...

Startuolis, priartinęs Ameriką prie Lietuvos

Verslas

2020.06.30

Autorius: Veronika Bielinytė

Temos: .

Startuolis, priartinęs Ameriką prie Lietuvos

M. Ribelis Asmeninio albumo nuotr.

Trečius metus skaičiuojantis startuolis „Shipzee“ šiuo metu jau turi daugiau nei 50 tūkst. aktyvių vartotojų Lietuvoje. Jiems „Shipzee“ padeda supaprastinti prekių įsigijimo JAV ir parsiuntimo į Europą procesus. Startuolio atstovas Mantas Ribelis sako, kad prireikė nemažai laiko ir įdirbio, kol iš pirmo žvilgsnio atrodanti paprasta idėja pradėjo veikti sklandžiai ir įgijo pagreitį.

Idėja kilo matant aplinkinių problemas

M. Ribelis prisimena, kad startuolio užuomazgos gimė Čikagoje. Čia gyvena daugybė išeivių iš visos Rytų Europos ir jie reguliariai siunčia siuntinius savose šalyse likusiems giminaičiams.

„Platformos įkūrėjai pastebėjo, kad labai daug išeivių JAV siunčia siuntinius į namus savo artimiesiems, ypač – į Rytų Europą. Pamačius poreikį pigesnėms ir unikalesnėms prekėms iš JAV, jie sugalvojo supaprastinti visą procesą ir padaryti JAV parduotuves prieinamas kiekvienam europiečiui“, – teigia M. Ribelis.

Idėja netruko pasiteisinti. Šiuo metu startuolis teikia paslaugas Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Rumunijoje.

Sunkiau, nei atrodė iš pirmo žvilgsnio

Platforma „Shipzee“ unikali tuo, jog nuima nuo vartotojo visą siuntos įsigijimo, registravimo, muitų ir siuntimo naštą. Anot pašnekovo, siekiant sėkmingai startuoti, prireikė nemažai žinių, susijusių su siuntinių gabenimu už Atlanto, todėl čia pravertė ilgametė sumanytojų darbo patirtis Čikagos siuntų įmonėje.

„Reikėjo įsigilinti į visą procesą, pradedant nuo siuntos priėmimo į sandėlį JAV, baigiant jos pristatymu vartotojui. Yra labai daug jungiamųjų taškų, kad ši iš pažiūros paprasta idėja veiktų. Tam reikia visos infrastruktūros, kurią sukurti nuo nulio būtų beveik neįmanoma arba truktų daugybę metų“, – pastebi pašnekovas. 

Mantas sako, kad pasaulyje veikia keletas panašių žaidėjų, siūlančių elementarią paslaugą – JAV adreso nuomą. Turėdamas tokį adresą, vartotojas pats perka prekes parduotuvėse, atsisiunčia jas į savo adresą JAV, o įmonė pasirūpina tos prekės persiuntimu norimu adresu bet kur pasaulyje. 

„Nepaisant to, jog pačiam vartotojui reikia nudirbti daug darbo, kad prekė atkeliautų iki jo, jam dar reikia ir pačiam tvarkyti muitinės reikalus, kai prekė atkeliauja į jo šalį“, – konkurentų trūkumus trumpai apžvelgia M. Ribelis.

Svarbiausia – paprastumas

„Shipzee“ įkūrėjai, matydami rinkoje vyraujančius trūkumus, žengė dar vieną žingsnį į priekį ir patobulino šią paslaugą į alternatyvų pasaulyje neturinčią apsipirkimo platformą. 

„Vartotojai, užuot prekes užsakinėję patys tam tikru adresu ir rūpinęsi bei sekę visus procesus, naudodamiesi „Shipzee“ teturi atsiųsti norimos prekės nuorodą. Tuomet vartotojui apskaičiuojama galutinė suma su visais įskaičiuotais mokesčiais: valstijos pardavimo mokestis, pristatymas JAV ribose, plukdymas arba skraidinimas į pristatymo šalį, muitas, PVM ir pristatymas į namus. Vartotojui tereikia sumokėti galutinę kainą, kuri yra žinoma iš karto, ir laukti prekių namuose, visa kita padaroma už jį“, – pabrėžia M. Ribelis.

Svarbus akcentas, kad „Shipzee“ naudoja įvairius taupymo metodus ir partnerystės programas su JAV prekybininkais, taip pat prekių konsolidavimą siunčiant, todėl produktus nuperka bei gabena pigiau ir greičiau nei kiti. 

„Dėl visų šių priežasčių „Shipzee“ padengia dalį galutinės sumos, į kurią įskaičiuoti visi mokesčiai, tarp jų ir muito bei PVM, todėl galutinė prekių suma su visais įskaičiuotais mokesčiais yra mažesnė, nei tą pačią prekę užsisakytumėte patys“, – privalumus dėsto pašnekovas.

