...

Gediminas Balnis: Jei darysi ką visi, bus labai sunku būti pelningu

Verslas

2014.02.07

Autorius: Justina Ūsaitė

Temos: .

Gediminas Balnis: Jei darysi ką visi, bus labai sunku būti pelningu

Gediminas Balnis Asmeninio albumo nuotr.

Naujų iššūkių nebijantis, įgijęs 5 metų praktikos restoranų versle, Gediminas Balnis (36 m.), tapo vienas iš “Vičiūnų restoranai” valdybos narių, bendrasavininkų, įkūrė su komanda prancūziškų blynelių restoranų tinklą „La Crepe“

Kada ir kodėl nusprendėte imtis verslo?

Aš atėjau prieš 6 metus į veikiantį „Katpėdėlės“ tinklą. Nuo tada asortimentas smarkiai prasiplėtė, tinkle atsirado naujų prekinių ženklų. Stengiamės keistis, kaip keičiasi vartotojas, o jis keičiasi stipriai. Išaugo vartotojų karta, kuri gimė nepriklausomoje Lietuvoje. Dabar žmonės daug keliauja, virtuvių pasirinkimas didėja.

Imtis La Crepe“ restorano verslo paskatino idėja, tikėjimas, kad tokio maisto trūksta. Pradinį konceptą koregavome daug, atlikome tyrimus, bandėme. Matėme, kad kitose šalyse yra populiaru, o lietuviai namuose vartoja tokį maistą. Nors Lietuvos rinkoje nebuvo rimtesnio konkurento, buvo tik pavieniai, bet jie veikė ilgą laikotarpį, o mes norėjome išvystyti šią idėją.

Kas paskatino įkurti būtent prancūziškų blynelių restoraną?

Visada įdomiausia kurti tai, ko nėra rinkoje. Blyninių Lietuvoje yra, bet rimto žaidėjo nėra. Galima patiems formuoti rinką. Tarp lietuvių nėra jokio stereotipo, kaip tai turėtų atrodyti. Todėl sėkmė priklauso nuo mūsų pačių. Pavyzdžiui, Lietuvoje jau yra stereotipas, kokie turi būti sušiai. Nors ir nėra užsienyje tokių, pačioje Japonijoje jie kitokie nei Lietuvoje, bet Lietuvoje yra būtent toks skonis.

„La Crepe“ nuo Prancūzijos blyninių skiriamės, kad pas mus nėra vien blynai. Taip pat – lengvesnis maistas, blyneliai, salotos, sriubos. Orientuojamės į moteris, moteris su vaikais.

Nuo norėjote būti vaikystėje?

Kai Lietuvoje prasidėjo kapitalizmo era, buvau 12-16 metų. Tuo laiku kiekvienas berniukas norėjo būti verslininku. Aš taip pat. Visi bandė prekiauti, matėsi perspektyvos, jokių verslų dar nebuvo išvystyta.

Ar jaučiatės radęs savo kelią? Karjera pasiekta?

Analizuoju situaciją ir žiūriu, kur toliau judėti. Verslai nuolat keičiasi, kai kurie išnyksta, pavyzdžiui, video nuoma. Restoranų rinka taip stipriai nesikeičia, bet ciklai žymiai greičiau keičiasi nei anksčiau. Kaip pasikeitė? anksčiau buvo vienodas maistas, nebuvo rytų, vakarų virtuvės. Buvo mišrainės su majonezu, o dabar – virtuvių įvairovė iš viso pasaulio. Reikia stebėti, kas ateina į madą. Svarbu yra būti madingam restoranui ar kitaip tariant “trendy”.

Pasitikite sėkme?

Tikiu, kad svarbu atsidurti reikiamu momentu – nei per anksti, nei per vėlai. Kai kuri naują produktą, nežinai ar pasiseks. Lietuvoje dar daugiau iššūkių, nes problema, kad vartotojų mažėja dėl emigracijos.

Ką patartumėte jaunimui, kurį traukia į verslo pusę?

Pirmiausia reikia atrasti naują idėją. Jauno žmogaus pranašumas – kad jam lengviau rasti idėjas, jis kitaip mato pasaulį. Jis gali nekopijuoti, jei yra nauja mintis, gali rizikuoti, įgyvendinti. Nors tai ir nelengva. Ne kiekvienas gali būti verslininku. Reikia būtinai daryti kažką unikalaus. Jei darysi ką visi, bus labai sunku būti pelningu. Kiekvienas verslas yra sudėtingas mechanizmas, susidedantis iš daug dalių. Versle yra daug rizikos. Pelną nuo nuostolio dažniausiai skiria maži niuansai. Restoranų versle daug kas priklauso nuo vietos, meniu, kaštų valdymo, marketingo. Vieną dalį išmesk – ir įmonė taps nuostolinga.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.