...

Verslo pradžia: 40 tūkst. eurų, galvos kišimas po ratais ir neįtikėtina drąsa

Verslas

2015.10.13

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , , .

Verslo pradžia: 40 tūkst. eurų, galvos kišimas po ratais ir neįtikėtina drąsa

Vienas iš bendrovės „KMG grupė“ steigėjų - Kęstutis Bardauskas. Asmeninio archyvo nuotr.

Spragintų kukurūzų gamybos idėjos prieš dvejus metus ėmėsi trys nuo mokyklos ir studijų laikų draugaujantys šiauliečiai: Kęstutis Bardauskas (29), Mantas Klupšas (28) ir Gediminas Trijonis (30). Vienas iš bendrovės „KMG grupė“ steigėjų K. Bardauskas net vyko į JAV studijuoti spragintų kukurūzų gamybos technologijos, ten derėjosi dėl gamybos įrangos įsigijimo ir rūpinosi jos pargabenimu į Šiaulius, kur šiuo metu ir įsikūrusios spragintų kukurūzų „Royal Popcorn“ gamybinės patalpos.

Verslo pradžioje sunkumų labai daug

Perprasti kukurūzų spragėsių technologijoms ir veikimui prireikė beveik trijų mėnesių. Per eksperimentus ne vienas kilogramas nepavykusios produkcijos nukeliavo į šiukšlių konteinerį ir suvokta, kad neapdairiai įbertas vienas šaukštas cukraus gali sugadinti visą statinę karamelės. O didžiausias sunkumas, su kuriuo teko susidurti, buvo sprendimas savarankiškai susikurti gamybos technologiją, nes franšizė būtų kainavusi didelius pinigus. Kad verslas klostytųsi sklandžiai, jaunam ir nepatyrusiam žmogui ne iš karto pasiekiama. „Nebent turi tokias finansines galimybes, kad gali pasisamdyti visų sričių profesionalus, kurie kaskart patars ir padės išvengti klaidų“, – svarsto K. Bardauskas. – Mes jų padarėme ir galiu užtikrinti, kad dar padarysime.“

„Kaip sakoma, jeigu vienas duris uždaro, bandyk lįsti pro langą. Taip pamažu ir judame, džiaugiamės, kad pagaliau ir tie didieji pradeda su mumis bendrauti“

K. Bardauskas

Sustygavus gamybos technologiją, iššūkis patekti į didžiuosius prekybos centrus taip pat buvo įveiktas. Šiuo metu įmonė „Royal Popcorn“ turi jau apie 70 prekybos vietų. Nors ir čia išbandymų netrūko. „Kai ateina toks mažas gamintojas ir siūlo nedidelį asortimentą didiesiems, nemažai durų užsidaro. O įvesti naują gaminį į rinką, pripratinti vartotojus, kad jį pirktų, ir tuo pačiu metu išlaikyti gamybą labai sunku. Jeigu į šią savo grandinę dar įterptume didmenininką, finansinė situacija būtų visiškai sunki. Tad bandome viską. Kaip sakoma, jeigu vienas duris uždaro, bandyk lįsti pro langą. Taip pamažu ir judame, džiaugiamės, kad pagaliau ir tie didieji pradeda su mumis bendrauti“, – įžvalgomis dalijasi pašnekovas.

Nors K. Bardauskas save juokais pavadina devyndarbiu, jo žodžiuose yra daug tiesos. Jis dirba gamybos srityje, rūpinasi pardavimo, techniniais ir visais kitais klausimais. Visi trys akcininkai turi pasiskirstę savo veiklos sritis.

