...

Verslo variklį užkūrė dalyvavimas akseleravimo programose

Verslas

2023.04.03

Autorius: Giedrė Kakstovienė

Temos: .

Verslo variklį užkūrė dalyvavimas akseleravimo programose

„Doohoo”bendraįkūrėja Dobilė Minkutė // Asmeninio albumo nuotr.

Dviejų seserų iš Vilniaus, Aigustės Sakalauskienės ir Dobilės Minkutės siūlomi unikalūs produktai keturkojams nustebins kiekvieną. Norėtumėte kartu su augintiniu sušveisti plytelę šokolado, paskanauti valgomos atvirutės, popkornų, išgerti taurę vyno ar bokalo alaus? Nuo šiol tai įmanoma! Prieš mažiau nei metus savo verslo idėją pradėjo vystyti akseleravimo programoje, kur ir  startavo projektą „doohoo” gyvūnams ir jų šeimininkams. 

Buvusiai teisininkei ir endodontologei nėrus į mažai pažįstamą, visiškai naują sritį, artimoji aplinka traukiojo pečiais. „Žmonės negalėjo suprasti, kodėl gerai apmokamus darbus iškeitėme į riziką, nežinomybę. Sulaukėme daug skepticizmo dėl to, kad pradedame veiklą Lietuvoje, nes čia paklausa nedidelė“, – pirmąsias reakcijas prisimena merginos pridurdamos, kad, jų manymu, idėjos validavimui ši rinka puikiai tinkama. Verslą pradėjusios su keliais tūkstančiais Eurų ir bandžiusios išgyventi pardavimų dėka, jos sako, Amerikoje ir Jungtinėje Karalystėje konkurencija būtų didesnė, negu žemyninėje Europoje. Minėtose šalyse gyvūnų humanizacijos (angl. pet humanisation) tendencija labiau pažengusi: „Didieji gamintojai neskiria tiek dėmesio originaliems skanėstams, žaislams, kurie yra tik viena iš daugelio prekių jų plačiame asortimente“. Darbščių seserų pastangas, intensyvų progresą netruko įvertinti investuotojai, suteikę 15 000 Eur iš Firstpick fondo ir pakvietę sudalyvauti pre – akseleravimo programoje. 

Dalyvavimas akseleravimo programoje padėjo surasti alternatyvą

Sparčią verslo pažangą ir plėtrą lėmė dalyvavimas Vilnius TechHub ir Firstpick prie – akseleravimo programose. „Tai puikus atspirties taškas pradžiamoksliams. Atskaitingumas prieš kitus ugdo stiprią atsakomybę“, – įsitikinusios pašnekovės. Svari pagalba, motyvuotas palaikymas iš mentorių, aiškiai sudėliota mokymosi programa padėjo išvengti daugelio naujokams būdingų klaidų.

Pirminė verslo vizija buvo mobiliosios aplikacijos kūrimas, skirtas šuniukų susitikimams. Su šiuo planu sesės aplikavo ir pateko į Vilniaus TechHub pre – akseleratorių. Vis dėlto, jau po savaitės suprato, kad generuojama idėja prieštarauja teisės aktų reikalavimams (šunims draudžiama bėgioti laisvai, be pavadėlių miesto centre). Norėdamos tęsti dalyvavimą programoje, pritaikyti gaunamas žinias, surado alternatyvą: „Atostogaujant atėjo mintis gyvūnėlius palepinti išskirtinėmis dovanomis, originalesniais nei sausas maistas skanumynais. Juk turėti cheat day (apsivalgymo dieną) ar surengti gimtadienio vakarėlį būtų smagi pramoga tiek augintiniui, tiek jo šeimininkui“. Apžvelgusios užsienio gamintojų pasiūlymus, sumanios sesės nudžiugo radę įdomių produktų iš Belgijos, Vokietijos, Anglijos gamintojų: „Atsisiuntėme pavyzdžius, šunys juos įvertino labai palankiai. Nieko nelaukusios, mentorių, kolegų skatinamos, iš peties kibome į darbus“. 

