SEO technikos, kurių derėtų vengti

Verslas

2020.04.13

Autorius: Emilija Zareminaitė

Temos: .

SEO technikos, kurių derėtų vengti

Asmeninio albumo nuotr.

Neabejotinai kiekvienas verslo atstovas nori, kad informacija apie jo siūlomas prekes bei paslaugas atsidurtų pirmuose „Google“ paieškos puslapiuose. Viena tam būtinų sąlygų – kurti kokybišką ir iš tiesų vartotojams aktualų turinį. Kita – atitikti SEO reikalavimus. Tačiau noras būti pirmiems kartais paskatina imtis ne visai teisėtų informacijos pateikimo metodų, dėl kurių gali kilti nemalonių nesusipratimų, nuobaudų, o svarbiausia – žala reputacijai. Įžvalgomis šia tema „bzn start“ organizuojamuose videomokymuose dalijasi advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke.

Tekstų teisinė apsauga

Tekstas, kuris yra originalus, yra jį rašiusio asmens kūrybinės veiklos rezultatas, saugomas autorių teisėmis. Todėl, kalbant apie tekstų rašymą ir jų teisinę apsaugą, svarbūs du aspektai.

„Pirma, jūsų rašomas tekstas turi būti originalus, negalima be leidimo naudoti (kopijuoti), pavyzdžiui, konkurento svetainėje esančio teksto ar jo dalies. Antra, jeigu tekstus jums rašo samdomas asmuo (angl. copywriter), rekomenduočiau su juo pasirašyti rašytinę sutartį, kurioje, be kita ko, sutartumėte, kad autorių teisės į rašomus tekstus yra perleidžiamos jums. Tos pačios taisyklės galioja ir kitam naudojamam turiniui (nuotraukoms, iliustracijoms, vaizdo įrašams ir pan.)“, – atkreipia dėmesį GLIMSTEDT advokatė, ekspertė.

Kitų prekių ženklų naudojimas

Kitas labai reikšmingas teisinis klausimas, rengiant turinį ir optimizuojant svetainės SEO, yra kitų asmenų prekių ženklų naudojimas. Pagal bendrą taisyklę, kitam priklausantis prekių ženklas gali būti naudojamas tik su to asmens leidimu.

„Ši taisyklė galioja neatsižvelgiant į tai, kur ketinate naudoti prekių ženklą (tekste, raktažodžiuose, URL ar pan.). Tačiau šiai taisyklei yra galimų išimčių. Kaip vieną iš jų galima paminėti lyginamąją reklamą (pavyzdžiui, savo prekės ar paslaugos palyginimas su konkurento preke ar paslauga), tačiau ji turi atitikti teisės aktų reikalavimus. Mokymų metu pakalbėsime apie konkrečius atvejus ir aptarsime pavyzdžius“, – būsimo pranešimo turiniu dalinasi G. Rimkūnaitė-Manke.

Originalumas ir nauda vartotojui

Minėtų teisinių reikalavimų pažeidimas gali turėti dvejopas neigiamas pasekmes: iš „Google“ ir iš teisių turėtojo pusės.

„Kol kalbame apie turinio indeksavimą ir rodymą organinėje paieškoje, „Google“ nenustato teisinių reikalavimų turiniui ar atitinkamai tiesioginių teisinių pasekmių už pažeidimus. Kita vertus, nors „Google“ viešai neskelbia ir saugo savo paieškoje naudojamus algoritmus, originalumo ir naudos vartotojui (skaitytojui) reikalavimą visur įvardija kaip vieną svarbiausių. Todėl, nebūdami originalūs ar pažeisdami trečiųjų asmenų teises, tikėtina, neišnaudotumėte savo galimybių atsirasti tarp pirmųjų paieškos rezultatų“, – atkreipia dėmesį pranešėja.

Pažeidus trečiojo asmens teises, anot ekspertės, galima sulaukti pretenzijų iš to asmens, reikalavimo nutraukti neteisėtus veiksmus bei atlyginti nuostolius, o kartu ir susigadinti reputaciją.

Daugiau šios temos aspektų G. Rimkūnaitė-Manke atskleidžia „bzn start“ videomokymuose „Kaip rašyti verslo straipsnius?“. Čia patirtimi taip pat dalinasi skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas Aurimas Paulius Girčys.

Mokymų organizatorius „bzn start“, Nr. 1 žinių centras augančiam verslui, dėkoja partneriams ir kolegoms: advokatų kontorai GLIMSTEDT, biurų miesteliui „Technopolis“, didžiausiam naujienų portalui „Delfi“ ir spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“.

Ekspertai

Giedrė Rimkūnaitė-Manke

Giedrė Rimkūnaitė-Manke

Advokatė, ekspertė / Advokatų kontora „Glimstedt”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.