20 verslo pasaulio blogiukų mąstymo ir elgesio stereotipų
2012.12.31
Temos: Darbuotojai, Vadyba.
Kiekvienas yra savo likimo kalvis. Perfrazuodami liaudies išmintį verslo rykliai pasakytų, kad tavo gyvenimas – tavo pasirinkimas. Vieni renkasi valdyti nedidelę šeimai priklausančią kepyklėlę, kasdien nuolankiai šypsotis klientams, būti mylimiausi darbdaviai, dalyti nuolaidas skurdžiams ir mėnesio pabaigoje, pažvelgę į buhalterines ataskaitas, kurios įspėja dėl sunkios ateities, dėkoti Dievui už tai, kas yra, kiti žaibiškai kopia į verslo olimpą, nepastebėdami galvų, kurios žemiau nei jų interesai, nebijo būti blogi, nes tik jiems priklauso rytojus. Jie vadovaujasi aibe taisyklių, kurios dažnai atsiduria už visuomenės normų, bet dėl to nė kiek neišgyvena, dar daugiau – mėgaujasi pergalėmis. Žvilgtelėkime į dvidešimt verslo pasaulio blogiukų mąstymo ir elgesio stereotipų, kurie padeda jiems susikrauti aukso kalnus ir pelnyti pripažinimą.
1. Vadovai, kuriems atitenka visi laurai, supranta, kad pavaldiniai neprivalo jų mėgti. Jie paskirsto užduotis ir nenuolaidžiauja dėl siekiamybės būti mėgstamu autoritetu. Jie be sąžinės graužaties atsisveikina su silpniausiomis komados grandimis ir skatina sveiką konkurenciją kolektyve, motyvuoja darbuotojus, bet nebando papirkti niekučiais.
2. Mąstančių, kad už paslaugumą ir nuolankumą bus atlyginta, neabejotinai laukia rojus. Deja, ne verslo aukštumos. Nustokite sukti galvą dėl to, ką apie jus pamanys kiti, pradėkite kelti savo reikalavimus ir siekti, kad būtų vykdomi konkretūs susitarimai, nes tik taip veikdami sulauksite sėkmės.
3. Gebėjimas ištarti ,ne‘‘ aukštesnio socialinio rango ir didesnės sėkmės versle sulaukusių asmenų sueigoje yra pirmas žingsnis blogiuko link. Tai ypatingas, bet išugdomas gebėjimas atmesti net motyvuotus prašymus ir nejausti dėl to sąžinies graužaties.
4. Jeigu vis dažniau pastebite situacijas, kai tenka veikti prieš savo interesus ir valią, jūsų laukia dangus. Viskas atiteks verslininams, kurie gerbia save ir tiki savo jėgomis, nes tik taip gali įtikinti ir kitus, jog yra verti to, ką turi, ir dar daugiau.
5. Blogiukai visada ir visur paiso tik savo norų, jie neišgyvena dėl to, kad kas nors gali ant jų pykti ar net nekęsti. Savi interesai jiems svarbiausi. Jie nelieja kruvinų ašarų naktimis, kovoja už savo interesus ir atsiriboja nuo emocinio silpnumo.
6. Savaime suprantama, kad tie, kurie dėl visų nesėkmių ir klaidų kaltina tik save ir savo trūkumus, netrukus galės mėgautis rojaus obuoliukais. Būsimi verslo rykliai visuomet ras atpirkimo ožį ir suvers kaltę netikusiai dienai, mėnesiui ar net metams, bet jokiais būdais nekaltins savęs, nežlugdys pasitikėjimo savimi.
7. Prie savo norų ir tikslų tiesiausiais keliais eina tie, kuriems priklauso rytojus. Jie leidžia sau audringai reaguoti, nebijo konkrečių ir smarkių ginčų. Jeigu dangstotės nuo nemalonių pokalbių ir situacijų dirbtine šypsena, niekada nesužibėsite verslo pasaulyje.
8. Laikas – pinigai. Tik suvokę šių žodžių prasmę galite tikėtis įstoti į blogiukų, kurie valdo kupiūrų pasaulį, gretas. Galingųjų laikas yra brangus turtas, todėl jie nešvaisto jo susitikimams su gamyklos darbuotojais ar, neduok Dieve, prekybos agentais. Tam jie turi atsakingus asmenis, padedančius taupyti laiką.
