...

Sumanė pritaikyti žinias apie mitybą

Verslas

2020.06.16

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , .

Sumanė pritaikyti žinias apie mitybą

Asmeninio albumo nuotr.

Iš Šiaulių kilusi vilnietė Radvilė Beleckytė (22), sujungusi savo žinias apie visapusišką mitybą, maisto industriją ir savo draugo Emono Šabono (25) patirtį bei resursus skaitmeninių projektų įgyvendinimo srityje, vos prieš mėnesį sukūrė „Daily Spoon“. Prieš pristatydama projektą, pora jam skyrė metus darbo, o verslo pradžioje sunkiausia buvo nežinomybė. „Reikia rasti savo auditoriją, suprasti, koks turinys veikia, o kas neatneša norimų rezultatų. Tačiau tai yra proceso dalis ir taip mes mokomės“, – sako projekto bendraautoriai.

Veda loginis mąstymas

Janonio gimnaziją Šiauliuose baigusi R. Beleckytė, įvertinusi tai, kad mokykloje buvo tiksliukė (jai gerai sekdavosi dalykai, kuriuose reikėjo pasitelkti loginį mąstymą, patiko užduotys, kurioms įveikti reikia kritinio mąstymo ir problemų sprendimo), pasirinko tarptautinio verslo studijas ISM Vadybos ir ekonomikos universitete.

„Studijų pasirinkimas buvo akivaizdus, nes nuo paauglystės jaučiau, kad norėsiu kurti ir įgyvendinti savo idėjas. Išėjus į didesnius vandenis, šis noras buvo prislopintas, nes mačiau, kiek labiau patyrusių ir protingesnių jaunų žmonių yra aplink. Tuomet supratau, kad reikia susikoncentruoti į žinių kaupimą ir mintį kurti savo verslą studijų metu buvau padėjusi į šalį. Buvo laikas mokytis“, – pasakoja ji. 

Naudingos komandinio darbo pamokos

Pirmaisiais studijų metais mergina padirbėjo studentų atstovybėje, kurioje prisidėjo prie įvairių socialinių ir edukacinių projektų koordinavimo. „Turėjau prabangą dirbti pelno nesiekiančioje organizacijoje ir tai buvo gera pamoka, kaip su mažai resursų galima įgyvendinti kokybiškus projektus. Iki šiol tikiu, kad daugiausia apie projektų vystymą ir komandinį darbą išmokau būtent tame mažame ISM studentų atstovybės kambariuke“, – savo darbo patirtį prisimena ji ir priduria, kad pirmasis oficialus samdomas darbas vėliau buvo viename iš didžiausių Lietuvių startuolių „CGTrader“, kuriame buvo atsakinga už rinkodaros partnerysčių vystymą. 

Geras vadovas mainais už mažą atlyginimą

Atėjusi į patyrusią skaitmeninės rinkodaros komandą, R. Beleckytė šypsodamasi prisipažįsta, jog tuomet pasakyti, kad pasijuto „žalia“, būtų labai švelnu. „Pirmuose susitikimuose išeidavau su sąrašu terminų, kurių reikšmių vėliau reikėjo ieškoti. Tačiau turėjau nuostabų vadovą, kuris per trumpą laiką tapo mano mentoriumi ir atleisdavo techninių žinių trūkumą ir skatindavo ugdyti projektų vystymo gebėjimus. Tikrai rekomenduočiau jaunam žmogui eiti dirbti už mažiau pinigėlių ar net nemokamai, jei mainais tai duotų kontaktą su geru vadovu“, – teigia pašnekovė ir mano, kad tai vienas efektyviausių būdų tobulėti. Už šią patirtą galimybę ji esanti labai dėkinga. 

Panaudojo savo žinias apie visapusišką mitybą

Taip sutapo, kad jau penktus metus visapusiškos mitybos tema besidominti pašnekovė daugiau nei prieš metus pradėjo dirbti pardavimų vadove maisto industrijos įmonėje. Tai ją paskatino dar atidžiau sekti maisto tendencijas ir galvoti, ką gali pasiūlyti Lietuvos rinka. Kadangi pati naudoja supermaisto produktus jau kelerius metus, pamatė, kad tokio produkto, kokį įsivaizduoja, mūsų rinkoje nėra. Tačiau viską paskatino merginos antroji pusė ir projekto partneris E. Šabonas, su kuriuo susipažino ISM universitete. R. Beleckytė pasakoja, kad prieš keletą metų jis įkūrė skaitmeninės rinkodaros įmonę ir vystė įvairius projektus savo klientams. Laikui bėgant panoro sukurti ką nors kartu. Taip juodu sukūrė „Daily Spoon“.

