...

Lietuvių sukurta programėlė pasiūlė visiems prieinamą funkciją

Verslas

2020.03.09

Autorius: Lukas Paškevičius

Temos: , .

Lietuvių sukurta programėlė pasiūlė visiems prieinamą funkciją

Qoorio kūrėjai Asmeninio albumo nuotr.

Vos prieš metus savo veiklą pradėjusi lietuvių sukurta programėlė „Qoorio“ atsinaujino ir pristatė ilgai vartotojų lauktą funkciją. Programėlė leidžia lengvai surasti asmenis, kurie gali greitai pakonsultuoti, patarti, padėti išspręsti aktualius klausimus ar problemas. Iki šiol šis apsikeitimas žiniomis ir patirtimi buvo mokamas, tačiau visiškai neseniai komanda sumanė įgyvendinti naują funkcionalumą – nemokamus susitikimus. Kaip pasakoja įkūrėjai, šios funkcijos atsiradimo vartotojai laukė jau seniai. Tai viena dažniausiai jų minėtų ir vertinga laikytų funkcijų.

Pradžioje pritrūko visuomenės supratimo

„Idėja kilo, kai mes su Justu supratome, kad, gyvenant tokiame nedideliame mieste kaip Vilnius, turint krūvą pažįstamų ir net lankantis bei leidžiant laiką tose pačiose Vilniaus vietose, mūsų socialiniai burbulai praktiškai niekada nesusikirsdavo. Mane supo žmonės iš meno pasaulio, Justą – iš technologijų, verslo ir startuolių. Taip pat supratome, kad abu šie pasauliai yra vienas kitam labai reikalingi, nes mūsų pažįstami dažnai ieškodavo žinių, kurias turėdavo Justo pažįstami, ir atvirkščiai. Ir supratome, kad jei galėtume sukurti programėlę, kuri padėtų sujungti žmones iš skirtingų sričių ir socialinių ratų, tai visi žmonės iš to laimėtų. Nuo to momento gimė „Qoorio“, – pasakoja verslininkė G. Grušaitė.

„Pradėjome pasivadinę „HumansApp“, manydami, kad žmonės yra svarbiausias dalykas, kurio naudotojai ieško mūsų programėlėje. Po kurio laiko supratome, kad iš tiesų naudotojai pirmiausia ieško konkrečių patirčių ar žinių, kurios padėtų išspręsti jų rūpimus klausimus. Kadangi tikime, kad mūsų pavadinimas turi atspindėti esminį produkto elementą, kuris mūsų atveju yra žinios ir smalsumas, todėl nusprendėme pasivadinti „Qoorio“, kas yra aliuzija į anglišką žodį curious. Nebuvome dar labai dideli, tad pakeitimas buvo iš esmės labai nesudėtingas“, – atskleidžia J. Janauskas.

Programėlės sumanytojai teigia, kad jų siūloma paslauga nebuvo suprasta iš karto: „Viskas prasidėjo nuo komandos subūrimo, vėliau stiprinimo, produkto kūrimo, pirmųjų klientų suradimo, investicijų pritraukimo, vertės naudotojams sukūrimo. Ir nors atkalbinėjimo nesulaukėme, tačiau ne iš pirmo karto buvome teisingai suprasti, kai programėlė tapo prieinama vartotojams. Lietuvoje mus supainiojo su mokamų pasimatymų su įžymiais žmonėmis paslauga, tačiau po kurio laiko atėjo supratimas, kad mes nesame nei apie pasimatymus, nei apie įžymius žmones – esame tiesiog platforma, kuri sujungia smalsius žmones jiems rūpimais klausimais, kad vienas iš kito galėtų perimti žinias ir patirtį.“

Produktas nuolat žvelgia į ateitį

Grušaitė sako, kad „Qoorio“ būdingi dviejų tipų naudotojai, kurie turi ir savo pavadinimus. Vieni jų vadinami atvirieji, kiti – smalsieji: „Tie, kurie siūlo žinias, vadinamieji atvirieji žmonės, yra tie, kurie turi ir nori dalintis savo patirtimi ir žiniomis su kitais naudotojais. Paprastai tai yra atviros, komunikabilios asmenybės, vedamos motyvacijos būti naudingais ir dalintis savo žiniomis dėl kitų sėkmės. Taigi „Qoorio“ tam puikiai tinka, nes siūlo struktūruotą būdą tai įgyvendinti. Tie, kurie ieško žinių, vadinamieji smalsieji žmonės, yra žmonės, patekę į tam tikras gyvenimo situacijas, kai ieško atsakymų į savo klausimus ir nepavyksta jų niekur rasti. Taigi „Qoorio“ tam puikiai tinka, nes leidžia susirasti žmogų, kuris buvo panašioje situacijoje ar turi reikiamų žinių. Gyvo susitikimo, skambučio ar kitos formos pokalbio metu smalsieji žmonės gali perimti trūkstamas žinias, su jomis priimti geresnius sprendimus ir judėti toliau.

