...

Jeigu nesieki aplenkti kitų, gal geriau net ir nebandyti!

Verslas

2012.08.21

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Jeigu nesieki aplenkti kitų, gal geriau net ir nebandyti!

„Lemon Labs“ kolektyvas nori kurti naudingas, kasdienybę praskaidrinančias programas ir aktyviai to siekia. Asmeninio albumo nuotr.

Išmanieji telefonai pasaulį užkariavo stebėtinai greitai. Šiuo metu vien Lietuvoje jų yra per keturis šimtus tūkstančių, o pasaulyje – daugiau nei pusė milijardo. Išmanusis telefonas mums suteikia galimybę kitaip žvelgti į pasaulį – jis leidžia nukirsti daugybę kampų. Juk šiais aparatais gali ne tik žaisti žaidimus, naršyti internete, bet ir patogiai apmokėti sąskaitas.

Panašu, kad tai tik pradžia. Išmaniųjų telefonų technologija artimiausiais metais tik tobulės. Bent jau tuo įsitikinusi Monika Katkutė iš „Lemon Labs“ komandos, kuriančios aplikacijas tiek „Android“, tiek „Apple“ produktams. Pasikalbėjome su ja apie „Lemon Labs“ kolektyvą, mobiliųjų programėlių rinkos specifiką bei išmaniųjų telefonų ateitį.

Pradžia nuo bokalo alaus

Pasak M. Katkutės, „Lemon Labs“ iš esmės prasidėjo nuo dviejų draugų pokalbio, apsikeitimo idėjomis prie bokalo alaus. Po to prie jų prisidėjo trečias, ketvirtas… Ji sako, kad aplikacijų rinka patraukia galimybėmis sukurti ką nors paprasto, bet plačiai naudojamo.

„Turbūt kiekvienas mūsų komandos narys su mobiliosiomis technologijomis susipažino skirtingai. Manau, mus siejantis dalykas yra auganti, nepažinta rinka ir galimybė pasiekti daug vartotojų nelaukiant dešimties metų, kol produktas taps plačiai naudojamas. Draugų ratelio iš pradžių nebuvo, bet jis greitai atsirado. Ko gero, tai yra ir didžiausias mūsų džiaugsmas – kad visi esame nebe bendradarbiai, o draugai. Kiekvieno atėjusiojo istorija skirtinga. Mūsų augimas buvo organiškas ir, kaip mes sakome, savo istoriją paliksime biografinei knygai“, – kalbėjo M. Katkutė.

Svarbiausias „Lemon Labs“ uždavinys – kurti programėles, kurios būtų naudingos, spręstų konkrečią žmonėms iškylančią problemą. Komanda turi ateities viziją ir atkakliai siekia ją įgyvendinti. M. Katkutė įsitikinusi, kad vizija padeda įveikti neišvengiamai kylančius sunkumus.

„Daug kas priklauso nuo požiūrio ir ryžto. Pradžia gal ir buvo duobėta, bet tai neužtruko ir mes pasiekėme augimo pagreitį. Žinoma, finansiniai reikalai pačioje pradžioje niekada nesiklosto sklandžiai. Nors vizija keitėsi, ji labai padeda. Vizija ir dabar praverčia mūsų mažai bendruomenei, nes gerai žinome, kokie norime būti po metų. Mes tapti kompanija, kuri kuria naudingus mobiliuosius produktus. Į žodį „naudingas“ telpa daug: kad produktas turėtų daug vartotojų, spręstų problemas, gerintų žmonių įpročius. Mūsų produktai tiesiog turi kurti gerą jausmą vartotojams“, – sakė ji.

„Lemon Labs“ kolektyvas labai jaunas. Gal todėl ir naujų projektų imasi su dideliu ryžtu bei užsidegimu. Kita vertus, jie stengiasi nepamesti galvos, viską gerai apmąstyti, diskutuoja apie kiekvieną svarbų sprendimą. Būtent jaunatviško veržlumo bei racionalumo mišinys paprastai ir duoda daugiausia teigiamų rezultatų. „Smagiausia, kai dirba visa komanda. Esame griežti ir sau, ir klientams. Norime kurti ilgalaikius produktus. Kurdami savus produktus esame greitesni, nes žinome, kad priimant sprendimus mums nereikia niekieno patvirtinimo. Todėl dažnai mūsų produktai gimsta greitai, be didžiulių planų ir strategijų.

Dažniausiai koncentruojamės į prototipo, o ne į galutinio produkto kūrimą. Kai yra užsakovas iš šalies, jie to negali sau leisti, nes rinka dar nėra pripratusi prie tokių dalykų. O mums tai paprasta, mes juk neturime penkių milijonų laukiančių vartotojų. Taigi vienu atveju mūsų sprendimai yra brandesni, o kitu atveju esame greitesni ir, ypač pradžioje, be galo užsidegę. Tai du skirtingi priėjimai, o rezultatas vis tiek turi būti toks pats – kokybiškas produktas.

