...

20 auksinių verslininko taisyklių

Verslas

2013.05.14

Autorius: Juliana Miliut

Temos: .

20 auksinių verslininko taisyklių

Taisyklės, kuriomis pasinaudojus galbūt netrukus pavyks puikuotis greta didžiųjų verslo ryklių. flickr.com

Niekas neužginčys fakto, kad žymiausi verslo magnatai yra nepakartojamos asmenybės. Tačiau jeigu įdėmiau pažvelgtume ne į jų biografijas, o į darbo principus ir veiksmus, nesunkiai atsektume daugybę pasikartojančių veiksmų ir elgesio elementų, suvoktume tam tikras taisykles, kuriomis pasinaudojus galbūt netrukus pavyks puikuotis greta šių didžiųjų verslo ryklių.

1.Melskis

Verslininkas privalo būti dėkingas ir nepamiršti dėkoti už tai, kur yra dabar. Ir, žinoma, melsti sėkmės, kurios nusipelnė. Privalu melstis ir už klientų sėkmę, nes be jų verslas nebus pelningas. Aišku, reikia melskis ir už konkurentus, nes jų pasirodymas reiškia rinkos plėtrą, o jeigu jiems nepasiseks, atsiras daugiau darbo jums.

2.Aukok labdarai

Sumanus verslininkas turėtų ne tik gerai pažinoti savo klientus, bet ir aukoti pinigų jų mėgstamiems labdaros fondams. Kas geriau suartina nei geri darbai? Kita vertus, neverta švaistyti pinigų investuotojų ir darbuotojų remiamoms labdaros organizacijoms.

3.Sudaryk sąrašus

Kiekvienas save gerbiantis verslininkas, siekiantis verslo aukštumų, privalo turėti tris sąrašus, padedančius ne tik stimuliuoti verslą, bet ir taupyti pinigus, leidžiamus asmeniniam treneriui. Sąrašai: 1. „Ką labiausiai mėgstu daryti savo versle kiekvieną dieną?“ 2. „Ko nekenčiu savo versle?“ 3. „Geros galimybės, kuriomis dar nepasinaudojau“.

4.Klausinėk

Verslininkai, kuriems sekasi rasti inovatyvių sprendimų, niekuomet nepailsta uždavinėti kelių be galo efektyvių klausimų: „Kaip?“, „Kur?“, „Kas dar?“, „Kodėl?“, „Koks?“ Šie stebuklingi žodeliai akimirksniu atveria galimybių horizontus.

5.Susikirsk

Susikirsti anksti ir dažnai yrs Silicio slėnio klišė, tačiau jų raktas yra susikirsti kiek įmanoma pigiau. Todėl kuriant naują produktą vertėtų naudoti pigiausias medžiagas, o prototipą išbandyti patiems. Tai pigu, neskausminga ir perspektyvu.

6.Imkis veiksmų

Veiksmai yra tiltas tarp verslininko vizijos ir rezultatų. Tai tikslūs skaičiavimai, kaip nuvykti nuo ten, kur dabar esi, iki ten, kur nori būti. Be veiksmų nebūna rezultatų.

7.Rinkis laiką

Gebėjimas numatyti rinkos pokyčių reikiamybę gali tapti lemiamu verslo sėkmės rodikliu. Tinkamai pasirinktas laikas, kada derėtų žengti į rinką, be didelių pastangų padvigubina sėkmės tikimybę.

8.Būk ištvermingas

Verslo magnatai nukeliauja papildomą kilometrą. Ištvermė ir atkaklumas yra būtini sėkmės lydimo verslininko bruožai. Jis kovoja negailėdamas nei savęs, nei laiko ir supranta, kada pasitraukti iš mūšio lauko. Ištvermę ugdyti geriausiai padeda veikla už savo komforto ir saugos zonos ribų.

9.Būk suprantingas

Žmonių tarpusavio santykiai ir malonus bendradarbiavimas yra dar vienas raktas į sėkmę. Tiek verslo, tiek asmeniniai santykiai turi būti branginami. Elkis su kitais taip, kaip norėtum, kad elgtųsi su tavimi. Darbuotojai yra kiekvieno verslininko verslo variklis.

10.Naudokis intuicija

Sėkmės lydimas verslininkas visada klauso savo instinktų. Jis moka išgirsti savo šeštąjį pojūtį ir vidinį balsą. Intuicija gali padėti išvengti klaidingų sprendimų ir rasti tikrąjį kelią.