Pašnekovė prisipažįsta, kad išleidus programėlę neturėjo pakankamai duomenų apie tai, koks klientas naudojasi jų paslaugomis: „Pačioje pradžioje neturėjome duomenų, kad galėtume žinoti, kas yra mūsų klientas, tačiau šiandien jų turime daugiau ir atrodo, kad mūsų prielaidos iš esmės pasiteisino. Iš savo asmeninės patirties kėlėme hipotezes, kokiems žmonėms būtų aktualus toks produktas ir kokius klausimus „Qoorio“ galėtų padėti atsakyti. Dabar nemažai sužinome iš tiesioginių interviu su bendruomenės nariais bei stebėdami savo programėlės vartotojų elgseną. Kadangi duomenų turime gerokai daugiau, tai padeda kur kas labiau suprasti savo bendruomenės narius ir jų poreikius, kurie mums suteikia įžvalgų, kaip produktą vystyti toliau.

Visiems prieinama ir analogų neturinti programėlė

Pašnekovai tikina, kad nuo pirmųjų dienų jų siūloma programėlė leidžia lengvai surasti asmenis, kurie gali greitai pakonsultuoti, patarti, padėti išspręsti aktualius klausimus ar problemas: „Visai neseniai savo programėlės naudotojams pasiūlėme naują funkciją – nemokamus susitikimus. Šios funkcijos atsiradimo „Qoorio“ vartotojai laukė jau seniai – tai viena dažniausiai jų minėtų ir vertinga laikytų funkcijų. Tai tik dar kartą įrodo, kad žmonės natūraliai turi polinkį dalintis, auginti kitus ir daryti gera, mums tereikėjo jiems tam suteikti įrankius. Manome, kad mūsų produktas ir vizija yra unikalūs, turi didelį potencialą ir aiškią naudą visuomenei.

„Planuojant rinkodaros strategiją, rekomenduoju atsižvelgti į verslo stadiją, turimus tikslus, nes sunku pasakyti kažkokį stebuklingą sprendimą, kuris pasiteisintų. Kadangi mūsų produktas – programėlė – yra skaitmeninis, natūralu, kad darome daug skaitmeninės rinkodaros veiksmų, tačiau žinomumui didinti ir dėmesiui atkreipti esame naudoję ir kitas priemones, tokias kaip lauko reklama, dirbome su socialinių tinklų nuomonės formuotojais“, – pasakoja įmonės įkūrėjas.

Paklaustas apie konkurenciją, jis atskleidžia, kad programėlei analogų nėra: „Įmonėje juokaujama, kad „Google“ yra didžiausias programėlės konkurentas, tačiau iš tikrųjų manome, kad bent jau šiuo metu analogų „Qoorio“ nėra! Taip, yra įvairių platformų, kurios turi panašių bruožų kaip mūsų programėlė, tačiau jos kitokios nei mūsiškė.

Pritraukė investicijų ir turi ambicingų tikslų

„Esame laimingi, kad šiomis idėjomis tiki ir mūsų esami bei būsimi investuotojai. Naujos lėšos neabejotinai bus panaudotos produktui vystyti, vartotojų patirčiai gerinti ir, žinoma, verslo plėtrai naujose rinkose. Taip, turime labai ambicingą tikslą – tapti programėle, kuri įgalina keistis žiniomis ir patirtimis visame pasaulyje! Kada tai įvyks ir kokia naujų rinkų seka, dar nežinome, savo kelią dėliosime sėkmingų eksperimentų pagrindu. Pradedantiesiems verslininkams norėtume palinkėti būti drąsiems ir keistiems. Laikui bėgant, stebint procesus, įgyjant daugiau patirties, stiprėja ir intuicija. Neabejojame, kad ją išlavinti ir trunka ilgiausiai. Žinoma, negalime nepasinaudoti proga ir rekomenduojame atsisiųsti „Qoorio“ bei su ja semtis patirties iš jau patyrusių verslininkų – tai bus ir greičiau ir pigiau“, – pataria J. Janauskas ir G. Grušaitė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.