9. Blogiukai nepakliūva į tolerancijos pinkles, nes savo supratingumą, priešingai nei gerieji, rodo ne be reikalo. Jie nėra beširdžiai ir puikiai suvokia užuojautos vertę, tačiau tiki tuo, kad gailestis yra Dievo apleistų silpnavalių privilegija, todėl nei patys nori jo sulaukti, nei rodo jį kitiems.
10. Ne veltui liaudies išmintis byloja, kad kuklumas žmogų puošia, o įžūlumas peni. Blogiukai, priešingai nei gerieji, niekada neapgailestauja ir neatsiprašinėja dėl įžūlių proveržių. Jie ima iš gyvenimo viską čia ir dabar, vadovaujasi ne auksinės žuvelės akvariume, o ryklio turistų jūroje mąstymu.
11. Prisitaikymo prie aplinkinių ir aplinkybių mąstymas būdingas tik vidutiniokams, nes blogiukai jau seniai atsikratė nuo vaikystės skiepytų stereotipų. Jie geba įvardyti bruožus, dėl kurių sau patinka, išsirenka ir naudojasi tik tais, kurie naudingi jų verslui.
12. Blogiukai naudojasi pranašysčių modeliu ir atmeta bet kokias bejėgiškumo apraiškas. Jie laukia kokių nors įvykių ir didina jų tikimybę, ruošdami dirvą konkrečioms situacijoms, kurias yrA pasirengę valdyti.
13. Blogiukai nebijo žodžio „egoizmas“ ir visada yra pasirengę protestuoti. Jie nebijo ignoruoti nereikšmingų ir nenaudingų verslo kelyje pasitaikiusių žmonių. Dar daugiau – supranta, kad nebūna šimtu procentų teisingų sprendimų, neignoruoja šio fakto, o suklydę ne parklumpa, o tik lengvai linkteli keliais ir žengia pirmyn.
14. Tik tie, kurie svajoja apie rojų, bijo vienatvės jausmo. Blogiukai mėgaujasi savo kompanija, neieško draugų, nes jiems ir vieniems gerai. Tuo labiau kad jie beatodairiškai pasitiki patikimiausiu ir protingiausiu žmogumi – savimi.
15. Blogiukai, priešingai nei gerieji, suvokia savo vertę ir tai, kad nėra darbiniai arkliai. Jie lengva ranka permeta dalį atsakomybės partneriams ar kolegoms.
16. Baimė verslo ryklių galvoje yra tik žmogaus silpnybių iliuzija. Vos pajutę pirmuosius jos požymius, jie nedelsdami stoja akis į akį su nelabąja ir negailestingai ją nugali. Jei reikia, jie kreipiasi į specialistus, kad kuo greičiau atsikratytų nepagrįstų ir verslui augti trukdančių baimės apraiškų.
17. Blogiukai nebijo išsiskirti iš minios ir būti apšaukti kvailiais. Jie suvokia inovacijų ir kūrybiškumo perspektyvas, todėl ryžtingai generuoja kartais net šokiruojamas verslo idėjas, kurios jiems neša šimtus kartų didesnį pelną nei tradicinis verslas.
18. Kol gerieji guodžiasi, kad yra tokie, kokie yra ir pakeisti savęs negali, blogiukai tobulėja kiekvieną dieną, atsikratydami žalingų įpročių ir mėgaudamiesi dar nepatirtais gyvenimo malonumais. Jie kovoja su rutina, o adrenalinas – pagrindinis jų dopingas.
19. Blogiukai nepraleidžia progos pasidžiaugti laimėjimais, taip motyvuodami save siekti dar didesnių aukštumų. Jie nebijo puikuotis prieš kitus ir su pasimėgavimu prisimena derybas bei sprendimus, kai jų žodis buvo lemiamas, o prisistatydami vardija savo titulus.
20. Blogiukai konkuruoja, rizikuoja ir siekia valdžios kiekviename verslo etape, o gerieji nedrįsta daryti to, kas gali pakenkti aplinkiniams. Blogiukai yra pasirengę šuoliui į nežinomybę ir pagrįstai tiki, kad taip pelnys įtakingo ir valdingo verslininko vardą netolimoje ateityje.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.