5 Charlie Chaplino verslo pamokos
2016.09.16
Temos: Vadyba.
Alkoholiko ir psichikos ligonės šeimoje užaugęs vienas žymiausių XX amžiaus aktorių ir režisierių, turėjęs valkatos pravardę, susilaukęs vienuolikos vaikų ir tapęs legenda, Charlie Chaplinas buvo ir vis dar yra fenomenalus žmogus, privertęs pasaulį juoktis, nepratardamas nė žodžio. Režisierius teigė nuėjęs į verslą dėl pinigų, o iš to atsiradęs menas. Praėjus kone keturiems dešimtmečiams po jo mirties pažvelkime į Ch.Chaplino palikimą šiuolaikiniams verslininkams.
1. Laiko planavimas ir kontrolė. „Vienintelis mano priešas yra laikas“, – teigė komikas. Jis vertino kiekvieną akimirką ir stengėsi skirti ją savo darbui. Visuose savo filmuose jis iš karto eidavo tiesiai prie esmės, be įžangų ar išvedžiojimų. Galbūt ir filmo realybėje jis taupė laiką? Šiuolaikinis verslininkas susiduria su ta pačia nenumaldoma laiko tėkme, tačiau ar visada ieško būdų, kaip efektyviai jį planuoti? Galbūt verta būtent šią akimirką nustoti švaistyti brangias minutes beverčiams malonumams ir skirti jas verslo poreikiams?
2. Ryžtas ir pasitikėjimas. Sakydamas kalbą savo septyniasdešimtmečio šventėje kino kūrėjas pateikė įžvalgas, kurios visos prasidėjo žodžiais: „Kai aš pamilau save…“, o visą kalbą baigė sakinys: „Dabar aš žinau, kas yra gyvenimas.“ Verslo atstovams vertėtų atsigręžti į vieną itin vertingą Charlie pateiktą mintį: ,,Aš supratau, kad nepaisant aplinkybių visada esu tinkamoje vietoje tinkamu laiku, viskas nutinka reikiamu momentu. Dabar aš tai vadinu pasitikėjimu savimi.“
Jeigu verslininkai mažiau jaudintųsi ir spėliotų, kas bus ateityje, ir veiktų ryžtingiau, vadovaudamiesi šia aktoriaus mintimi, ko gero, ir sėkmingo verslo pavyzdžių tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje būtų kur kas daugiau.
3. Meilė ir pagarba sau. Kino legenda taip pat teigė, kad kai pamilo save, atsisakė visų dalykų, kurie nėra naudingi, o kartais ir žalingi jo sveikatai: maisto, žmonių, daiktų, situacijų ir visko, kas žlugdo, tempia į dugną. Iš pradžių jis tai vadino sveiku ir pagrįstu egoizmu, o vėliau tiesiog meile sau. Gebėjimas sakyti „ne“ yra vienas iš bruožų, vidutinį verslininką atskiriančių nuo lydimo sėkmės.
Kad ir kaip griežtai skambėtų, verslo pasaulis yra ta vieta, kurioje visiems mielas nebūsi, o dažnai vienintelis žmogus, kuriuo galima beatodairiškai pasitikėti ir mylėti, esi tu pats.
4. Emocijų veiksmingumas. Emocijos nėra žodžiai, jos veikia kur kas greičiau ir stipriau. Nebylusis kinas yra puiki pamoka, kaip plėtoti ir įgyvendinti verslo rinkodaros strategijas. Reklamos kampanijose skambantys žodžiai dažnai gali būti apgaulingi, tad vartotojai abejoja jų tikrumu. Kita vertus, žmonės yra emocijų vedami individai. Jie atsiduoda, pasitiki ir yra pasirengę jomis pasikliauti kur kas greičiau nei žodžiais. Tiek prekių, tiek paslaugų pardavimas, pagrįstas emocijas sužadinančiais savireklamos būdais, veikia kone dešimt kartų greičiau nei žodinė išraiška. Galbūt pats laikas apeliuoti į klientų jausmus?
5. Efektyvi rinkodara. Visuose Ch. Chaplino filmuose yra moralas, tam tikra nauda žiūrovui. Galbūt tai buvo vienas iš jo pasaulinės šlovės ir sėkmės spynos raktų?
Verslininkai, atsižvelgę į šią įžvalgą, turėtų nepamiršti kalbėti apie savo paslaugų ar prekių naudą vartotojui, juk pardavėjo nauda ir taip yra aiški. Sakysite, reklamos agentūros puikiai išmano šią strategiją? Tačiau kiek iš jų sugeba atlikti tai be išvedžiojimų – tiesiai ir aiškiai? Žmonės nori žinoti, kaip viena ar kita prekė arba paslauga praturtins juos, o ne kokia puiki ji yra. Paklauskite savęs, kaip jūsų siūloma paslauga ar prekė padės išspręsti vartotojo rūpesčius ir prisidės prie jo tobulėjimo.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.