Sukurta automatizuota verslo pirkimų platforma
2021.09.24
Temos: Startuolis, Technologijos.
Šių metų balandį įkurta verslo pirkimų (angl. Business-to-business – B2B) automatizavimo platforma „AgreeDeal“ pradeda teikti paslaugas. Rugsėjį „AgreeDeal“ komanda pirmiesiems vartotojams tarptautinėje rinkoje pristatė vadinamąją minimalią produkto versiją. Į startuolį šiemet investuota 200 tūkst. eurų, o kitiems metams numatoma papildoma 500 tūkst. eurų investicija.
Startuolio siūlomas produktas yra orientuotas į verslo klientus ir palengvina pirkimų specialistų darbą. „Atradome nišą naujam produktui, kai pastebėjome, jog pasaulinėje rinkoje mažoms ir vidutinėms įmonėms siūlomos verslo pirkimų programos yra paprastos ir neatitinkančios poreikių arba, atvirkščiai, sprendimai yra labai sudėtingi ir brangūs. Sukūrėme konkursų inicijavimo ir tiekėjų pasiūlymų palyginimo sistemos sprendimą „AgreeDeal“ – efektyvų įrankį, kuriuo paprasta naudotis“, – sako startuolio „AgreeDeal“ direktorė Vaiva Kubilaitė.
Užčiuopė problemą ir atrado nišą
Pasak V. Kubilaitės, išsigryninti pagrindines potencialių vartotojų problemas, siekiant atitikti pirkimų specialistų poreikius, buvo viena pirmųjų ir svarbiausių užduočių, parodžiusi kryptį produktui.
„AgreeDeal“ direktorė pastebi, kad dauguma šiuo metu rinkoje siūlomų sprendimų nepatenkina už pirkimus atsakingų darbuotojų poreikio efektyviai valdyti procesus ir informaciją. Anot V. Kubilaitės, tai ypač jaučia mažos ir vidutinės įmonės, kurios organizuoja sudėtingus pirkimus, apimančius daug skirtingų produktų ir jų specifikacijų.
Kaip vieną iš svarbiausių skaitmeninio sprendimo privalumų V. Kubilaitė įvardija tai, kad sistema automatiškai apdoroja, suvienodina tiekėjų pateiktus pasiūlymus ir pateikia įžvalgas apie geriausios kainos ir pasiūlymo derinius. Todėl darbuotojams lieka mažiau rutininių ir techninių darbų – jie gali susitelkti į strategiškai svarbias užduotis. Taip pat tai leidžia organizuoti daugiau konkursų siekiant kaštų sutaupymo tikslų.
„AgreeDeal“ vadovės teigimu, šiuo metu pristatoma sprendimo versija sudaro tik mažą dalį planuojamo produkto. Kuriant šį sprendimą lietuviškas startuolis sprendžia sudėtingų pirkimų procesų problemą, o ateityje yra numatoma produkto funkcionalumų plėtra.
Startuolio idėja gimė įmonės viduje
Unikalius IT sprendimus kuriančios bendrovės „Baltic Amadeus“ generalinis direktorius Andžej Šuškevič sako, kad pradinės 200 tūkst. eurų siekiančios investicijos į „AgreeDeal“ yra skiriamos įgyvendinant naują verslo strategiją. 2020–2024 metų strategijoje „Baltic Amadeus“ ypač didelį dėmesį skiria mokslinių tyrimų ir plėtros (angl. R&D) sričiai.
„Inovacijų ugdymas organizacijoje ir naujų produktų kūrimas įmonės viduje šiuo metu yra viena iš strateginių krypčių. Būtent tai nulėmė, kad mūsų komanda padėjo pamatus „AgreeDeal“ startuoliui, kuris dabar savo veiklą vykdo kaip atskira įmonė. „AgreeDeal“ turi didelį plėtros potencialą ir sulaukia vis daugiau susidomėjimo Europoje“, – teigia A. Šuškevič.
