Pristatyti naujausi kūrybinio dizaino įrankiai verslui
2015.05.08
Temos: Technologijos, Vadyba.
Aktyviausi „BZN start“ skaitytojai turėjo išskirtinę progą dalyvauti austro Armino Kreiner-Norkūno, „Indeed Innovation“ inovacijų projektų lyderio, seminare. Inovatyvių sprendimų savo verslui ieškantys dalyviai per praktinį seminarą išgirdo, kaip kūrybinį chaosą paversti realia verte. „Pagrindinis verslo sėkmę lemiantis kriterijus – ar gerai pažįstame savo vartotoją ir gebame ištirti jo patirtį?“ – pabrėžia mokymus tarptautiniu mastu vedantis svečias iš Vokietijos.
„Tai man it premjera, nes pirmą kartą seminarą vedu lietuvių kalba“, – džiaugiasi A. Kreiner-Norkūnas ir paaiškina, kad, siekiant sukurti rezultatą prekybos ar paslaugų srityje, svarbu susitelkti ir į patį kūrimo procesą. Juk tai lemia jūsų įdėtų pastangų našumą!
Ne ilgais postringavimais, o trumpa nuotrauka fiksuoti idėją
Lietingo oro nepabūgusius seminaro dalyvius kaip visada su įkvepiančiu entuziazmu pasitiko renginio organizatorė, „BZN start“ įkūrėja Živilė Baubonienė. Ji ragino į savo mintis įsileisti naujų vėjų, ieškant inovatyvių įrankių versle: „Savo kasdienėje veikloje, kai idėjų sūkuryje būna sudėtinga greitai ir aiškiai išgryninti pagrindinę mintį, siūlomas A. Kreiner-Norkūno įrankis fotografuoti mintį įprasminantį daiktą ar veiksmą, o vėliau nuotraukas su antrašte klijuoti lentoje. Tai puikus idėjos pristatymo palengvinimas ir sprendimų paieškos būdas.“
„Diskutuojant apie mūsų klientams pritaikytas funkcijas, išgirdau įdomių patarimų, ką verta dar išbandyti. Juk ir mūsų tikslas – padaryti vartotoją laimingą“
A. Lukaševičiūtė
Orientacija į būsimą vartotojo reakciją
„Dizainas susijęs su mada, grožiu, o mes juk projektuojame statybos objektus!“ – pirminę savo klientų – statybų verslu užsiimančios įmonės vadovų – reakciją, išgirdus frazę „mąstymo dizainas“, cituoja A. Kreiner-Norkūnas ir pateikia pavyzdį, kaip inovatyvus procesų dizainas skatina paslaugos ar produkto funkcionalumą bei sąnaudų taupymą.
„Minėta statybos įmonė geriau išanalizavo savo darbų eigos procesus (stebėjo statybų procesą pagal žingsnius) ir taip išgrynino sistemą, valdančią jų darbo eigą ir padedančią laiku įgyvendinti užduotis. Reikia įsisąmoninti, kad nauji produktai keičia rinką. Kyla klausimas, kokie vartotojai dominuoja: norintieji, kad už juos nuspręstumėte jūs, ar tie, kurie galės rinktis? Įdomiausia tai, jog turime rasti prieigą, kaip netiesiogiai liepti vartotojui naudotis jūsų produktu kuo patogiau. Kaip tai padaryti neapkraunant ir taip informacijos gausoje pasiklydusio vartotojo? Turime įsigilinti į vartotojo potyrius“, –pabrėžia A. Kreiner-Norkūnas ir mini vieną projektų, kai teko tapti ligoninės valytoju ir taip ištirti šio darbo specifiką. Nors tikslas tobulinti dezinfekcinių chemikalų poveikį, tyrimas pradedamas kur kas iš toliau.