Kelias iki to gali būti ir vienodas, ir labai skirtingas. Spontaniškumas yra gerai, nes vienas žmogus juo užkrečia kitus. Tada visi dirbame su tokia sprogstamąja energija, kuri suteikia žavesio procesui ir pasitenkinimo jausmą. Kita vertus, vadovaujamės sveika nuovoka ir stengiamės tą spontaniškumą bei entuziazmą gal ne suvaldyti, bet šiek tiek racionalizuoti. Sukuriame planą ir prieš imdamiesi darbų susėdame, padiskutuojame, pasikeičiame idėjomis, patobuliname pirminį planą“, – apie „Lemon Labs“ darbo specifiką pasakojo M. Katkutė.

Perspektyvos

Ji optimistiškai žvelgia ir į lietuvių perspektyvas mobiliųjų programėlių rinkoje. Pasak jos, lietuviai yra talentingi programuotojai. Jie gal tik kartais nori pernelyg greito rezultato ir ima mėgdžioti kitus. Tai nėra pats teisingiausias kelias į ilgalaikę sėkmę. „Manau, Lietuvos programuotojai yra labai talentingi, išmanūs, nuovokūs, tačiau kartais pernelyg ambicingi, todėl pamiršta kultūrinį kontekstą, kuriame gyvena kiti, ir labai greitai nori pasiekti tokius pat rezultatus. Nesakau, kad to pasiekti neįmanoma, bet reikia rasti savą būdą, kaip tai padaryti. O dažniausiai jie nori greitos sėkmės darydami taip pat, kaip kas nors jau yra daręs“, – sakė M. Katkutė.

„Lemon Labs“ programėles kuria tiek „Android“, tiek „Apple“ rinkai. Pasak M. Katkutės, šios platformos yra labai skirtingos ir kokybiškai dirbti su abiem yra nemenkas iššūkis. „Privalumų ir trūkumų turi abi, o darbo principai tikrai skiriasi. Visų pirma techninis programėlių kūrimas yra kitoks. Didžiausias „Apple“ trūkumas yra didelis saugumas. Tiesa, tai kartais gali virsti pranašumu. Taip pat kliudo jų nelankstumas kai kurių taisyklių atžvilgiu ir savotiškas vienašališkumas sprendžiant, kokias kalbas galime naudoti kurdami programėles. „Android“ didžiausias trūkumas tas, kad tai yra labai nesutvarkyta rinka, joje didelė diferenciacija tarp vartotojų, prietaisų, operacinių sistemų. Tik dabar pradeda ryškėti aiškesnė „Google“ pozicija, ką jie nori padaryti iš savo programėlių rinkos. Tie trūkumai mums dažnai virsta į visai malonius rūpesčius“, – svarstė ji.

M. Katkutė pastebėjo, kad į šių dviejų gigantų mūšį jau bando įsivelti ir „Microsoft“, ir „Nokia“. Kaip jiems seksis, neaišku, bet viskas priklausys nuo to, kaip stipriai „Microsoft“ trokš sėkmės. Juk galimybių investuoti jie turi daug ir savo tikslą galų gale vis tiek pasiektų.

Rinkos užkariavimas

Sulaukti sėkmės dinamiškoje mobiliųjų programėlių rinkoje reiškia ir būtinybę visada būti priekyje – tinkamai reaguoti į naujas tendencijas arba netgi jas numatyti. Tai nėra lengvas uždavinys.

„Spėti koja kojon yra labai sunku. Kiekvieną kartą kurdamas programą turi arba sugalvoti ką nors universalaus, lengvai pritaikomo skirtingoms platformoms, arba būti šiek tiek futuristas ir išspręsti problemą, kuri bus aktuali tik po pusmečio. Apie 2016 metus pasaulyje jau bus maždaug milijardas išmaniųjų telefonų. Tas milijardas atneš daug pokyčių ir šiek tiek chaoso, o kartu ir stabilumo. Ryškės atskirtis tarp skirtingų aplikacijų ir jų funkcijų. Daugės koncentracijos į pačią aplikaciją: ką ji daro, kam sukurta, kokią problemą sprendžia. Aplikacija turi būti paprasta ir aiški, o ne apkrauta daugybe sluoksnių kaip interneto puslapis.

Didžiausia inovacija ateis per ta, kaip pakeisti realybę, pažiūrėti į ją kitaip. Mobilieji panaikins skirtį tarp realaus ir virtualaus pasaulio, o ant viršaus užklos dar vieną sluoksnį“, – piešė išmaniųjų telefonų ateitį M. Katkutė.

O kokia „Lemon Labs“ ateitis? Kolektyvas nori kurti naudingas, kasdienybę praskaidrinančias programas ir aktyviai to siekia. „Su kiekvienu produktu mes stengiamės, kad tai būtų aktualu ir mums, nes taip daug lengviau įsijausti, padaryti viską gerai ir tinkamai, kad užbėgtume į priekį, aplenktume kitus. Jeigu nesieki aplenkti kitų, gal geriau net ir nebandyti“, – sakė M. Katkutė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.