...

Didžiausių beprotybių partneriai – tarptautiniame snieglenčių versle

Verslas

2014.11.04

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: .

Didžiausių beprotybių partneriai – tarptautiniame snieglenčių versle

Gintautas Balčiūnas ir Motiejus Gaigalas - snieglenčių lipdukų „Board Rockers“ įkūrėjai. Asmeninio albumo nuotr.

Užklausa socialiniame tinkle, 15 minučių idėjų dalybų ir seni pažįstami jau kartu kuria verslą. Taip savo „Board Rockers“ snieglenčių lipdukų idėjos gimimą šaržuoja tarptautinėje bendrovėje programuotoju dirbantis Gintautas Balčiūnas (30) ir kūrybos agentūros įkūrėjas Motiejus Gaigalas (27). Didžiausių beprotybių partneriais save vadinantys verslininkai snieglenčių lipdukų verslą plėtoja daugybėje pasaulio šalių ir ambicingai planuoja perspektyvas.

„Su Gintautu buvome pažįstami dešimtmetį. Bendravimas nebuvo artimas, tačiau po vienos jo žinutės socialiniame tinkle „Gal kas į „Snow Areną“?“ pradėjome vėl bičiuliautis. Praėjus kuriam laikui diskutavome apie snieglenčių elektroninę parduotuvę, kurią uždarė Gintautas. Kolega pasiguodė, kad nematė prasmės ir kūrybiškumo prekybos versle. Man tuomet kilo idėja išnaudoti prekybos sistemos prekių ženklą ir vertei kurti. Tuomet sukūrėme krūvelę įvairių idėjų. Tačiau pati pirma ir geriausia pasirodė snieglenčių lipdukai“, – kaip komunikuojant internetinėje erdvėje gimė verslo idėjos, pasakoja M. Gaigalas.

Pačiam produktui buvo keliami aukšti reikalavimai. Turėjome nemažai nesėkmių, tačiau per metus sukūrėme optimalų sprendimą ir parinkome geriausias medžiagas.

G. Balčiūnas

Avantiūristai lipdukų versle

M. Gaigalas šypsosi – su kolega jiedu labai skirtingi, tačiau kalnuose vienodi nutrūktgalviai: „Mus suvienija bendras pomėgis snieglenčių sportas ir panašūs gyvenimiški tikslai. Nuo tos dienos esame didžiausių beprotybių partneriai kalnuose. Kartu per plauką nenukritome nuo skardžio, ėjome pėsčiomis viršukalne tam, kad galėtume nusileisti ten, kur niekas to nedarė, ir dar krūvos beprotiškų avantiūrų. Tačiau įprastame gyvenime esame gan skirtingi. Aš esu labiau kūrybininkas ir idėjinis žmogus, kuriam dažnai svarbiau idėja nei detalės, o mano kolega kur kas smulkmeniškesnis ir viską apgalvojantis. Tad šios savybės iš esmės mus motyvuoja veikti kartu ir padeda kur kas geriau plėtoti projektą“.

„Mes gana paprasti. Ir mūsų idėja, rodos, paprasta – lipdukas ant snieglenčių… Tačiau po ja slypi daugybė funkcijų. Man asmeniškai nėra blogesnio jausmo, kai slidininkas su lazda arba slidės galu subraižo tavo naują snieglentę ir nučiuožia net to nepastebėjęs, tad šiuo atveju lipdukas veikia kaip apsauginė priemonė. Tarp lentų sporto mėgėjų stilius, išvaizda bei mada yra labai svarbu, tad toks lipdukas leidžia nuolatos keistis, nekeičiant snieglentės. Be to, dažnai perkant snieglentę tampa sunku atrasti patinkantį dizainą ir norimus parametrus, tad šiuo atveju pirkėjas gali nekreipti dėmesio į išvaizdą. Labai puiku tai, kad lipdukai gali buti personalizuoti ar sukurti pagal poreikius“, – apie verslo specifiką pasakoja M. Gaigalas.