11.Valdyk riziką

Dauguma naujų verslo įmonių žlunga, nes išsenka pradinio kapitalo resursai. Verslininko moto turėtų tapti šis posakis: „Neviršyk savo finansinių galimybių.“ Turimas atsarginis planas, blogiausio scenarijaus numatymas ir tam atidėti pinigai padės išgyventi bet kokį nuosmukį ar netektį.

12.Mokykis parduoti

Visi inovatoriai yra pardavėjai. Jie pardavinėja klientams, investuotojams, darbuotojams, tiekėjams. Teigdamas, kad „iPod“ pakeis pasaulį, S. Jobsas taip pat pardavinėjo. Jeigu verslininkas tiki savo produktu ir mokės jį parduoti kitiems, jau netrukus jis papildys magnatų gretas.

13.Mąstyk plačiai

Neįmanoma sukurti verslo imperijos, jeigu verslininkas negali jos įsivaizduoti. Jis turi nuo pirmų žingsnių įsivaizduoti savo galutinį grandiozinį tikslą ir niekada gyvenime nesakyti sau, kad ko nors nesugebės. Jo šūkis turi skambėti taip: „Aš galiu tai padaryti!“

14.Kurk gyvenimą

Neverta kurti verslo tik dėl pinigų. Svarbu realizuoti save ir susikurti gyvenimą, savo pasaulį, kuriame norisi gyventi. Verslas nėra tik pinigų kalimas, problemų sprendimas ir rizikos valdymas. Verslas – teigiamo poveikio pasauliui darymas ir viso savo potencialo realizavimas.

15. Laužyk taisykles

Verslininkams ir verslui taikomos taisyklės nėra įstatymai. Tad galite leisti sau laužyti jas ir jų nesilaikyti. Lygiai taip pat neverta visada įdėmiai klausyti ar skaityti taisyklių. Ypač tai pasakytina kalbant apie kūrybinį procesą. Kita vertus, tai irgi taisyklė, kurią sulaužyti yra verslininko valia.

16. Būk visur

Svarbu turėti gerą produkto idėją, tačiau tai neužtikrins verslo sėkmės. Gyvybiškai svarbu gebėti ją išplatinti. Juk net ir geriausi šio amžiaus išradimai būtų likę dulkėti stalčiuje, jeigu milijonai žmonių apie juos nebūtų sužinoję. Tinkamos rinkodaros strategijos ir specialistai, gebantys verslininko produktą priversti būti visur, – didelis šuolis pripažinimo link.

17. Plėsk tinklą

Verslininko tinklą sudaro investuotojai, klientai, konsultantai, darbuotojai, partneriai ir kiti viename ar kitame verslo etape dalyvaujantys asmenys. Tik turint platų tinklą įmanoma imtis svarbių ir globalių pokyčių.

18. Rūpinkis reputacija

Sėkmė priklauso nuo verslo ir juo užsiimančio asmens reputacijos. Siūlomas produktas turi pasižymėti nepriekaištinga kokybe, o teikiamos paslaugos privalo būti aukščiausio lygio. Verslininkas nepaliaujamai turi siekti kokybės ir tobulinti savo teikiamą paslaugą ar produktą net tuomet, kai viskas atrodo tobula.

19. Miegok

Dauguma verslo ryklių griauna mitą, esą verslininkui pakanka kelių valandų miego. Kad ir kokiu intelekto koeficientu ar darbo našumu pasižymėtume, esame žmonės. O žmonėms, kad išnaudotų visą kūrybinį potencialą ir protinius gebėjimus, privalu miegoti vidutiniškai aštuonias valandas per parą.

20. Tobulėk

Net tie verslo magnatai, kurie neįgijo aukštojo išsilavinimo, vienbalsiai pripažįsta mokslų būtinybę ir svarbą, todėl skatina kitus nesekti jų pavyzdžiais. Skeptikams, manantiems, kad jie taip kalba dėl galimos konkurencijos, vertėtų atkreipti dėmesį į tai, kiek pinigų ir laiko didieji investavo į savo atžalų išsilavinimą. Profesinis tobulėjimas, mokymasis visą gyvenimą yra dar vienas raktas į sėkmę.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.