Darykite ką suplanavote, bet turėkite planą B
2015.10.19
Temos: Vadyba.
Jaunosios kartos elgsenos stebėjimas ir vis stiprėjantis suvokimas, kad daiktų skaičius neatspindi gyvenimo kokybės, atskleidžia stiprėjantį jaunų žmonių polinkį dalytis. Drabužių ir aksesuarų nuomos internetu idėjos išplėtojimą ir įgyvendinimą taip pat paveikė šios tendencijos, kai dalijamasi viskuo: muzika („Spotify“), automobiliais („Uber“), asmenine patirtimi („Facebook“) ir drabužiais („Vinted“). Kai poreikį pirkti vis dažniau norisi pakeisti galimybe dalytis, „Rent Boutique“ siūlo moterims išsinuomoti prašmatnų drabužį ar aksesuarą.
Apklausa atskleidė norą keisti vartojimo įpročius
Internetinės drabužių ir aksesuarų moterims nuomos svetainės „Rent Boutique“ sumanytoja kaunietė Žaklina Aišparienė (39) pasakoja, kad įgyvendinant projektą atlikta šiuolaikiškų 18–55 m. moterų apklausa, kurios rezultatai patvirtino, kad tradicinių švenčių, pristatymų, verslo susitikimų, konferencijų, netgi atostogų atveju moterys keistų įprotį pirkti drabužį ar aksesuarą į galimybę jį išsinuomoti. Projekto komandai pavyko nustatyti, kad 10–20 proc. daikto vertės prilygstanti nuomos kaina klientą motyvuoja rimtai apsvarstyti, ar verta pirkti drabužį arba aksesuarą. Be to, ši apklausa atskleidė, kad šiuolaikinei moteriai svarbu itin patogi, operatyvi bei visur pasiekiama paslauga ir net 80 proc. respondenčių džiaugtųsi stilisto rekomendacija.
„Kai skeptiškoji vyrų pusė patikėjo, kad būtų puiki mintis išsinuomoti švarką, o mama suprato, kaip galėtų vykti nuoma internetu, idėja įgavo pagreitį“
Ž. Aišparienė
Projekto „Rent Boutique“ sumanytoja atskleidžia, kad nauja idėja pradžioje buvo aptariama tik su šeimos nariais. „Kai skeptiškoji vyrų pusė patikėjo, kad būtų puiki mintis išsinuomoti švarką, o mama suprato, kaip galėtų vykti nuoma internetu, idėja įgavo pagreitį“, – sako Ž. Aišparienė. Šiek tiek didesnis draugų būrys apie idėją sužinojo jau tuomet, kai buvo aiškūs jos kontūrai ir vyko pasiruošimas. Draugų užduodami klausimai ir surežisuotos situacijos, projekto sumanytojai padėjo išgryninti pačią idėją ir patobulinti veiksmų planą. Pašnekovė džiaugiasi, kad nuo vaikystės ją supa žmonės, labiau skatinantys ją imtis veiklos, užuot atkalbinėję. Be to, verslininkė įsitikinusi, kad asmeninė branda, profesinė patirtis, daugybė situacijų, privertusių išeiti iš komforto zonos, ir sėkmingos bei nesėkmingos pamokos suteikia daugiau pasitikėjimo priimant verslo sprendimus. „Meluočiau sakydama, kad sprendimas – tai tik racionalių argumentų pasekmė. Daugumoje mano gyvenimo užmojų yra šiek tiek avantiūros“, – prisipažįsta Ž. Aišparienė.
Veiksmų laisvė ir klaidų toleravimas
„Įprastų verslo partnerių neturiu, tai suteikia didesnę veiksmų laisvę ir galimybę veikti nepriklausomai nuo investuotojų. Tačiau darbe formuoju atmosferą, kurioje kiekvieną savo komandos narį laikau verslo partneriu“, – sako startuolio „Rent Boutique“ sumanytoja ir džiaugiasi, kad jos suburta komanda dalijasi žiniomis, profesine bei asmenine patirtimi, nebijo apsikeisti net beprotiškiausiomis idėjomis ir, svarbiausia, labai tiki tuo, ką daro.
Pašnekovė prisipažįsta, kad jai tai dar vienas projektas, žavintis savo paprastumu, galimybe įgyti daugiau žinių naujųjų technologijų srityje, pažinti labai moterišką produktą, perprasti kitą vartotojų grupę bei surasti pačius patraukliausius pasiūlymus šiuolaikinėms moterims, pritaikant novatoriškus sprendimus ir laiku sukuriant reikalingą pasiūlą. Projekto įgyvendinimo metu iškilusius klausimus ir problemas Ž. Aišparienė vertina ne kaip klaidas, o kaip patirtį. „Natūralu, kad, kaip dažnai nutinka, šio projekto įgyvendinimas užtruko ilgiau, nei tikėjomės, o bendraudami su klientėmis pastebėjome, kad reikalingos papildomos paslaugos bei funkcionalumas, tačiau ar tai galima vadinti klaidomis?“ – teiraujasi projekto „Rent Boutique“ sumanytoja. Juk viską lemia požiūris.
Moteriškos auditorijos subtilybės
Pirmosios veiklos dienos parodė, kad „Rent Boutique“ klientė – tai aktyvi, veikli ir savimi pasitikinti moteris, gyvenime besivadovaujanti požiūriu, kad investuoti verta į tai, kas teikia ilgalaikį pasitenkinimą, t. y. į asmeninį tobulėjimą, darnius santykius, nepamirštamus kelionių įspūdžius bei vaikų ugdymą. „Mūsų pagrindinis konkurentas – moters įpročiai, kurių vedamos moterys eina į parduotuves, suviliotos patrauklių vitrinų bei gundančių reklamų papildo savo drabužinės turinį, kuris dažnai tampa kaip priekaištas dėl vienkartinio ar reto dėvėjimo“, – teigia Ž. Aišparienė.
Projekto „Rent Boutique“ sumanytoja atskleidžia, kad pirmojo etapo numatytos investicijos sieks 300 tūkst. eurų. Projekto komanda turi parengusi investicijų atsipirkimo planą, pagal kurį bus vertinami šio projekto rezultatai. „Turime nusistatę esminius rodiklius, kurie šiuo projekto etapu yra labai svarbūs, pavyzdžiui, klientų grįžtamumo rodiklis. Geras projekto rezultatas bus, jei per pirmuosius metus didžioji dalis klienčių pasinaudos paslauga daugiau nei penkis kartus“, – tikina pašnekovė.
Patarimai startuoliams
Projekto „Rent Boutique“ sumanytoja skatina startuolius vengti kraštutinumų – nešvaistyti laiko pernelyg smulkmeniškai strateguojant verslo idėją, kita vertus, atsakyti sau, ar tai tikrai verslo idėja, galinti būti įkainota. Pasak pašnekovės, startuoliai turėtų vadovautis principu – išbandyti kuo daugiau, pasitaisyti kuo greičiau ir priimti sprendimus, ką daryti toliau. „Tikėkite savo idėja, išdrįskite imtis veiksmų ir žinokite, kad visada yra planas B“, – pataria Ž. Aišparienė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.