„Drama Burger“ pirmieji metai JAV rinkoje

Verslas

2017.03.14

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: .

„Drama Burger“ pirmieji metai JAV rinkoje

Mėsainių restorano „Drama Burger“ vadovas - Simas Slabačiauskas. Asmeninio albumo nuotr.

Pirmuosius metus Floridoje išgyvenęs lietuviškas mėsainių restoranas „Drama Burger“ jau apšilo kojas ir pelnė vietinių gyventojų palankumą. „Drama Burger“ vadovas Simas Slabačiauskas (29) pasakoja, kad pirmieji metai pateikė išbandymų ir naujos patirties, tačiau akivaizdu, kad įmonė pasuko teisinga kryptimi.

Trumpa priešistorė

2013 m. Vilniuje duris atvėrė pirmasis mėsainių restoranas „Drama Burger“, kurio tikslas buvo perkelti mėsainių suvokimo lygį iš greitojo maisto užkandinių į gurmaniško lygio restoranus, kuriuose maistas ruošiamas šviežas, kokybiškas ir skanus. Po trejų metų supratę, kad laikas imtis naujų iššūkių ir restorano plėtros, įmonės įkūrėjai pasirinko JAV rinką ir eksportavo savo mėsainius į šalį, kurioje jų valgymo kultūra išplėtota, o klientai puikiai žino, ko nori, ir nebijo to pasakyti. Šiandien restoranas Floridoje esančiame Tampos mieste gyvuoja jau visus metus.

Suprato taisykles

Anot pašnekovo, metai ir pasirinktas miestas startui leido suprasti žaidimo taisykles Amerikos rinkoje, todėl dabar tampa vis lengviau prisitaikyti ir konkuruoti.

 

„Kitaip nei Lietuvoje, Amerikoje žmonės mėgsta išsakyti kritiką ne anonimiškai, o dar prie stalo.“

S. Slabačiauskas.

 

„Pirmieji metai mums leido iki galo pažinti vietinę rinką ir prie jos prisitaikyti. Per metus valgiaraštį modifikavome keletą kartų, taip pat išmokome prisitaikyti prie sezoniškumo. Florida – kurortas, todėl žiemą išgyvename pakilimą, o vasarą tenka šiek tiek optimizuotis“, – pasakoja pašnekovas.

Jis prisimena, kad teko prisitaikyti ne vien prie sezoniškumo. Amerikietiška kultūra smarkiai skiriasi nuo europietiškos, todėl komanda privalėjo išmokti ir bendravimo subtilybių.

„Kitaip nei Lietuvoje, Amerikoje žmonės mėgsta išsakyti kritiką ne anonimiškai, o dar prie stalo. Išmokome bendrauti su savo lankytojais. Net jei ne visuomet patenkintas, bet pakalbintas ir išklausytas lankytojas beveik visuomet sugrįš į restoraną. Nors startavome kaip europietiškų tradicijų restoranas, užsispyrę nebuvome ir visur ieškojome kompromisų“, – sako S. Slabačiauskas.

Sulaukė palaikymo

Pašnekovas teigia, kad „Drama Burger“ anaiptol nėra vieninteliai ir pirmieji pasiūlę Amerikai kitokį požiūrį į mėsainius. „Nebuvome pirmieji į Ameriką atvežę naminio, iš šviežių produktų pagaminto mėsainio, idėją, bet, žinoma, vis dar dažnai pasitaiko užklydėlių, kuriems reikia paaiškinti, kuo kečupas skiriasi nuo rankomis ruošto pomidorų padažo ar vietoje, restorane, devynias dienas ruošta mėsa nuo šaldyto pusgaminio. Labai džiaugiamės, kad mums pavyko tapti nuolatine vietinių „foodies“ ir „instagramerių“ lankoma vieta, taip pat tuo, kad tapome mažųjų alaus daryklų, kurios itin populiarios Floridoje, bendruomenės dalimi“, – dalijasi jis.

Negana to, „Drama Burger“ pavyko patekti į geriausių maitinimo įstaigų sąrašus Tampoje ir net pelnyti garbingą trečią vietą. „Vietinėje spaudoje sulaukėme tik gerų recenzijų, o praėjusių metų pabaigoje pagrindiniame Tampos leidinyje buvome išrinkti į geriausių miesto, kuriame gyvena beveik 3 mln. žmonių ir knibždėte knibžda įvairiausio plauko maisto įstaigų, „burgerinių“ trejetuką. Tai yra nerealus pasiekimas per tokį trumpą laiką. Žodžiu, kol kas abejonių, kad kažką darome ne taip, nėra“, – džiaugiasi S. Slabačiauskas.

Susidomėjimo ir palaikymo „Drama Burger“ sulaukia ir iš Tampą aplankančių tautiečių. Nors, kaip patys sako, jie nėra nostalgiją keliančių lietuviškų patiekalų restoranas, visada malonu, kai užsuka savi žmonės.

„Tampoje gyvenančių lietuvių mažai, bet visuomet malonu, kai aplanko lietuvių bendruomenės nariai iš greta esančio „St. Petersburg“ ar turistai iš Lietuvos, atvykstantys čia į atrakcionų parką „Busch Gardens“. Mielai pavaišiname juos naminiu tinginio pyragu“, – teigia pašnekovas.

Ieško naujų galimybių

Regis, stovėjimas vietoje tikrai nesuderinamas su „Drama Burger“ komandos užsidegimu ir ryžtu judėti pirmyn. Praėjus vos metams Amerikoje, lietuvių restoranas jau galvoja apie vietos keitimą ir tolesnę plėtrą.

„Kol kas ieškome naujos vietos pirmam restoranui – vietos su patogesne automobilių aikštele. Amerikoje žmonės visur juda automobiliais ir šiuo metu truputį kenčiame, nes ne visuomet pavyksta sutalpinti visus norinčiuosius paragauti mūsų mėsainių. Tampą pasirnkome kaip dar gana jauną gourmet sceną, kurioje galime startuoti, lengviau būtume pastebėti ir susipažintume su rinka. Šiuo metu konkrečių planų dar nėra, bet nuolat keliaujame po kitus miestus ir atsargiai bandome rinktis vietą, kurioje patikėtume kitu savo tašku. Juk Tampą irgi aptikome beveik netikėtai. Žinoma, plėstis norime“, – atskleidžia pašnekovas.

Ateities planai nuolat kirba „Drama Burger“ komandos galvose, todėl, veikdami Amerikoje, jie nepamiršo ir Lietuvos. Čia planuojama restoranų tinklo plėtra už sostinės ribų. „Pagaliau paruošėme franšizės modelį ir planuojame plėstis Lietuvos rinkoje, už Vilniaus ribų. Amerikoje aktyviai ieškome naujos, patogesnės vietos savo pirmajam restoranui. Ilgainiui, tikime, augsime ir ten“, – optimistinėmis ateities prognozėmis dalijasi S. Slabačiauskas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.