„AgreeDeal“ projekto idėja buvo „Baltic Amadeus“ mokslinių tyrimų ir plėtros proceso rezultatas. Vystant idėją ir produktą nuspręsta įsteigti atskirą įmonę. Anot V. Kubilaitės, tai įmonėje leidžia diegti startuolio kultūrą ir procesus, taip pat – pritraukti išorines investicijas. Kitais metais į „AgreeDeal“ plėtrą suplanuota investuoti dar 500 tūkst. eurų.
Pasak A. Šuškevič, inovacijų diegimo įmonės viduje sprendimas pasiteisino. Naujų produktų kūrimas ir idėjų generavimas skatina inovacijų kultūrą organizacijoje.
A. Šuškevič tvirtinimu, žvelgiant į ateitį, tai taip pat yra tinkamas pajamų diversifikavimo būdas. „Rinkoje veikiame 33 metus, o neseniai įsteigėme inovacijų skyrių bei pradėjome vykdyti inovatyvių idėjų generavimo ir vystymo procesus įmonės viduje. Praktiškai galime prisiliesti prie daug žadančios startuolių ekosistemos virtuvės – patys kuriame ir padedame įgyvendinti naujai pradedamo verslo projektus“, – komentuoja A. Šuškevič.
Per pastaruosius metus buvo išanalizuota daugiau nei 60 darbuotojų sugeneruotų idėjų. „Atradome net keliasdešimt potencialių naujų produktų idėjų, kurias patys darbuotojai entuziastingai plėtojo, tikrino ir vystė“, – sako A. Šuškevič.
„Baltic Amadeus“ vadovas teigia, kad investicijos į startuolius – ilgalaikio plano dalis. Įmonės mokslinių tyrimų ir plėtros procesai taip pat suteikė tvirtą pagrindą kurti finansinių technologijų (angl. fintech) produktą – „FinCell“. Šis vidinis startuolis siūlys pasinaudoti programinės įrangos sprendimu, kurį klientai galės naudoti kaip internetinę paslaugą (angl. software-as-a-service). „FinCell“ suteiks galimybę teikti mobiliosiomis technologijomis grįstas bankininkystės paslaugas mažoms ir vidutinėms finansinėms organizacijoms.Šiuo metu yra sukurta minimalioji produkto versija, o šį rudenį „FinCell“ platforma bus pristatoma tarptautinėje rinkoje. A. Šuškevič teigimu, „Baltic Amadeus“ į produktą šiemet investuos 200 tūkst. eurų, o kitais metais numatoma papildoma 250 tūkst. eurų investicija.
Tikslas – įsitvirtinti ir Baltijos šalių, ir tarptautinėje rinkoje
„Šiuo metu svarbu veikti nuosekliai, įsiklausant į vartotojus ir nuolat mokantis. Tolimesnius plėtros ir produkto vystymo žingsnius derinsime atsižvelgdami į naudotojų poreikius, negailėsime pastangų, kad lūkesčiai būtų išpildyti. Ilgainiui ketiname adaptuoti produktą ir taip efektyviai plėstis kitose užsienio rinkose. Turime viziją, tikslą ir aiškią problemą, o taktinius sprendimus priimsime atsižvelgdami į išmoktas pamokas“, – teigia V. Kubilaitė. Anot jos, jau dabar yra aišku, kam bus skiriamos tolesnės investicijos, tai – produkto vystymas, rinkodara ir pardavimai bei klientų pritraukimas.
Startuolis „AgreeDeal“ šiuo metu didžiausią dėmesį skiria penkioms Europos rinkoms ir Baltijos šalims. „Nors didelį dėmesį skiriame verslo plėtrai Europoje, matome potencialių klientų Baltijos šalyse. Tokiu būdu sieksime komunikuoti ir mokytis iš vietinių bei tarptautinių klientų, o tai leis pasiūlyti geriausią sprendimą mūsų tikslinei auditorijai“, – komentuoja V Kubilaitė. „AgreeDeal“ vadovė taip pat pabrėžia, kad dėl šių priežasčių įmonė planuoja didinti komandą, kuri padės greičiau vystyti produktą – ieškos programuotojų, dizainerių bei kitų talentų.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.