...

Dalijimosi ekonomika užkariauja ir transporto sritį

Verslas

2016.11.15

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Dalijimosi ekonomika užkariauja ir transporto sritį

Vienas iš startuolio „Baltic Arrow“ įkūrėjų - Rytis Kričenas. Asmeninio albumo nuotr.

Kai spalio viduryje žiniasklaida buvo sukviesta į naujojo projekto „Baltic Arrow“, siūlančio dalijimosi automobiliais paslaugą, pristatymą, sunku buvo nejausti intrigos. Juk jo investuotojais tapo ir „Nextury Ventures“ su Ilja Laursu priešakyje, ir Linas Kleiza. Tai žmonės, kurie gana atidžiai renkasi savo partnerius, tad vien jų pasitikėjimo pelnymas jau yra šioks toks laimėjimas. Pats idėjos autorius Rytis Kričenas sako, kad toks palaikymas jį tik dar labiau įkvepia siekti sėkmės ne tik vietiniame, bet ir tarptautiniame fronte.

Asmeninis poreikis padiktavo ir verslo idėją

Verslininkas pasakoja, kad „Baltic Arrow“ idėja gimė iš asmeninio poreikio. Problemą jis sprendė ne tik visiems vartotojams, bet ir sau pačiam.

„Ne kartą pačiam teko pajusti kitokio automobilio poreikį. Pavyzdžiui, vieną sykį turėjome trise kažkaip su visais žvejybiniais rakandais susigrūsti į nedidelį automobilį. Patogu nebuvo. Kai kitą kartą važiavome su draugais į žvejybą, jau nuomojomės didelį automobilį. Per tą kelionę man ir kilo mintis, kad būtų galima pasiūlyti galimybę žmonėms paprastai keistis savo automobiliu su pažįstamais. Paskui ta mintis natūraliai išsivystė. Supratau, kad tokią galimybę galime pasiūlyti visiems norintiesiems“, – pasakoja R. Kričenas.

 

„Dalijimosi ekonomika suteikia galimybę taupyti pinigus ir veiksmingai išnaudoti jau turimus resursus. Tai galimybė, kuria naudosis vis daugiau žmonių.“

R. Kričenas.

 

„Baltic Arrow“ į automobilių nuomos sritį žvelgia visiškai kitaip. Užuot, kaip įprasta panašiame tradicinio verslo modelyje, už nuomą mokėjęs nuomos bendrovei, startuolis renkasi šiek tiek kitokį sprendimą. Taigi net nebūtų įmanoma įvardyti tiesioginių jo konkurentų.

„Panašiausia paslauga į mūsiškę būtų tradicinė automobilio nuoma, tačiau ji nėra visiškas atitikmuo. Mūsų atveju tu dalyvauji mainuose, gauni vertę, kartu suteikdamas vertę asmeniui, besikeičiančiam su tavimi automobiliu. Taigi abu esate lygiaverčiai susitarimo dalyviai. Skiriasi tik abiejų pusių poreikiai, kurie turi sutapti, atsižvelgiant į automobilį, reikalingą besikeičiančioms pusėms“, – aiškina pašnekovas.

„Baltic Arrow“ – tai dar vienas dalijimosi ekonomikos plėtros pavyzdys. Šiuo metu įvairios tokio tipo platformos atsiriekia vis didesnę rinkos dalį ir iš esmės keičia verslo pasaulį. R. Kričenas įsitikinęs, kad visa tai yra logiška tendencija, kuri sėkmingai tęsis ir toliau.

„Dalijimosi ekonomika suteikia galimybę taupyti pinigus ir veiksmingai išnaudoti jau turimus resursus. Tai galimybė, kuria naudosis vis daugiau žmonių“, – tikina jis.

Planuose – Vakarų Europa ir JAV

Verslininkas prognozuoja, kad dalijimosi ekonomika ir toliau keis įvairias verslo sritis. Transportas – toli gražu ne išimtis. Inovatyvių idėjų startuoliams netrūksta, o šiuolaikinės technologijos leis jas kuo toliau, tuo lengviau įgyvendinti.

„Manau, kad ne tiek pati dalijimosi ekonomika darys įtaką transporto sistemoms, kiek technologijų pažanga, suteikianti vis daugiau galimybių vartotojams, darys vis didesnę įtaką jų įpročiams, keisdama tai, kaip mes judame. Idėjų, kaip palengvinti kasdienį gyvenimą, šiuo metu yra labai daug ir jų autoriai tiesiog laukia galimybės, kaip būtų galima jas įgyvendinti, pritaikant optimalius technologinius sprendimus“, – dėsto R. Kričenas.

Jis džiaugiasi, kad „Baltic Arrow“ idėjos pristatymas vartotojams kol kas vyksta labai sklandžiai. Žmonės gana greitai suprato, ko siekia startuolio įkūrėjai, ir netgi prisideda prie tolesnio platformos vystymo.

„Mums sekasi iš tiesų puikiai. Vartotojai labai aktyviai diskutuoja, registruojasi platformoje. Vienintelė problema ta, kad dauguma vis dar gana sunkiai randa argumentų, kodėl jie norėtų ir turėtų keistis automobiliais. Kabliukas yra pasitikėjimo stygius bei prisirišimas prie savo automobilio. Tačiau mes stebime ir analizuojame klubo narių pirmąją patirtį ir netrukus papildysime platformą papildomais funkcionalumo sprendimais, leidžiančiais dar geriau identifikuoti kitus klubo narius ir labiau motyvuojančiais aktyviai bei drąsiai keistis automobiliais“, – žada pašnekovas.

Jis atskleidžia, kad pasitikėjimo savimi bei tikėjimo idėja prideda ir tokių žinomų žmonių kaip I. Laursas ar L. Kleiza parama. Tai žmonės, kurie su bet kuo nebendradarbiauja ir kurių sukauptos žinios gali padėti nueiti labai toli.

„Jų parama man yra labai didelis laimėjimas. Juk vien Iljos patirtis yra neįkainojama. Abiejų – ir Lino, ir Iljos – turimi kontaktai leis mums maksimaliai greitai spręsti kitų investavimo etapų bei plėtros klausimus“, – įsitikinęs verslininkas.

„Baltic Arrow“ įkūrėjas neslepia ir savo pasaulinių ambicijų. Automobilių keitimosi platformą jis nuo pat pradžių matė kaip tarptautinį projektą ir jau dabar planuoja ambicingą plėtrą.

„Taip, „Baltic Arrow“ ateitis tik tarptautinė. Šiuo metu mūsų tikslas – Lietuvoje paruošti ir išvystyti patogią paslaugą su veikiančiu verslo modeliu, o tada, jau 2018 m., plėstis į didžiausias ir perspektyviausias rinkas Europoje bei Amerikoje“, – sako R. Kričenas.

Ekspertai

Ilja Laurs

Ilja Laurs

Įkūrėjas, valdybos pirmininkas / „Nextury Ventures”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.