Aleksandras Ciupijus: pinigai versle gali būti postūmis, tačiau svarbiausia – idėjos
2013.10.14
Temos: Vadyba.
Daugiau nei prieš dvidešimtmetį koncertų sales ir smuikininko profesiją į nuosavą veiklą iškeitęs viešbučio ir restorano „Stikliai“ dalininkas A. Ciupijus sako būtent verslo pasaulyje atradęs tikrąjį pašaukimą.
Kodėl nusprendėte imtis nuosavo verslo? Kuo verslininko profesija buvo ir yra tokia patraukli?
Simfoniniam orkestrui atidaviau penkiolika gyvenimo metų. Deja, muzikanto darbas sunkus ir ne visada užtikrina finansiškai saugų gyvenimą. Tai pastūmėjo ieškoti naujų būdų, kaip užsidirbti pinigų.
Kaip ir dažną verslininką, mane žavi laisvė veikti savaip, realizuoti idėjas, nepriklausyti nuo kitų. Tai buvo viena svarbiausių mano veiklos keitimo priežasčių. Grodamas orkestre buvau priklausomas nuo dirigento, o dabar esu laisvas žmogus! Fantastiškas jausmas.
Ar tiesa, kad verslininkas dirba kiaurą parą?
Žinote, „Stiklių“ gyvavimo pradžioje buvo laikas, kai tikrai taip ir dirbome. Pirmuosius dešimt metų visą savo laiką skyrėme verslui. Laisvalaikis, atostogos, kelionės buvo itin retos. O ir jų metu mintys apie verslą neleisdavo nei deramai pailsėti, nei užmigti naktimis.
Kokiomis savybėmis turėtų pasižymėti geras verslininkas? Kas labiausiai padėjo jums?
Visada reikia turėti tikslą, būti kūrybingam. Manau, kūrybingumas yra viena svarbiausių savybių, padedančių rasti išeitį iš įvairių situacijų. Taip pat svarbu būti sąžiningam. Be šios savybės nebus nei verslo partnerių, nei klientų, nei žmonių, į kuriuos galėtum kreiptis pagalbos.
Verslą pradėjome trise, visi turėjome skirtingos patirties, sugebėjimų. Tai labai padėjo ir stūmė į priekį. Be to, verslo pasaulyje ppraverčia intuicija. Ji pakužda, ar tinkamai pasirinkai žmones, su kuriais ketini dirbti. Aišku, svarbu ir pasitikėjimas tais žmonėmis.
Lietuvos viešbučių ir restoranų rinka pastaruoju metu gerokai pagyvėjo. Kaip kovojate su konkurencija?
Tiesą sakant, nelabai turime su kuo kovoti. Mes užėmėme savo vietą rinkoje. Mūsų viešbutis – išskirtinis, prabangus, o tai labai vertinama visame pasaulyje. Mūsų klientai ieško būtent tokių viešbučių – su nestandartiniu interjeru, išskirtiniu santykiu su klientais.
Dėl išskirtinumo patekome į viešbučių tinklą „Relais & Châteaux“, o tai nusipelnyti sudėtinga. Toks pasiekimas mus dar labiau išskiria rinkoje, kita vertus, įpareigoja išsilaikyti viršūnėje.
O koks vaidmuo jūsų gyvenime dabar tenka muzikai? Ar yra kas nors, kas grąžintų į muzikinę veiklą?
Muzikos turi mokytis kiekvienas. Išlavintas muzikinis skonis daro įtaką ir požiūriui, kitų gyvenimo sričių suvokimui. Manau, jei nebūčiau tam tikru metu tiek susijęs su muzika, o ypač klasikine, netgi „Stiklių“ viešbutis galbūt nebūtų buvęs toks, koks yra dabar. Muzika įkvėpė jo aplinką.
Vis dėlto muzika liko ankstesniame gyvenimo etape. Prie jos, kaip prie profesinės veiklos, niekada negrįžčiau – esu laimingas plėtodamas verslą. Mes dažnai remiame kultūrinius, muzikinius renginius, kolektyvus, taigi muzika visada yra su manimi.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.