsi ar laisvėtų. Rusėms, atvirkščiai, reikia daug blizgučių, kičo, ryškių spalvų. Vakarų Europos klientės kiek santūresnės, renkasi tamsesnes ar pastelines spalvas. Didžiausia šio sezono aktualija – smėlio, paplūdimio, kūno spalvos audiniai.

Verslo sąlygos

Dėl produkcijos realizacijos neturime problemų, nes esame pasirašę bendradarbiavimo sutartis. Eksportuojame 60–70 proc. savo gaminių į Latviją, Estiją, Rusiją, Baltarusiją, Čekiją, Ukrainą, Suomiją, Lenkiją. Galime pasigirti, kad mūsų gaminių buvo galima įsigyti net Madagaskare! Vien Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje mūsų maudymosi kostiumėlių galite rasti 90-yje prekybos centrų „Maxima“, ten turime savo stendus.

Europos Sąjungoje prekyba vyksta kur kas aiškiau, sklandžiau ir paprasčiau. Jeigu vėluoja mokėjimai, yra sutartys, draudimas. O štai dirbti su Rusija, Ukraina ir Baltarusija yra kiek sudėtingiau. Siųsdami produkciją į šias šalis stengiamės imti išankstinį apmokėjimą, nes muitų procesas į trečiąsias šalis yra gana sudėtingas ir ilgas. Žinoma, ir Lietuvoje buvo atvejų, kai perkanti įmonė bankrutavo ir neapmokėjo sąskaitų. Niekada nuo to nebūsi šimtu procentų apdraustas.

Sunkumai

Savaime suprantama, iš pradžių problemų buvo daug, o opiausios – finansinės. Trūko apyvartinių lėšų, tačiau paskolų iš banko neėmėme, skolinomės iš draugų bei giminių. Pastaruoju metu Lietuvoje pardavimas vis mažėja, tad ieškome klientų svetur, dalyvaujame parodose. Na, o pačios įmonės apimtys auga. Tiesa, ekonomikos krizė mus irgi palietė, buvo sumažėjusi apyvarta, bet šiuo metu jau esame pasiekę ikikrizinio laikotarpio rodiklius.

Reikėtų pabrėžti, kad pardavimas mūsų srityje vyksta tik tris ar keturis mėnesius per metus, tačiau per juos parduodame nuo 50 tūkst. iki 60 tūkst. vienetų moteriškų ir vyriškų maudymosi drabužių. Tarkime, šiemet prekybos centre vidutinė vieneto kaina sieks apie 70 litų. Tiesa, viena didžiausių šių dienų problemų – kvalifikuotų siuvėjų trūkumas. Su tuo susiduriame jau gan ilgai. Keista, kai žmonės dejuoja, esą nėra darbo, nes mums atrodo, kad nėra darbuotojų!

Konkurentai

Gamintojų konkurentų Lietuvoje nėra, Latvijoje, kiek žinau, yra kelios siuvyklos, tačiau pagrindiniai konkurentai – lenkai ir kinai. Didžiausias mūsų pranašumas – produkcijos pristatymas laiku. Dažniausiai tai būna sausio ir vasario mėnesiai, kadangi tuo metu didmenininkai jau nori turėti prekes sandėliuose. Iš tiesų parduoti sezoninius gaminius yra gana sudėtinga, nes siuvykla turi dirbti ištisus metus. Pavyzdžiui, naujos kolekcijos kūrimas, gamyba, pristatymas trunka apie aštuonis, o pardavimas – tik tris ar keturis mėnesius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.