Į viską dar žiūri pro rožinius akinius

Kol kas pora, pradėjusi savo veiklą, didelių sunkumų nepatyrė. Juos be galo nustebino aplinkinių palaikymas. „Pristatymo dieną drebančiomis rankomis pasidalinau mūsų istorija ir įrašu apie savo pirmąjį verslą. Jau po 20 minučių graudinausi nuo visų sulauktų žinučių. Sulaukiau skatinančių žinučių ne vien iš artimų draugų, bet ir pažįstamų moterų, kurios taip pat kuria savo projektus, jos buvo ypač palaikančios. Manau, kad ta diena, kol kas yra tikrai viena gražiausių, kokią esu turėjusi“, – prisimena R. Beleckytė.

Projekto pavadinimas „Daily Spoon“ pabrėžia sveikos mitybos principą – kasdieniškumą. „Jei norime gerai jaustis, turime savo organizmui suteikti reikalingų medžiagų kasdien. Tačiau dėl gyvenimo ritmo, laiko stokos tai tampa vis sunkiau. Todėl ir sukūrėme savo mišiniukus, kurie leistų paprastai ir spalvingai įnešti į savo dieną daugiau gerųjų medžiagų“, – aiškina pašnekovė. 

Sieks įtikinti atvirai komunikuojamu efektu

Sukūrę savo produktus, projekto autoriai tiki jų išskirtinumu dėl vartotojui suteikiamos galimybės paprastai pasirinkti norimą efektą. „Pastebėjau, kad nors ir daug žmonių žino supermaisto miltelius: vingrūnes, peruvines pipirnes ar šalavijų sėklas, tačiau ne visi žino, kaip šie produktai veikia mūsų organizmą. Todėl kartu su mitybos specialiste sukūrėme produktą tam tikram efektui: odai, energijai ir žarnynui. Taip pat pastebiu, kad su kai kuriais sveikos mitybos produktais pateikiami dideli pažadai arba miglota informacija, todėl mes prie kiekvieno ingrediento pridėjome tyrimais įrodytą efektą žmogaus organizmui“, – sako produktų kūrėjai, siekiantys būti atviri savo vartotojams. 

Kai noras dirbti nuoširdus 

Paklausta apie nuosavos veiklos pranašumus, R. Beleckytė pamena, kai prieš metus suprato, kad neatsiduoda darbui 100 procentų. „Man nepatiko šis jausmas ir aš tikėjausi, kad kai turėsiu savo projektą, galėsiu darbui atsiduoti daugiau. Tai tikrai pasitvirtino. Dirbti savaitgaliais, vėliais vakarais ar susirgus nebėra sunku. Kol kas prie nieko nesu taip nuoširdžiai dirbusi. Tad visos tos citatos apie meilę savo veiklai ir nereikėjimą dirbti pasitvirtino“, – šypsodamasi tvirtina ji.

Turinio vertė ir linkėjimas pradedantiesiems

„Kalbant apie turinį, vienų kursų metu gavau labai gerą patarimą: jei potencialus klientas nėra pasiryžęs pirkti produkto šiandien, ar jam tavo turinys sukuria vertę? Prieš pristatymą planuodama mūsų komunikaciją ir turinį, tikrai neįveikdavau šio testo. Tad ši pamoka atėjo labai laiku, – apie įgytą patirtį kalba „Daily Spoon“ sumanytoja.

R. Beleckytė pabrėžia supratusi, kad tiesa yra tokia: „Dažnai girdime citatų, kad reikia rasti būdą savo hobį paversti darbu arba aistrą kaip nors monetizuoti. Kai aš tai girdėdavau iš jau didelį kelią nuėjusių žmonių, kurie jau yra savo srities ekspertai, maniau, kad jiems gana lengva kalbėti, kai puikiai žino, kokia jų aistra ir turi žinių toje srityje. Aš tokio ryškaus talento vienoje srityje tikrai dar neturiu. Tačiau ką darysi, reikės domėtis ir mokytis. Be to, nesu sertifikuota mitybos ar kitų sričių specialistė, tačiau sveika gyvensena ir mityba man visuomet buvo artima ir dabar iš to gimė verslas. Dabar savaitgalius praleidžiu su knygomis ir mokausi skaityti mokslinius straipsnius, kad galėčiau dalintis patikima informacija. Tad siūlyčiau neiškelti sau per daug aukštos kartelės, norint pradėti įgyvendinti savo idėjas.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.