...

Dilema: pirkti ar nuomotis e. parduotuvę?

Verslas

2014.05.20

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: .

Dilema: pirkti ar nuomotis e. parduotuvę?

Gana dažnai žmonėms reikia nesudėtingų, daug nekainuojančių ir ypatingų žinių nereikalaujančių e. prekybos sprendimų flickr.com darbas

Tikriausiai ne vienas šiuolaikinis žmogus yra pagalvojęs apie nuosavą internetinę parduotuvę. Juk, atrodo, taip paprasta – kad ir kas tai būtų: vilnonės kojinės, mediniai žaislai ar kompiuterinė technika – visa tai galima parduoti nekeliant kojos iš namų ir taip kurti savo gerovę. Tačiau, be to, kad reikia turėti ką ir žinoti, kaip pardavinėti, dar reikia nuspręsti, kokios e. parduotuvės reikia – nuomotos ar nuosavos, sukurtos nuo nulio.

Pranašumai ir trūkumai

Turint omenyje lietuvių potraukį visą gyvenimą siekti nuosavo nekilnojamojo turto, greičiausiai pirma mintis bus apie tokią e. parduotuvę, kuri sukurta konkrečiam šeimininkui – tik jums. Tačiau prieš pasirenkant derėtų įvertinti savo poreikius ir numatyti aiškius planus.

Tai pažymėjo ir šį pavasarį konferencijoje LOGIN pranešimą šia tema skaitę dviejų skirtingų įmonių atstovai – Vaida Lukošiūnaitė, portalo freeshop.lt vadovė, ir Paulius Insoda, NFQ įmonių grupės direktorius.

Pastarojo teigimu, e. parduotuvės sukūrimas nuo nulio trunka ilgiau, yra sudėtingesnis ir labiausiai tinka tiems, kam reikia specifinių sprendimų.

O štai V. Lukošiūnaitė sako, kad gana dažnai žmonėms reikia nesudėtingų, daug nekainuojančių ir ypatingų žinių nereikalaujančių e. prekybos sprendimų.

„Aišku, nuomodamasis e. parduotuvę susiduri su tokiais nepatogumais kaip interneto svetainės dizaino šabloniškumas, ribotos unikalių techninių sprendimų integracijų galimybės, optimizavimo sudėtingumas ir neatsparumas dideliam lankytojų srautui. Tačiau tai greita, pigu ir paprasta. Be to, nuomojantis e. parduotuvę nereikia rūpintis programiniais atnaujinimais, o prieš pradedant naudotis sprendimu galima jį išbandyti“, – aiškino V. Lukošiūnaitė.

Kita vertus, kaip tikino P. Insoda, nutaręs kurti savo e. parduotuvę nuo pat pradžių, gali mėgautis individualiais sprendimais, išskirtinumu, plėtros ir integracijos galimybėmis bei atsparumu dideliam lankytojų srautui.

„Aišku, tokia parduotuvė turi trūkumų. Pirmiausia tai kaina. O tada ir kiti: didelės laiko sąnaudos, skirtos svetainei kurti, be to, būtinas tam tikrų žinių bagažas“, – vardijo specialistas ir pridūrė, kad kurti individualaus e. prekybos sprendimo nereikia tuomet, kai nesitikima uždirbti milijono.

Tam iš dalies pritaria ir V. Lukošiūnaitė. Ji sako, kad norintys užauginti savo prekybą iki didelės apyvartos gali pradėti ir nuo paprastesnių sprendimų – e. parduotuvės, kuri nereikalauja didelių pradinių investicijų ir leidžia patikrinti verslo idėjos tvarumą. O pastebėjus, kad viskas veikia kaip reikiant, galima pereiti į kitą lygį.

Su tuo, kad išbandymui nuomota e. parduotuvė tinka bene geriausiai, sutinka ir P. Insoda. Jo teigimu, tai padeda išvengti rizikos ir leidžia apsaugoti savo įmonės vardą, jei bandomas naujas sprendimas ar produktas netikėtai sulauktų blogo visuomenės vertinimo.

Kas kam tinka?

Pasak V. Lukošiūnaitės, e. parduotuves patartina nuomotis smulkiųjų ir vidutinių įmonių savininkams bei tiems, kas nori išbandyti naują idėją. Į nuomojamus e. prekybos sprendimus taip pat turėtų dairytis tie, kas neturi didelių poreikių, orientuojasi į fizinius, o ne į juridinius asmenis (B2C).

Savo ruožtu vienos didžiausių programinės įrangos kūrimo bendrovių Baltijos šalyse direktorius P. Insoda aiškina, kad nuosavas e. parduotuves turėtų kurti siekiantys didelių tikslų, dirbantys su verslo klientais (B2B), turintys unikalių, specifinių poreikių bei trokštantys integracijos ir procesų automatizavimo. Jų prireikia pasiekus didelius užsakymų mastus.

Vyras taip pat teigia, kad Vakaruose vyrauja nauja tendencija, kai perkamas ne konkretus techninis sprendimas, o visas e. verslas, t. y. įsigyjama visa įmonė, turinti jau veikiančią e. sistemą ir ją aptarnaujančius profesionalus.

Būtent tokios e. parduotuvės ir interneto sistemos, anot P. Insodos, kuriamos turint tik vieną tikslą – kada nors jas parduoti ir taip užsidirbti.

Na, o tiems, kas nori prisidurti prie atlyginimo ir neketina tapti naujuoju „eBay“ – nuomota e. parduotuvės platforma – pats tas.

Pasak V. Lukošiūnaitės, užtenka į šabloną sudėti tinkamą turinį, pasirūpinti paieškos optimizacija bei reklama ir jau galima pradėti dirbti – siųsti prekes pirkėjams.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.