POEM modelis padeda pažinti vartotoją
„BZN start“ smalsuolių auditorija visada tiksliai žino, ko ieško tokio pobūdžio renginiuose. Pavyzdžiui, e. prekybos srityje dirbančiai rinkodaros specialistei bei informacijos sistemų vadybos magistrantei Aušrai Lukaševičiūtei viena įdomiausių seminaro dalių – kūrybinės dirbtuvės. „Mūsų grupė susitelkė į vartotoją, siekėme išsiaiškinti, su kokiomis problemomis susiduria klientas registracijos metu. Pasitelkėme A. Kreiner-Norkūno pateiktą POEM modelį, kuris skatina išsiaiškinti, ką galvoja, mato, jaučia ir daro vartotojas. Šį modelį rekomenduočiau taikyti visiems, kas dirba vartotojų aptarnavimo srityje, nes tai padidina empatiją, leidžia geriau suvokti kliento problemas ir jas išspręsti. Man labai patiko svečio naudojamas žinių valdymo metodas, kai kolegoms pateikiamos nuotraukos su trumpais komentarais, ką aš pastebėjau ir kodėl man tai įdomu. Šiais laikais, kai susiduriame su informacijos pertekliumi, manau, naudinga taikyti šį principą darbe, nes taip neapkrausime kolegų bereikalinga informacija, palengvinsime sprendimų priėmimą. A. Kreiner-Norkūnas pabrėžia, kad šių dienų vartotojai nori paslaugą pasiekti paprastai, greitai, trokšta būti įvertinti, matyti, kurioje proceso vietoje jie yra. Reikia atkreipti dėmesį, kad vartotojai nemėgsta priimti sprendimų. Šis seminaras paskatino dar sykį prisėsti ir įsigilinti į mūsų įmonės vartotojus, pagalvoti, kaip galėtume supaprastinti pirkimo procesą, apgalvoti, kokių klausimų jiems kyla ir kaip tai išspręsti. Diskutuojant apie mūsų klientams pritaikytas funkcijas, išgirdau įdomių patarimų, ką verta dar išbandyti. Juk ir mūsų tikslas – padaryti vartotoją laimingą“, – įspūdžiais dalijasi renginio dalyvė A. Lukaševičiūtė.
Chaosas skatina idėjas
Dar vienas savo kūrybai teorijos bei praktikos žinias papildyti norėjęs svečias – drabužių dizaineris Seržas Gandžumianas. Drabužių kūrėją sudomino mintis, jog pats kūrybos procesas yra toks pat svarbus kaip ir rezultatas. „Jei pradedu save sprausti į rėmus, kūrybiškumas tarsi dingsta. O štai chaose gimsta iš tiesų vertingų kūrinių. Matyti tą chaosą kaip sistemą, kurią interpretuojame savotiškai, ir yra mūsų kūrybiškumas“, – samprotauja S. Gandžumianas ir šypteli paklaustas, ar pažįsta savo vartotoją. „Galvojau, kad pažįstu, bet teko ne kartą patirti, jog galiu ir klysti. Sakykime, maniau, kad mano vartotojas daugiau prabangos prekių pirkėjas, tačiau ne kartą sutikau ir tokį, kurio pajamos gana ribotos, tačiau supratimas apie kokybę ir noras išreikšti savo stilių paskatino taupyti geram kostiumui“, – svarbiausią vartotojo poreikį jausti psichologinį pasitenkinimą renkantis prekes ar paslaugas pabrėžia drabužių dizaineris.
„Mano vartotojas yra pavargęs nuo mados. Jis ieško ar jau atrado savo stilių. Kartais nori kardinaliai jį pakeisti, bet daugeliu atvejų yra jau susiformavusių pažiūrų. Dalyvaudamas šiame seminare dar kartą įsitikinau, kaip svarbu profesionali empatija bendraujant su klientu“, – įkvėpimu džiaugiasi S. Gandžumianas ir skatina ne vaikytis madų, o pagalvoti, kad jūsų apranga – tai lyg beveidė žinutė visuomenei, po kuria slypi jūsų asmenybė.
Armino Kreiner-Norkūno prakinis seminaras (PAPARAZZI bare)
Ekspertai
Dr. Živilė Glaveckaitė
„bzn start” įkūrėja, vadovė. / UAB „Glaveckaitė Media”
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.