...

2013 metai bus sėkmingi tiems, kurie nepristigs energijos, noro ir netradicinio mąstymo

Verslas

2013.02.15

Autorius: Dario Malinowski

Temos: .

2013 metai bus sėkmingi tiems, kurie nepristigs energijos, noro ir netradicinio mąstymo

Didžiausias iššūkis įmonėms bus tradicinio į internetinį verslą integravimas flickr.com nuotr.

Dar vieni metai ne tik žmonijai, bet ir didžiausiam bei svarbiausiam jos atradimui – internetui. Kokių pokyčių internete galime tikėtis šiemet? Atsakyti į šiuos ir panašius klausimus paprašėme naujienų portalo „Delfi“ direktoriaus Aleksandro Česnaviciaus.

A. Česnavičiaus manymu, šiais metais sustiprės orientavimasis į mobiliąsias platformas (mobilieji telefonai, planšetiniai kompiuteriai, elektroniniai skaitytuvai – aut. past.), kurį lydės vartotojų migracija iš tradicinės į internetinę žiniasklaidą. Nežiūrint į ankstesnes prognozes, ekonomikos krizė neturėjo neigiamos įtakos išmaniųjų telefonų pardavimui, kurių prieinamumas skatina aktyvų naudojimąsi skaitmeniniu turiniu.

Verslo paslaugų bendrovės „PricewaterCoopers“ duomenimis, vartotojų, besinaudojančių internetu per mobiliuosius įrenginius, žymiai daugės. Prognozuojama, kad bendras jų skaičius nuo 1,1 mln., užfiksuoto pernai, išaugs iki 2,9 mln. 2016-aisiais.

Panašiai mano ir rinkodaros profesorius Scottas Gallaway iš Niujorko universiteto. Remiantis jo 2011–2016 metų prognoze, reklama tradicinėje spaudoje augs 0,7 proc., o elektroninėje ir skaitmeninėje erdvėje – net 18,5 proc.

„Pagaliau galime praktikoje stebėti ne kartą skelbtą mobiliųjų medijų pasaulio atsiradimą. Kol kas sunku pasakyti, kaip greitai mobilieji įrenginiai užkariaus Lietuvos rinką. Turint omenyje šių įrenginių sklaidą ir interneto skvarbą, didelių pokyčių nereikės ilgai laukti“, – teigia A. Česnavičius.

Pašnekovas įsitikinęs, kad didėjantis mobiliųjų platformų vaidmuo lems internetinės reklamos pokyčius. Tikėtina, kad reklamdaviai atsižvelgs į vykstančius procesus ir drąsiau žengs į mobiliosios reklamos rinką. O tai lems išlaidų reklamai internete augimą ir kartu paties interneto, kaip antros pagal dydį (po televizijos – aut. past.) reklamos medijos, stiprėjimą.

Koks laukia didžiausias iššūkis?

Naujienų portalo „Delfi“ direktoriaus teigimu, didžiausias iššūkis įmonėms bus tradicinio į internetinį verslą integravimas. Ne paslaptis, kad bendros turinio distribucijos strategijos kūrimas bei bendros pasiūlos reklamdaviams ir vartotojams formavimas leidžia generuoti sinergiją, naudingą viso verslo plėtrai.

„Rinkos dalyviai turės suvokti, kad mobiliosios platformos nėra vien stacionarių kompiuterių priedas. Vadinasi, plėtodami verslą jie privalės prisitaikyti prie naujos realybės“, – sako A. Česnavičius.

Savaime aišku, kad visos medijų bei pramogų rinkos plėtra priklausys nuo interneto, ypač mobiliojo, kainos. A. Česnavičiaus nuomone, atsižvelgiant į duomenų siuntimo kainų mažėjimą pagrindo nerimauti nėra.

„Lietuviško interneto perspektyvos yra optimistinės. Nesvarbu, kokie ekonomikos pokyčiai mūsų lauktų šiemet, jie bus geri tiek stambiems, tiek smulkiems rinkos dalyviams. Įmonės, kurios jau plėtoja veiklą internete, dar labiau stiprins savo pozicijas. Užtat naujokams reikės gerokai paplušeti ir nepristigti energijos, noro ir netradicinio mąstymo, kad padaryti savo veiklą sėkminga“, – įsitikinęs pašnekovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.