Investicijos 2020: kas bus dėmesio centre?

Verslas

2019.12.26

Autorius: bzn start

Temos: , .

Investicijos 2020: kas bus dėmesio centre?

Nuotraukos autorius: A. Strumskis Asmeninio albumo nuotr.

Besibaigiant metams smalsu pažvelgti, kokios tendencijos ryškėja verslo pasaulyje ateinančiais naujaisiais. „Verslo angelų fondo I, II“ vadovaujantysis partneris Arvydas Strumskis įsitikinęs – tai vienareikšmiai dirbtinio intelekto arba, kitaip tariant, sumanių mašinų įsitvirtinimo laikotarpis, kuris, beje, jau prasidėjęs, o kitąmet, panašu, tęsis su dar didesniu pagreičiu.

Paprasčiau ir tvariau

„Labai aiškiai matosi sumanių mašinų, dirbtinio intelekto įsigalėjimo tendencijos. Tai – neabejotinai viena pagrindinių investicijų sričių. Įmonės, ypač tos, kurios teikia įvairias paslaugas, ieško sumanių ir darbą supaprastinančių sprendimų“, – komentuoja A. Strumskis.

Anot jo, ypač paklausi gali tapti ta programinė įranga, kurią gali valdyti patys vadovai. „Reikšmingi taip vadinami žemo lygio kodavimo (angl. low code) sprendimai, kuriuos savo kasdienėje veikloje gali pasitelkti žmonės, neturintys specialių IT išmanymo pagrindų“, – pastebi investuotojas.

Labiausiai tokios tendencijos, pasak A. Strumskio, stebimos logistikos, prekių pristatymo, finansų, IT, medicinos srityse. Panašu, kad 2020-aisiais sprendimų atsiras dar daugiau.
Sėkmingų sprendimų unikalumas, anot pašnekovo, slypi galimybėse juos pritaikyti įvairiose srityse (angl. cross-industry).

Taip pat, kaip pastebi investuotojas, jau šiemet įsigalėjo ir neabejotinai tęsis dar viena ryžtinga tendencijos banga – investicijos į tvarumą, aplinkosaugą bei atsakingo vartojimo skatinimą. „Daromės vis jautresni aplinkai, didelį dėmesį kreipiame klimato kaitos klausimams. Matau, kad pačių prekės ženklų reikšmė, jeigu galima taip sakyti, po truputį mažėja. Vis labiau žiūrima į turinį, patirtis, realius veiksmus. Tik reikia nepamiršti, kad vartotojai tampa labai pastabūs ir jie atkreipia ypatingą dėmesį, ar žinutė, kurią verslas transliuoja, iš tiesų virsta realiais darbais“, – įžvalgomis dalinasi A. Strumskis.

2019-ieji – brendimo ir stabilizavimosi metas

Būtent taip, pasak A. Strumskio, būtų tikslu apibūdinti pastaruosius metus. „Sakyčiau, pradedame priprasti prie technologijų, įvairūs robotiniai spendimai jau nebesukelia nuostabos, kaip buvo anksčiau. Ypač daug pridėtinę vertę kuriančių įrankių atsirado marketingo srityje – verslas mato to naudą“, – pastebi „Verslo angelų fondo I, II“ vadovaujantysis partneris.

Jis sako galintis išskirti ir dar vieną sveikintiną tendenciją – vis daugiau verslų mato prasmę bendradarbiauti – tos pačios srities įmonės pradeda ieškoti sąlyčio taškų, vietoj to, kad aršiai kovotų tarpusavyje.

Visiems, kurie planuoja augti, A. Strumskis pataria nebijoti ieškoti investicijų. Svarbiausia eiti šnekėtis su investuotojais kuo ankstesnėje verslo stadijoje, o ne tada, kai projektas pradeda patirti nesėkmę. Be to, nereikia užsidaryti tik savo šalies rėmuose – siekiant kuo daugiau galimybių, tiek verslo sprendimų, tiek investicijų į juos prasme verta žvelgti į rinką globaliai.

Ekspertai

Arvydas Strumskis

Arvydas Strumskis

Vadovaujantysis partneris / „Verslo angelų fondas I“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.