...

Vienaragiai: svarbiausia globalaus startuolio kūrimas

Verslas

2020.05.19

Autorius: Kamilija Linkutė

Temos: , .

Vienaragiai: svarbiausia globalaus startuolio kūrimas

A. Strumskis Asmeninio albumo nuotr.

Pasakiškai skambantis virsmas vienaragiu yra kiekvieno verslo siekiamybė. Tačiau tik itin mažas procentas startuolių sukuria 1 mlrd. JAV dolerių kompanijos vertę ir juo tampa. Vienas iš sėkmingų pavyzdžių yra kinų vienaragis „Dada-JD Daojia“, teikiantis sparčios logistikos ir maisto prekių užsakymo elektroninėje erdvėje paslaugas. Kas šiam startuoliui padėjo pasiekti vienaragio statusą ir kokios galimybės panašios industrijos verslams Lietuvoje tapti vienaragiais, svarstė „Verslo angelų fondų I, II“ vadovaujantysis partneris Arvydas Strumskis.

„Dada-JD Daojia“ buvo sukurta 2016 m., susijungus internetine prekyba užsiimančiai „JD.com“ ir pristatymo paslaugas teikiančiai „Dada Nexus“ kompanijoms. „Dada-JD Daojia“ tapo vienaragiu, pritraukusi didžiules investicijas iš „Sequoia“, DST, JD, „Walmart“ ir kitų verslo milžinų, nes jos vertė išaugo iki 1,3 mlrd. JAV dolerių. Šiuo metu kompanija veikia daugiau nei 450 didžiųjų Kinijos miestų, o jos paslaugomis naudojasi daugiau nei 1,2 mln. prekybininkų ir 74 mln. registruotų klientų.

Pristatymas per valandą nuo užsakymo

Mažiau nei prieš metus kompanija „Dada-JD Daojia“ pradėjo teikti greito pristatymo paslaugą: maisto produktus bei vaistus vartotojai gauna per vieną valandą nuo užsakymo. Kinijoje didėja mažmeninės prekybos strategijos svarba, todėl ši kompanija įdiegė inovatyvių sprendimų, lengvinančių mažmenininkų darbą.

„Kompanija padeda mažmenininkams efektyviai plėtoti elektroninę prekybą ir suteikti vartotojams geriausią apsipirkimo patirtį“, – teigia „Dada-JD Daojia“ viceprezidentas He Huijianas. Siekiant didinti prekybos integraciją, „Dada-JD Daojia“ sukūrė sistemą „Helper“, kuri padeda mažmenininkams apdoroti užsakymus iš daugelio internetinių kanalų ir parduotuvių neprisijungus prie interneto. 

Kompanijai priklauso vietinė užsakomoji logistikos platforma „Dada“ ir elektroninė maisto prekių parduotuvė „JD Daojia“, kurioje vystomas O2O (angl. Online to offline) verslo modelis. Šis modelis apibūdina verslo strategiją, kai klientai iš fizinių parduotuvių pritraukiami į internetines arba atvirkščiai. „Dada-JD Daojia“ yra reitinguojama kaip 57 iš 494 vienaragių kompanijų pasaulyje, o tarp logistikos vienaragių užima 6-ąją vietą pagal tyrimų instituto „Hurun“ sudarytą verslo vienaragių sąrašą.

Pagrindinės problemos Lietuvoje startuolių mastai

Pasak A. Strumskio, kompanijai vienaragiu padėjo tapti 2016 m. įvykęs dviejų Kinijos gigančių „Dada Nexus“ ir „JD Daojia“ susijungimas bei aktyvus O2O verslo modelio taikymas Kinijoje, kuris dėl savo efektyvumo pritraukia investuotojus.

Lietuviškų įmonių galimybės, palyginti su „Dada-JD Daojia“ vienaragiu, šiuo metu yra gana mažos, nes joms trūksta didesnių mastų… Visgi globalūs startuoliai yra kuriami pasauliniu mastu, o Lietuvos atveju dažnai viskas daroma lokaliai. „O2O segmentas nėra labai išvystytas Lietuvoje vien todėl, kad čia viskas labai lokalu. O2O modelis būdingesnis didelėms teritorijoms, nors ir pas mus atsiranda simptomų“, – teigia pašnekovas. 

Svarbu mažoje rinkoje neimituoti didelės 

„Pats modelis yra posūkis nuo visiško „online“ į fizines lokacijas ir atitinkama rinkodara. Modelis savaime nėra naujas ir čia nėra nieko stebuklingo. Tačiau reikia laiko išvystyti kanalams, pavyzdžiui, pristatymui per valandą ir pan., ką darė „JD.com“, – svarsto „Verslo angelų fondų I, II“ vadovaujantysis partneris.

Pasak pašnekovo, kuriant ateities verslus, svarbiausia – patenkintas klientas. Nors šis sėkmės sulaukęs startuolis turi 74 mln. klientų, Lietuvos verslus reikėtų vertinti atsižvelgiant į jų mastą. „Svarbu veikiant mažoje rinkoje neimituoti didelės rinkos. Svarbu supaprastinti taip, kad būtų paprasta. Tada bus ir efektyvu“, – tikina A. Strumskis.

Ekspertai

Arvydas Strumskis

Arvydas Strumskis

Vadovaujantysis partneris / „Verslo angelų fondas I“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.