...

Virtualioji smeigtukinė lenta – išsaugokite savo įkvėpimą!

Verslas

2012.08.27

Autorius: Juliana Miliut

Temos: , , , .

Virtualioji smeigtukinė lenta – išsaugokite savo įkvėpimą!

Paulas, Benas Silbermanas ir Evanas Sharpas bzn start fotomontažas

Vos prieš trejus metus trys koledžo laikų draugai – Benas Silbermannas, ketinęs tapti gydytoju (29 m.), Evanas Sharpas (28 m.) ir Paulas Sciarra –ėmėsi įgyvendinti idėją, kuria gėdijosi dalytis su pasauliu ir kurios sėkme netikėjo nė vienas investuotojas. Šiuo metu jų verslas vertinamas beveik 2 milijardais JAV dolerių…

Pinterest“ revoliucija

Pinterest“ – smeigtukinės lentos stiliaus socialinis nuotraukų dalijimosi tinklalapis, kuris leidžia vartotojams sukurti ir valdyti teminių vaizdų kolekcijas, tokias kaip įvykiai, interesai, pomėgiai ir dar daugiau.

Pinterest“ vartotojai gali siųsti, išsaugoti, rūšiuoti ir valdyti vaizdus, žinomus kaip smeigtukai, bei kitų terpių turinį (t. y. vaizdo įrašus) naudodamiesi smeigtukine lenta.

Paprastai smeigtukinės lentos skirstomos pagal temas, kad smeigtukus būtų lengva skirstyti pagal kategorijas ir juos galėtų rasti kiti vartotojai. Tinklalapis, pasirodė, ypač populiarus tarp moterų. Populiariausios kategorijos „Pinterest“ yra maistas ir gėrimai, „pasidaryk pats“, menai bei moteriški drabužiai. Smeigtukines lentas gali naudoti pedagogai planuodami pamokas, o mokiniai gali žymėti ir organizuoti šaltinius, bendradarbiauti kurdami projektus. Dažniausiai vartotojai smeigtukines lentas naudoja planuodami vestuves, dekoruodami namus ir tvarkydami mėgstamiausius receptus.

O tam saulėtam pajūry…

„Pinterest“ sukūrė maža bendraminčių komanda saulėtajame Palo Alto (Kalifornija). Koncepcija 2009-ųjų gruodžio mėnesį gimė Beno Silbermanno, Evano Sharpo ir Paulo Sciarros, kuris paliko savo postą „Pinterest“ 2012-ųjų balandį ir ėmė teikti konsultacijas rezidencijoje Andreessen Horowitz“, iniciatyva.

Pirmasis prototipas buvo paleistas 2010 m. kovą. Tuomet jis buvo prieinamas mažai grupelei kolegų ir šeimos narių: ,,Pradėjome dirbti gana seniai, nuo 2009 metų lapkričio. Iš tiesų tuo metu mokiausi architektūros mokykloje, užsiėmiau mokamu tinklalapių kūrimu. Draugas Benas iš Niujorko ir aš – mūsų buvo trys ar keturi – labai susidomėjome tiesioginių kolekcijų kūrimo idėja. Nuo pat vaikystės buvome kolekcininkai ir žinojome, kad kolekcijos pasako, kas tu esi ir ką mėgsti. Taip pat žinome, kad istoriniu požiūriu kolekcijos buvo būdas žmonėms išreikšti pasaulio supratimą moksliškai.

Kilusi mintis kurti kolekcijas nebuvo socialinio tinklo idėja, kuri vėliau išsivystė, tai tiesiog buvo asmeninė priemonė“, – pasakoja E. Sharpas.

Jo verslo partneris Benas prieš „Pinterest“ dirbo „Google“ produktų dizaineriu, tačiau greitai paliko bendrovę ir pradėjo kurti savo „iPhone“ reklamas su koledžo draugu P. Sciarra. Po daugelio programų nesėkmių gimė „Pinterest“.

Pradžioje „Pinterest“ vartotojų bazė buvo labai maža. B. Silbermannas teigia, kad mintis apie ją pasakoti žmonėms buvo per daug gėdinga, taigi jis ir P. Sciarra toliau plėtojo, tobulino tinklalapį.

Nuo 10 tūkstančių iki 20 milijonų ir prezidentų žmonų

B. Silbermannas teigia asmeniškai parašęs pirmiems 5 000 vietos vartotojų, siūlydamas savo telefono numerį, ir net su kai kuriais jų susitikęs. Praėjus devyniems mėnesiams po paleidimo tinklalapis turėjo 10 000, o šiuo metu juo naudojasi daugiau nei 20 milijonų vartotojų. Benas ir keli programuotojai valdė tinklalapį iš mažo butuko iki 2011 m. vasaros, kai žurnalas “Time“ įtraukė „Pinterest“ į savo „50 geriausių 2011 m. tinklalapių“ sąrašą.