Verslumo pasisėmė per studijų programą

Pašnekovas tikina, kad jau baigęs mokyklą gana tiksliai žinojo, ko nori, kur stos ir ką toliau veiks: „Verslumo gyslelę jutau dar mokykloje. Tik iš karto nepuoliau. Reikėjo, kad susiformuotų įgūdžiai. Kai atsirado idėja ir pajutau, kad galiu, ėmiausi.“

Studijuodamas Šiaulių universitete, kur įgijo tarptautinės ekonomikos bakalauro ir vadybos magistro laipsnį, jis dalyvavo tarptautinės organizacijos AIESEC veikloje. Anot K. Bardausko, ten pavyko šiek tiek pasisemti verslumo: „Dar studijuodamas pradėjau darbuotis. Pirmasis darbas – Panevėžyje, važinėdavau iš Šiaulių, dirbau su metalo projektais. Atidirbus pusantrų metų, lyg ir pabodo ši veikla, norėjosi pabandyti ką nors savo.“

Kur jie kiša galvas?

Pašnekovo teigimu, tokia buvo aplinkinių reakcija: „Dauguma stebėjosi: „Dažniausiai jaunimas pradeda su informacinėmis technologijomis ar startuoliais, verslais „įvežti ir parduoti“. O kaip čia jūs savo galvas kišate į gamybą?“ Mes daug nieko nežinodami drąsiai lindome, dabar, atsukus laiką atgal, atrodo, kad gal ir buvo drąsu, bet kol kas nesigailime, nes įgijome daug visapusiškos patirties. Ir gamybos, įrangos paleidimo, veiklos sustygavimo, ir jos tėkmės reguliavimo, taip pat bendravimo su didžiaisiais parneriais, bendradarbiavimo sutarčių pasirašymo.“

Viską pradėję nuo nulio ir iki tol neturėję darbo su maisto produktais patirties, kukurūzų spragintojai toliau juda pirmyn. Pradinėms investicijoms – gamybinėms patalpoms įrengti ir gamybos technologijai parengti – prireikė apie 40 tūkst. eurų. Toks buvo pirminis investicijų etapas. „Dar iš šiandien galėčiau pasakyti, kad mūsų įmonė tebėra tame investiciniame etape, nes investuojame į degustacijas, dalyvaujame šventėse, bandome organizuoti savo šventes. Planuojame turėti tradicinį metinį renginį – Karamelinių spragėsių dieną, šiemet ją rengėme visuose „Akropoliuose“. Per vieną dieną išdovanojome maždaug 150 kg spragintų kukurūzų“, – apie visokeriopus indėlius kalba verslus pašnekovas.

Suformavę investicijas iš savų lėšų, galimybes pasinaudoti jaunam verslui skiriama parama vyrai nustūmė į antrą planą. Tačiau K. Bardauskas tvirtina: „Dabar matome, kad gali ir to prireikti. Dirbant su didžiaisiais prekybos centrais, reikalingos apyvartinės lėšos, nes atsiskaitymai už žaliavas išankstiniai.“

Kas dieną po naujieną

Gamybos verslas, pasak pašnekovo, labai įdomus, jis aprėpia labai daug naujų dalykų. „Kaip diena – taip naujiena. Nežinai, ar tą dieną koks nors įrenginys nedirbs, ar darbuotojui karamelės nepasiseks išvirti… Tokių situacijų ir iššūkių visur pilna. Sunku, bet kartu ir smagu, nes tobulėji visokeriopai. Ir bendraudamas su verslo parneriais, ir planuodamas gamybos procesą, kad viskas vyktų laiku ir nieko nepritrūktų. Tai, ko gero, labiausiai ir žavi – iššūkių gausa“, – dėsto vyras.

Jam patinka gyvenime vadovautis posakiu, kad reikia eiti prieš srovę. Tokio požiūrio palinkėtų ir kitiems pradedantiesiems. „Pradedančiųjų gamybą labai mažai. 5–10 metų perspektyvoje didžioji dalis bus nuėjusi į paslaugų ir IT verslą. Matome gamybos srities potencialą ir kitiems vertėtų apie tai pagalvoti. Nors čia iššūkių ir sunkumų yra gerokai daugiau, bet ir atlygis ateityje gali būti didesnis“, – įžvalgomis dalijasi K. Bardauskas. Jo nuomone, būtų naudinga ir pernelyg nesivadovauti kitų žmonių patarimais bei nekreipti dėmesio į negatyvius dalykus, kurių šiais laikais yra kur kas daugiau nei pozityvių.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.