Verslo klestėjimui reikalingas matomumas 

Vienas svarbiausių sėkmingo verslo kriterijų – matomumas. Žinią apie „doohoo“ skleisti padėjo influenceriai, petfluenceriai. „Esame aktyvios Instagram, TikTok paskyrose, kasdien kuriame naują turinį, juo dalinamės. Pradėjome nuo interviu, klausėme šeimininkų apie įpročius su augintiniu, kokios veiklos atneša gerų emocijų, ar švenčia gyvūnėlio gimtadienį. Vėliau, pradėjus pardavinėti prekes, pasimatė tam tikros tendencijos: klientai mielai dalinosi, ką keturkojai draugai suvalgo akimirksniu, ką degustuoja sunkiau“.

Prekės ženklo „doohoo“ pavadinimu siekiama perteikti džiugią emociją, todėl jis trumpas, aiškus, panašus į anglišką ištiktuką Yoohoo, o D raidė pasiskolinta iš angliško žodžio dog. Šiuo metu „doohoo“ asortimente – daugiau nei 30 skirtingų prekių katėms ir šunims, dalis gaminių tinka abiems: „Vienintelės Lietuvoje platiname įvairių skonių glotnučius (smoothies), valgomas atvirutes ir markerius, su kuriais galima užrašyti palinkėjimus. El. parduotuvėje rasite dar nematytų, išskirtinių skanėstų, tikrų džiaugsmo šaltinių nuo kepinių iki vyno, karšto šokolado, fri bulvyčių, popkornų“.

„Doohoo“ prekės naujovių ieškantiems klientams

Veikla „doohoo“ be galo įdomi daugeliu aspektų. Pašnekovės neslepia, pasirinktam verslo modeliui plėtoti reikia drąsių, mylinčių gyvūnus, nebijančių išbandyti naujoves žmonių: „Nors augintinių, kaip šeimos narių, matymas ir elgesys su jais sparčiai keičiasi, dalis visuomenės į šunų ar kačių gimtadienius, jų apdovanojimą originaliomis dovanomis vis dar žiūri skeptiškai, turi labiau tradicinį požiūrį“. Viena kitą nuoširdžiai palaikydamos, su atviru pasitikėjimu, tvirtai surėmusios pečius, verslininkės kuria stiprų komandinį branduolį: „Siekiame kokybiškai atliepti užsakovų lūkesčius, todėl nuolatos mezgame kontaktus su tiekėjais, gamintojais iš užsienio, ieškome nematytų prekių, originalių sprendimų.

Mūsų klientai – augintiniai, jų draugai, jiems draugiškos įmonės – restoranai, viešbučiai, dresūros mokyklos. Daugelis mėgsta nestandartines dovanas, grįžta norėdami išbandyti ką nors naujo, neįprasto, nustebinti keturkojus ir pačius save“. Įvairių marketingo, pardavimų strategijų taikymas bandant pasiekti įvairias klientų kategorijas, motyvuoja niekada nesustoti, dar daugiau dirbti, plėstis. 

Apsupkite save sėkmingais žmonėmis

Renkantis specialistus, „doohoo“ įkūrėjos padarė reikšmingą klaidą: „Nepagailėkite pinigų kompetetingo profesionalo konsultacijai. Norėdamos sutaupyti, „pigiems“ buhalteriams išleidome kur kas daugiau pinigų“. 

Pradedant verslą, labai svarbu sekti sėkmingus pavyzdžius, įsilieti į aktyvių, pozityvių, verslių žmonių bendruomenę, drąsiai klausti patarimų, kalbėtis, ieškoti artimų vystomai veiklai kontaktų. „Kiekvieną savaitę bandau susitikti su mane žavinčiais verslininkais, gyvūnų prekių rinkos atstovais, ekspertais. Į susitikimą einu su paruoštais klausimais, konspektuojuosi, grįžusi pergalvoju“, – išbandytais, pasiteisinusiais metodais dalijasi  Dobilė, skatindama visus pradedančius verslą mokytis iš įkvepiančių, panašiu keliu ėjusių pavyzdžių. „Sėkmė lengvai neateina, ji pareikalauja daug tęstinio darbo ir atsidavimo“.

Pagalvokite ar žmonėms, nepriklausantiems jūsų socialiniam ratui galėtų būti reikalinga vystoma veikla, parduodama prekė. Kurkite verslą toje srityje, kurioje turite patirties, rinkos specifikos žinių, pažįstamų specialistų. Idėja yra tik pati pradžia, viską nulems gebėjimas ją įgyvendinti, mokėjimas adaptuotis, keistis pagal rinkos poreikius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.