2012-ųjų sausį tinklalapis turėjo 11,7 milijono unikalių vartotojų ir tapo tinklalapiu, greičiaussiai istorijoje peržengusiu 10 milijonų unikalių lankytojų žymą. 2012-ųjų kovą tinklalapis tapo trečiu didžiausiu socialiniu tinklu JAV, pralenkdamas “Linkedin“ ir “Tagged“.

2012 m. “Webby“ apdovanojimuose „Pinterest“ laimėjo geriausios socialinės terpės programos ir žmonių balso apdovanojimą už geriausiai funkcionuojantį vizualinį dizainą. Projektas atliko svarbų vaidmenį rengiantis JAV prezidento rinkimams. Abiejų kandidatų žmonos susikūrė sąskaitas. Ann Romney pirmą kartą sukūrė savo „Pinterest“ sąskaitą kovą, o pirmoji dama Michele Obama saviškę paskelbė birželį.

Misija ir smeigtukų etiketas

,,Pinterest“ misija yra sujungti visus pasaulyje per dalykus, kurie jums yra įdomūs, naudojant pasaulinę įkvėpimo ir idėjų dalijimosi platformą. Mes manome, kad mėgstama knyga, žaislas ar receptas gali atskleisti ryšį tarp dviejų žmonių. Kas savaitę pridėdama milijonus naujų smeigtukų „Pinterest“ susieja žmones visame pasaulyje, remdamasi bendru skoniu ir interesais“, – teigia išradėjai.

Įkūrėjai skelbia naudojimosi gaires, siekdami išlaikyti bendruomenę teigiamą ir užtikrinti, kad kiekvienas smeigtukas būtų naudingas kitiems žmonėms: ,,Būkite pagarbus. „Pinterest“ – žmonių bendruomenė. Mes žinome, kad kiekvienas turi savo skonį, tačiau prašome būti pagarbiems komentaruose ir pokalbiuose. Būkite autentiški.

„Pinterest“ yra išraiška to, kas jūs esate. Mes manome, kad būti autentiškam yra svarbiau, nei sulaukti daugybės sekėjų. Priskirkite savo šaltinius. Smeigtukai yra naudingiausi, kai pristatomi su nuorodomis į pradinį šaltinį.

Jeigu pastebėsite, kad smeigtuko šaltinis nurodytas neteisingai, palikite komentarą, kad pradinis smeigtuko talpintojas galėtų jį atnaujinti. Praneškite apie nepageidaujamą turinį. Mes neleidžiame nuogybių, bjauraus arba tokio turinio, kuris skatina žmones žalotis. Jeigu aptiksite tokį turinį, kuris pažeidžia mūsų paslaugų sąlygas arba priimtino naudojimo politiką, galite pateikti turinį peržiūrai, paspausdami nuorodą „Pranešti apie turinį“. Papasakokite mums, kaip padaryti „Pinterest“ geresnę. Mes tik pradedame, taigi šen bei ten bus duobių. Leiskite mums žinoti, kas veikia ir kas ne. Nors ne visada turime laiko atsakyti į kiekvieną elektroninį laišką, rimtai žvelgiame į jūsų indėlį.“

Verslo aritmetika

Per trejus metus tinklalapis tapo gerai finansuojamas, jį parėmė sėkmės lydimi verslininkai ir investuotojų grupė. 2011 m. pradžioje bendrovė gavo 10 milijonų JAV dolerių, o 2011 m. spalį dar 27 milijonus JAV dolerių finansavimą iš „Andreessen Horowitz“, kuri tuomet įvertino bendrovę 200 milijonų JAV dolerių.

Mažmenos bendrovės pasinaudojo „Pinterest“ pranašumu reklamai ir stiliaus tendencijoms. Tokie prekės ženklai kaip madų e. prekybos tinklalapis “Boticca“ naudoja „Pinterest“ kaip virtualųjį parduotuvės fasadą, kad pritrauktų klientų į savo tinklalapį. Vartotojai, grįžtantys iš „Pinterest“, išleido 180 dolerių (vartotojai, grįžę iš „Facebook“, išleido 85 dolerius). Vartotojai leido mažiau laiko bendrovės tinklalapyje, vietoj to pasirinkdami ieškoti bendrovės smeigtukinėje lentoje. Kitos bendrovės naudoja „Pinterest“ kaip tiesioginio perdavimo priemonę – vartotojai, turintys panašių interesų, susiejami su bendrove. „Gap“, be abejonės, ėmėsi didžiausios iniciatyvos „Pinterest“ naudojimo atžvilgiu, naudodama savo temines smeigtukines lentas, tokias kaip “Denim Icons“ ir „Everybody in Gap“.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.