Lietuvoje produktą išbandyti sunku

G. Balčiūnas pasakoja, jog idėją teko plėtoti kone metus, kol ji tapo verslu: „Užtruko tinkamų techninių medžiagų ieškojimas ir bandymas. Pačiam produktui buvo keliami aukšti reikalavimai, jis turėjo būti kuo atsparesnis braižymuisi, jo kraštai turėjo prilipti itin stipriai, nes užklijuoti ant snieglentės jie patiria nuolatinę trintį su sniegu, o tai dažniausiai vyksta neigiamoje temperatūroje ir galiausiai nulupus jis neturi sugadinti ar pažeisti snieglentės. Nors nemažai laiko projektas gulėjo stalčiuje, tačiau sunkiausia dalis buvo bandymas, nes Lietuvoje neturėjome itin gerų sąlygų išbandyti savo bandomųjų gaminių. Turėjome nemažai nesėkmių, tačiau sukūrėme itin atsparų braižymuisi lipduką, taip pat turėjome ir itin brangių bei aukštų technologijų sprendimų, tačiau per metus sukūrėme optimalų sprendimą ir parinkome geriausias medžiagas.“

Žiemos verslas klesti ir vasarą

„Kai kūrėme verslą apie patį verslumą daug nemąstėme. Tiesiog norėjome įgyvendinti idėją. Aš turiu patirties ir verslo kūrimo, ir rinkodaros, ir strategavimo srityje bei esu profesionalus dizaineris, o Gintautas labai stiprus programuotojas, turintis gerą analitinį mąstymą bei ekonominių žinių. Tad mūsų duetas iš esmės turi 100 proc. žinių bei gebėjimų, reikalingų idėjai įgyvendinti bei plėtoti“, – pasakoja M. Gaigalas.

G. Balčiūnas sako, jog verslas kartais susiduria ir su kliūtimis. Viena jų – siuntų sistema: „Sukūrėme unikalią pakuotę, kuri atrodo itin kokybiškai ir sukuria produktui papildomą vertę, tačiau Lietuvos pašto taisyklės neleidžia siųsti gražiai apipavidalintų pakuočių, pagal jų taisykles jos turi būti be užrašų. O mes norime klientams pateikti visapusį produktą nuo pakuotės iki emocijos slidinėjant. Tenka kovoti su Lietuvos pašto darbuotojomis kiekvieną kartą išsiunčiant produktą.“

O siųsti lipdukus vaikinams tenka toli: „Mūsų klientai – Jungtinės Karalystės, Naujosios Zelandijos, Čilės, Australijos, Belgijos, Gibraltaro, Prancūzijos, Jungtinių Amerikos Valstijų snieglentininkai“, – klientūra džiaugiasi G. Balčiūnas. M. Gaigalas šypsosi: „Mes ne iš karto supratome, kas čia vyksta. Tačiau po to garsiai juokėmės, kad jei kas prieš metus būtų pasakęs, jog pardavinėsime snieglenčių lipdukus vasarą… į Australiją…“

„Mūsų plėtros kryptis telpa į mūsų pavadinimą „Board Rockers“, – sako M. Gaigalas ir dalijasi ateities planais. – Mes norime tapti kietu prekių ženklu snieglenčių sporto rinkoje. Lipdukai buvo originalus produktas, kuriam reikėjo mažiausiai investicijų, tad nuo jų ir pradėjome. Ko gero, kitas žingsnis bus lipdukai riedlentėms. Taip galėsime padengti ne tik žiemos, bet ir vasaros sezono pardavimą. Turime idėjų žengti ir į drabužių rinką, turime keletą unikalių drabužių bei aksesuarų idėjų, tačiau šiems žingsniams dar reikia pribręsti.“

„Board Rockers“

DCIM100GOPRO DCIM100GOPRO DCIM100GOPRO 132-1415084287-833758.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.