Pagrindinės svetainės kūrimo klaidos
2015.03.30
Temos: Technologijos, Vadyba.
Interneto svetainė – jūsų veidas, pirmasis ir dažnai vienintelis būsimų klientų ryšys su jumis. Apie tai, kokios pagrindinės klaidos daromos kuriant interneto svetaines, šnekučiavomės su šios srities ekspertu, interneto projektų bendrovės „Creative Partner“ savininku ir vadovu Dariumi Šoparu.
Specialistas pasakojo, kad kuriant svetainę svarbiausia atlikti tam tikrus namų darbus, susijusius su konkurencinės aplinkos analize, kitaip tariant, konkurentų peržiūra. „Kuriama interneto svetainė nuo pirmos gyvavimo dienos stoja į eilę dėl lankytojų dėmesio, kuris gali trukti iki kelių sekundžių. Be to, būtina pasirinkti patikimus partnerius, turinčius didelę patirtį ir išmanančius naujausias tendencijas“, – dėsto pašnekovas.
Struktūra
Dažniausia klaida yra netinkama interneto svetainės struktūra ir lankytojo perspektyvos: „Pirmiausia mąstoma, ką gi čia apie save papasakojus. Taip neįvertinama, kad 80 proc. to, ką nori apie save papasakoti, niekam neįdomu arba neaktualu. Interneto svetainės struktūra turi išspręsti klausimus apie įmonės ar organizacijos uždavinius, kuriuos jai iškelia lankytojai.“
Anot pašnekovo, struktūra turi atsakyti į klausimus: kuo įmonė užsiima, kodėl ji išskirtinė ar verta dėmesio, kas yra įmonės klientas. „Vis dažniau populiarėja svetainės, kuriose prisistatoma per vieną puslapį (angl. one page design) ir dažnai to užtenka. Daug svarbiau pagalvoti apie tai, kodėl esu išskirtinis, nei nukopijuoti svetainės struktūrą nuo artimiausia konkurento“, – pataria ekspertas.
Pirmiausia mąstoma, ką gi čia apie save papasakojus. Taip neįvertinama, kad 80 proc. to, ką nori apie save papasakoti, niekam neįdomu arba neaktualu.
D. Šoparas
Turinys
Turinį kurti ir pildyti reikia nuosekliai bei sistemingai. „Reikia suprati, kad svetainė nėra spausdintas katalogas, kurį išleidus darbas baigiasi bent jau artimiausiems metams. Interneto svetainė – tai gyvas bendravimo su tiksline auditorija kanalas. Pavyzdžiui, juk nekviesite savo svečio susitikti kur nors į tamsų skersgatvį ir greitai sušukęs, ko norite, nepabėgsite“, – pavyzdžiais iliustruoja pašnekovas.
Vienas pagrindinių uždavinių yra suprasti, kokio kliento svetainėje laukiate, o ne kurti ją visiems. „Supraskite apie norimą klientą viską, tada bandykite kurti scenarijų, ko jis gali joje ieškoti. Kitas žingsnis – suteikti klientui tai, ko jis ieško. Stebėti lankomiausių puslapių statistiką ir pildyti ar keisti populiariausią turinį. Nelankomo išvis reiktų atsisakyti. Lankytojas būtinai turi būti vedamas link mažojo tikslo: kontaktų puslapio, užklausos formos ar el. pašto nuorodos“, – pataria D. Šoparas.
Dizainas
Ekspertas pastebi, jog pagrindine klaida tampa interneto klasika. Kitaip tariant, principas, kad daugiau yra geriau. „Siekiama dizaino pridėti kuo daugiau, tačiau didžiųjų įmonių svetainių pavyzdžiai rodo, kad yra atvirkščiai – kuo mažiau, tuo geriau. Įsivaizduokite: jūs galite savo lankytojui skirti tik 10 sekundžių viskam įsiminti. Dabar paklauskite, kiek jis galėjo įsiminti, jeigu svetainėje pamatė tris meniu, penkias nuotraukas, animaciją, šūkius, gausybę teksto ir dar kitas detales“, – įžvalgomis dalijasi pašnekovas.
„Judantys elementai reikalingi tik tada, kai jie turi prasmę: geriau ir greičiau papasakoja istoriją ar atskleidžia sudėtingą sistemos veikimą. Priešingai, jeigu parduodate standartinę paslaugą, pavyzdžiui, pervežate krovinius Europoje, jie tikrai nereikalingi. Juk jums tikrai nebūtų įdomu žiūrėti animaciją apie besitęsiančią tūkstančio kilometrų kelionę. Jei pasirinkote judančius elementus, nebenaudokite „Flash“ technologijos, tam yra HTML5“, – priduria D. Šoparas.
Kaip sukurti sėkmingą interneto svetainę?
Pirmiausia reikia pasirinkti tinkamą svetainės kūrėją, gauti jo klientų rekomendacijas. Antra, pačiam atlikti namų darbus ir žinoti, kas yra svetainės lankytojas, ko jis ieško, kokią problemą bando išspręsti. Be to, reikia paruošti svetainės struktūrą, kuri atsako į klausimus, investuoti į labai kokybiškas nuotraukas ir suprasti, kad svetainę būtina nuolat atnaujinti kartu su besikeičiančiais lankytojų ar klientų poreikiais.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.