...

„Fish Makers“ formuoja žuvų kultūrą

Verslas

2016.09.26

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: , .

„Fish Makers“ formuoja žuvų kultūrą

Parduotuvės-bistro „Fish Makers“ įkūrėjai - Marius ir Veronika Dautartai. BFL/Karolio Kavolėlio nuotr.

Šeimos verslas parduotuvė-bistro „Fish Makers“, įkurta pagal olandų virtuvės standartus, spalio pradžioje švęs pirmąjį savo gimtadienį. Apie tai, kaip kilo sumanymas atvežti iš Atlanto vandenyno bei Šiaurės jūros žuvų bei kitas jūrų gėrybes į mūsų šalį, sostinės širdyje atidaryti mažą jaukią parduotuvėlę-bistro, kalbėjomės su Veronika ir Mariumi Dautartais (36).

 

Ypatingo skonio silkės

Pagrindinis „Fish Makers“ akcentas – tikra Atlanto vandenyno silkė „Matjes“, išsiskirianti ypač didele maistine verte ir gomurį šaldančiu skoniu bei burnoje tirpstančiu pojūčiu. M. Dautartas prisipažįsta, kad kitų rūšių žuvys jam gali neegzistuoti – užtenka tik šios silkės, kuri visada užtikrina gerą savijautą. Silkių „Matjes“ maistine verte verslininkas neabejoja – juk ilgus mėnesius išplaukiantiems jūrininkams reikėjo išties maistingo maisto – taip atsirado silkės, brandinamos statinėse. „Fish Makers“ komanda silkes „Matjes“ ruošia kasdien šviežiai ir siūlo jų tą pačią dieną.

Laiko patikrinti žuvų tiekėjai

Olandijoje sutikti verslo partneriai M. ir V. Dautartams perdavė savo šeimos valdomo žuvų verslo tiekėjų kontaktus. Olandų šeimai žuvis jie tiekia jau 40 metų, taigi neabejotinai buvo laiko patikrinti. Taigi parduotuvės-bistro „Fish Makers“ įkūrėjams nebereikėjo papildomai atsirinkti savo tiekėjų. Vis dėlto M. Dautartas atkreipia dėmesį, kad tai, kas veikia Olandijoje, ne visada pasiteisina mūsų šalyje. Juk atstumas iki „Fish Makers“ žuvų tiekėjų siekia net 1 700 km, o tai verslininkams, kuriems svarbiausia žuvų kokybė ir šviežumas, sukelia papildomų iššūkių. Verslo pradžioje „Fish Makers“ įkūrėjai savo klientams siūlė didesnį produktų asortimentą, tačiau žuvys išlieka šviežios gana trumpai – tik tris dienas, todėl daug neišpirktų produktų sugesdavo. Dėl to verslininkai nusprendė susiaurinti asortimentą ir rinkosi vežėjus, kurie užtikrintų greitą ir tinkamą žuvų produktų gabenimą į mūsų šalį.

Silkės tėvai

Pašnekovai pripažįsta, kad žuvys nėra pigus produktas. Lietuvoje įprasta valgyti mūsų vandens telkiniuose pagautas žuvis, o Atlanto vandenyno bei Šiaurės jūros žuvys lietuviams dar neįprastos. „Tokių silkių Lietuvoje daugiau niekur kitur nėra – jos perduodamos iš rankų į rankas“, – užtikrintai sako M. Dautartas.

 

„Aliejus ir druska silkę padaro bevertę. Kita vertus, subrandinta silkė visas maistines medžiagas ir visavertes riebalų rūgštis omega-3 išsaugo.“

M. Dautartas.

 

Vis dažniau vadinami tikros silkės „Matjes“ tėvais arba ambasadoriais, verslininkai džiaugiasi, kad klientai į šį bistro sugrįžta ir vis daugiau žmonių susipažįsta su kokybiškos žuvies skoniu. „Aliejus ir druska silkę padaro bevertę. Kita vertus, subrandinta silkė visas maistines medžiagas ir visavertes riebalų rūgštis omega-3 išsaugo“, – pasakoja M. Dautartas.

Pašnekovai įsitikinę, kad maisto kokybė lemia savijautą, nuotaiką ir sveikatą. V. ir M. Dautartai atskleidžia, kad keliaudami lėktuvu visada įsideda „Fish Makers“ užkandžių, kuriais gardžiuojasi skrydžio metu. Verslininkai džiaugiasi, kad įvairių progų ir švenčių dalyviai taip pat jau atrado silkes, nes tai neabejotinai yra tuščios lėkštės garantija. Be to, pašnekovai prisiminė, kad gruodį, prieš pat Kalėdas, Barboros Radvilaitės gatvėje nusidriekia ilga eilė pirkėjų, norinčių įsigyti kokybiškų žuvų.

Komandos formavimo iššūkiai

„Olandijoje šeimos verslą sudaro visa išplėstinė šeima – įtraukiami ne tik suaugę vaikai, bet ir jų antrosios pusės. Mūsų vaikai mums padeda tik tuo, kad laiku atsigula miegoti“, – kalbėdama apie savo šeimos verslą juokauja V. Dautartienė. Kiekvieną dieną ateidami į savąją parduotuvėlę-bistro, jie pasidalija atsakomybę su kolektyvu. Verslininkai juokauja, kad verslo pradžioje net pagalvės namie kvepėjo silkėmis. Vis dėlto pašnekovai prisipažįsta, kad suburti tvirtą komandą ir surasti darbuotojus, kurie mokėtų parduoti ne tik žuvis, bet ir teigiamas emocijas, yra tikras iššūkis.

Geros energetikos maistas

Verslininkai viliasi, kad Lietuvoje ilgainiui įsivyraus žuvų kultūra. V. Dautartienė džiaugiasi, kad parduotuvė-bistro „Fish Makers“ savo klientams siūlo žuvų kulinariją – čia siūlomi žuvų ruošimo namie receptai, be to, galima įsigyti jau paruoštų žuvų patiekalų namams – žuvų rinkiniai skirti iš karto dėti į orkaitę. Moteris atskleidžia, kad kurdami verslą juodu rinkosi viską, kas spinduliuoja gerą energetiką, ypač gerą maisto energetiką. Atidžiau įsižiūrėjus, galima pastebėti, kad netgi parduotuvės-bistro „Fish Makers“ logotipas primena pusiausvyros simbolio – in ir jang – siluetą.

„Fish Makers“

236-1474835504-236518.jpg 236-1474835504-150786.jpg 236-1474835504-700473.jpg 236-1474835504-949575.jpg 236-1474835504-124683.jpg 236-1474835504-292086.jpg 236-1474835504-423016.jpg 236-1474835504-999129.jpg 236-1474835504-329344.jpg 236-1474835504-689439.jpg 236-1474835504-689402.jpg 236-1474835504-608153.jpg 236-1474835504-377072.jpg 236-1474835504-568885.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.