Pasitikėjimą teko užsitarnauti

Siuntų rinka gana sudėtinga, įvairių žaidėjų – tiek patikimų, tiek nelabai – joje iš tiesų daug. Mantas neslepia, kad gerą vardą teko užsitarnauti.

„Iš pradžių buvo tikrai sunku, buvo daug dvejonių ir prireikė gerų pusės metų, kad paslauga „įsivažiuotų“. Pristatėme precedento neturinčią paslaugą rinkoje, kainos buvo tokios žemos, kad galėjai pagalvoti, jog tai apgavystė, o vartotojų prašėme susimokėti už prekes iš anksto, todėl pasitikėjimas greitai neatėjo“, – atvirauja M. Ribelis.

Vis dėlto įdirbis nenuėjo perniek. Šiuo metu startuolio komandoje dirba per 40 darbuotojų. Jie rūpinasi sandėliais, klientų aptarnavimu, pirkimu, užklausų apdorojimų, žmogiškaisiais ištekliais, rinkodara ir verslo vystymu. Anot pašnekovo, visos komandos tikslas yra vienas – Amerikos rinką padaryti prieinamesnę paprastam Rytų Europos piliečiui. Vartotojai tai pastebi ir vertina.

Pandemija apsukas net padidino

Paklaustas, kaip startuoliui sekėsi veikti šiemet pasaulį užklupusios neeilinės situacijos metu, M. Ribelis sako, kad prekybos apimtys internetinės prekybos sektoriuje gerokai išaugo, tad pandemija uždavė klausimų, kaip tinkamai optimizuoti veiklą.

„Balandžio mėnesis mums buvo geresnis net už „Black Friday“ mėnesį. Atsirado naujų vartotojų antplūdis, žmonės fizines parduotuves po truputį iškeičia į internetines. Vyresni vartotojai taip pat atranda internetinių parduotuvių naudą: apsipirkimas internetu yra daug patogesnis, pigesnis ir atima mažiau energijos. Vartotojai turėjo pripažinti, kad apsipirkimas internetu yra paprastas ir saugus. Pastebėjome, kad tie vartotojai, kurie apsiperka internetu rečiau, dabar tą daro kelis kartus dažniau. Karantinas paskatino vartotojus ir taupyti. Naudojantis „Shipzee“, Amerikoje tokias pat ar panašias prekes kaip Lietuvoje galima įsigyti pigiau. Tačiau taip pat niekur nedingo ir noras įsigyti tai, ko Lietuvoje nėra: naujų elektronikos produktų, kosmetikos, vitaminų, aprangos prekių“, – pasakoja M. Ribelis. 

Anot jo, sunkiausia šiuo laikotarpiu buvo susitvarkyti su milžiniška apkrova visuose departamentuose.

„Dirbti galėjome tik iš namų, tad klausimų sukėlė net tokie dalykai kaip naujų komandos narių samdymas. Kita vertus, priverstinis darbas iš namų išmokė dar atidžiau susidėlioti procesus ir darbą atlikti ne mažiau efektyviai nei iki karantino pradžios“, – sako pašnekovas.

Ruošiasi liepos 4-osios antplūdžiui

M. Ribelis pastebi, kad liepos 4 dieną JAV mini Nepriklausomybės dieną, o savaitę iki jos tradiciškai vyks didžiausi išpardavimai JAV elektroninėse parduotuvėse. Šiemet, dėl COVID-19 ir „Black Lives Matter“ protestų padarinių prekybininkai išgyvena sunkų laikotarpį – buvo priversti uždaryti fizines parduotuves, todėl sandėliuose susikaupė daug neišparduotos produkcijos. Tai, pasak pašnekovo, skatins prekybininkus planuoti dar didesnes nuolaidas ir visą išpardavimų savaitę perkelti į internetinę prekybą.

„Nukentėję prekių ženklai pasinaudos liepos 4-ąja siekdami išparduoti susikaupusius produktus, o tai atvers puikių galimybių pirkėjams Lietuvoje. Šiemet nuolaidos gali siekti iki šiol neregėtas aukštumas, mat dėl COVID-19 sukeltos krizės, o vėliau per visą šalį nuvilnijusių protestų mažmenininkų sandėliai tiesiog prigrūsti neparduotų daiktų. Dėl šios priežasties tikime sulaukti ir pirkėjų antplūdžio, tad skatiname nepraleisti galimybės ir norimas prekes iš JAV sandėlių įsigyti išpardavimo metu“, – pataria „Shipzee“ atstovas Mantas Ribelis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.