...

Startuolis sprendžia darbuotojų išlaikymo ir motyvavimo problemą

Verslas

2021.12.17

Autorius: Raminta Žalkauskaitė

Temos: , .

Startuolis sprendžia darbuotojų išlaikymo ir motyvavimo problemą

J. Sargūnas Asmeninio albumo nuotr.

Norint darbuotojus išlaikyti ir kiek įmanoma labiau sumažinti jų kaitą įmonėje, būtina pasiūlyti jiems ką nors tikrai motyvuojančio, taip pat atsižvelgti į papildomus darbuotojo poreikius. Atkreipęs dėmesį į motyvavimo problemas, startuolis „Melp“ rado sprendimą ir sukūrė darbuotojams teikiamų pranašumų valdymo programėlę. 

Idėja ir pavadinimas

Vadovas ir vienas iš įkūrėjų Juozas Sargūnas, daug metų dirbantis su sveikatos draudimu ir darbuotojų motyvavimo programomis bei padedantis jas kurti, atkreipė dėmesį, kad nėra sistemos, kuri būtų orientuota į žmogų. „Iš pradžių idėja buvo susijusi su medicina: kad būtų sukurta paslauga žmogui įvairiais gyvenimo periodais, kad kažkas juo rūpintųsi, patartų, kokius profilaktinius tyrimus atlikti, ką jam ar jo šeimos nariams reikia padaryti. Iš to gimė idėja, kad reikia kažko asmeniško. Galvojome, kaip prieiti prie žmonių, paprastų darbuotojų. Mums pasirodė patogus priėjimas, padėsiantis pasiekti daugiau žmonių, – per darbdavį. Taip kilo idėja ir pačiam darbdaviui sukurti sistemą, platformą, kurioje jis lengvai galėtų darbuotojams priskirti naudas, jas valdyti ir leisti pasirinkti“, – sako J. Sargūnas.

Pašnekovas teigia, kad pavadinimo raidės turi reikšmę: m – „medicine“ (medicina), e – „employee“ (darbuotojas), l – „life style“ (gyvenimo būdas) ir p – „protection“ (apsauga). Pavadinime atsispindi, ko žmogui reikia labiausiai. Ir geras skambesys, ir „modern help“ (moderni pagalba) arba daugiau negu pagalba. Be to, pavadinimą sudaro žodžio „employee“ keturios raidės.

Praėjusių metų rudenį veiklą pradėjusi įmonė suteikė verslams galimybę naudotis unikalia sistema, leidžiančia personalizuoti darbuotojo motyvavimo sistemas. Sistema suteikia ir daugiau galimybių: išmokų patikra, personalizuoti pranešimai ir kt.

Platformoje personalo specialistai gali lengvai kurti, priskirti ir paskirstyti naudą darbuotojams, perduoti ją komandai pasirinkta kalba, gauti įžvalgių ataskaitų ir analizių. Darbuotojai turi programėlę, kurioje gali matyti savo išmokų paketą su aiškia kiekvienos išmokos verte, pasirinkti norimas lanksčias išmokas, gauti papildomos informacijos apie sąlygas ir naudojimą. Taip pat gali patys išsirinkti jį dominančią motyvavimo priemonę. Programėlė darbuotojui yra nemokama, o už naudojimąsi platforma prenumeratos būdu mėnesinį arba metinį mokestį moka darbdavys. 

Iššūkiai ir sunkumai

„Vienas iššūkių, su kuriuo susiduriame, susijęs su greičiu ir pardavimais. Daug dėmesio ir laiko skyrėme didelėms įmonėms ir korporacijoms, o jos ilgiau priima sprendimus ir neperka taip greitai. Kitas sunkumas – stengiamės sukurti labai gerą produktą iš karto. Koncentravomės labiau į funkcionalumą, užuot pasiūlę greičiau, bet prastesnę ar mažiau funkcionalią versiją. Nesame tipinis startuolis, kuris ką nors sugalvoja, ant „siūlų“ pagamina ir žiūri, kas iš to išėjo. Mes norėjome užtikrintai patikrinti, kad ji veiktų, būtų patraukli klientui. Ir kad tai būtų ne parduoti pažadai, o tikrai veikianti sistema. Taip pat būtų buvę patogiau turėti vidinę programuotojų komandą nuo pirmos dienos ir iš karto išbandyti užsienio rinkose, nes tik dabar pradedame aktyvią pardavimų kampaniją užsienyje“, – pasakoja startuolio vadovas.

Darbuotojų motyvavimas

Paklaustas, kaip motyvuoja savo darbuotojus, pašnekovas sako, kad mažame startuolyje privalumas tas, kad darbuotojo indėlis į projektą labai reikšmingas. Kuo anksčiau prisijungę mūsų darbuotojai turi galimybę turėti akcijų, suteikiame laisvę ir pasitikėjimą, galimybę dirbti nuotoliniu būdu, galimybę mokytis iš patyrusių specialistų. Na ir žinoma, atlyginimas, per gimtadienį papildomos atostogų dienos, teminiai susitikimai, geras ryšys su darbuotojais, bendravimas ir kt.

„Kai kurios įmonės, su kuriomis dirbame, turi po 13–20 naudų ir yra išlepusios, todėl net nebevertina, kitose įmonėse darbuotojai nevertina, nes nežino. Matome kelias problemas – įmonėse, kuriose labai įsišaknijusios tos naudos, nori vis daugiau ir jų nebeužtenka. Įmonėse, kuriose nekomunikuojama apie naudas darbuotojams, šie net nežino, kad jų turi. Todėl net nevertinama, nes kaip gali vertinti, jei net nežino“, – atkreipia dėmesį pašnekovas.

Jis sako, kad populiariausios naudos yra sveikatos draudimas, automobilis, startuoliuose gal rečiau, daugiau korporacijose – parkavimas, mokymų biudžetai, sporto klubai, labai populiari – trečioji pensijų pakopa. Žmonės supranta mokestinės lengvatos naudą, kurią gali gauti per darbdavį: pramogos, pilni šaldytuvai maisto, vaisiai į namus, biudžetas maistui, galimybė kasdien užsisakyti skirtingą patiekalą (tai daugiau taikoma IT bendrovėse). Taip pat padėkos, žetonai, kuriuos vėliau gali iškeisti į prekes ar čekius, populiarėja akcijų aukcionai. Iš įdomesnių naudų Juozas pamini namų tvarkytojos ir veterinarijos paslaugas. Startuolio įkūrėjas sako, kad į savo registrą yra surinkę apie 65 naudas, kurias pavyko rasti ir sužinoti.

Ateities planai

Melp“ vadovas teigia, kad nuolatinis komandos tikslas – tobulinti programėlėje siūlomus pranašumus. Nuo kitų metų pradžios savo klientams siūlys prekyvietės funkcionalumą, o jų darbuotojai galės savarankiškai iš tam skirto biudžeto pirkti prekes ar paslaugas. Pirmieji Baltijos šalyse pasiūlę galimybę rinktis lengvatas darbuotojams, dabar lankstumo pridės ir perkant. J. Sargūnas sako, kad ateityje produktą siūlys užsienyje, nes mato augančią kovą dėl darbuotojų.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.