...

Startuolio įkūrėjai: „5 mln. rinka nėra mūsų taikinys“

Verslas

2015.06.09

Autorius: Julija Kurilaitė

Temos: .

Startuolio įkūrėjai: „5 mln. rinka nėra mūsų taikinys“

Internetinės konkursų platformos „Sweepest“ įkūrėjai Artūras Svirskis ir Petras Petkevičius. Asmeninio archyvo nuotr.

Vienintelės specializuotos internetinės konkursų platformos „Sweepest“ įkūrėjai Artūras Svirskis (24 m.), Marina Basangova (29 m.) ir Petras Petkevičius (52 m.) darbuojasi Kaune – Kęstučio gatvėje įsikūrusiame biure. Ši trijulė – išsilavinę ir ambicijų nestokojantys verslininkai. Vos prieš mėnesį įkūrę netradicinį reklamos kanalą per konkursus „Sweepest“, drąsiai kalba apie ateities planus ir džiaugiasi dabartiniais rezultatais.

Į bendrą projektą suvedė darbas

Šiuo metu startuolio „Sweepest“ komandoje dirba penki žmonės. Be trijų įkūrėjų ir verslo idėjos vystytojų, prie projekto realizavimo prisideda programuotojas ir verslo klientų valdymo specialistė. Tačiau idėja gimė vieno žmogaus galvoje ir vėliau buvo perduota kitiems originalumo ir išskirtinumo Lietuvos verslo rinkoje ieškantiems asmenims. Marina Basangova kartu su Artūru Svirskiu buvo kolegos ir šiek tiek daugiau kaip prieš metus bendromis jėgomis įkūrė rinkodaros įmonę „ThinkBig.lt“. Po kurio laiko nuspręsta didinti komandą – taip tarp jų atsirado Petras Petkevičius, dabartinis „Sweepest“ verslo vystymo vadovas. To neužteko – jauni ir energijos kupini žmonės visuomet sugalvoja kitų savirealizacijos metodų, tad vieną praėjusių metų vasaros dieną startuolio kūrėja Marina papasakojo Artūrui apie savo naują sumanymą. „Tokio dalyko nebuvau girdėjęs, bet maniau, kad Lietuvoje tam nėra rinkos ir mūsų šalis dar nėra pribrendusi“, – abejones pradžioje prisimena pašnekovas.

Startuolio idėja padeda didinti prekės ženklo žinomumą

Startuolis „Sweepest“ siūlo įmonėms jų internetinėje platformoje rengti 4 skirtingų tipų konkursus. Juose galima laimėti įvairių prizų. Kuo prizas didesnės vertės ir aktualesnis didžiajai auditorijos daliai, tuo jis patrauklesnis konkursų dalyviams. Verslininkai suteikė galimybę pasiekti tikslinę auditoriją, todėl platforma suskirstyta į segmentus pagal amžių, lytį, miestą ir pomėgius. Tačiau pašnekovai kol kas siūlo atsisakyti šios klasifikacijos. „Duomenų bazė dar nedidelė, todėl dar reikia palaukti, kol galėsime apčiuopti realią segmentacijos naudą“, – teigia jie.

 

„Dvejų metų perspektyva – būti bent vienoje užsienio šalyje lyderiais. Singapūras su 5 mln. gyventojų mums netinka“

A. Svirskis.

 

Šiuo metu paslauga nemokama, tačiau ateityje ketinama ją apmokestinti. Įmonės pačios rengia konkursus be startuolio administratorių pagalbos ir taip gauna savo reklamos kanalą, padedantį didinti prekių ženklo žinomumą, užmegzti ryšį su vartotoju ir suteikiantį galimybę sumažinti reklamai skirtą biudžetą. „Sweepest“ įkūrėjai džiaugiasi siūlantys unikalią paslaugą. „Net ir žvelgiant pasauliniu lygiu galima teigti, kad tokių pavyzdžių yra vienas kitas ir jie dažniausiai veikia pagal vietinį principą“, – pasakoja jie. Kitose šalyse – Didžiojoje Britanijoje (www.myoffers.co.uk), Pietų Afrikoje (www.justplay.co.za) – yra kelios konkurencingos įmonės. „Tai konkurentai, į kuriuos lygiuojamės“, – užtikrintai kalba įkūrėjai. Skaičiai daug ką parodo. Pietų Afrikos įmonė turi 1 mln. registruotųjų vartotojų, o Didžioji Britanija – net 22 milijonus.

Įžvelgė potencialą

Paklausus pašnekovų apie šio startuolio idėjos patrauklumą, atsakymas konkretus: „Iš pradžių dauguma idėjų man atrodo nepatrauklios, tačiau kai atliekamas rinkos tyrimas ir matoma tam niša, galima imtis darbų“, – įsitikinę pašnekovai. Įsijungus startuolio interneto puslapį, lankytojus pasitinka šūkis: „Sweep the best prizes“ (liet. „Susišluok geriausius prizus“). Jis atspindi vieną pagrindinių internetinės reklamos projekto idėjų. Turbūt atsiras žmonių, kurie klaus: kuo šis startuolis išskirtinis? A. Svirskis atsako: „Juk yra nemažai įmonių, žurnalų, projektų ir kitų iniciatyvų, organizuojančių konkursus, tačiau mes esame ta platforma, kuri sujungia daugumą konkursų vienoje vietoje. Tai įtraukianti reklamos priemonė, kitaip nei reklaminis skydelis internete arba lauko stendas, matomas vos kelias sekundes. Dalyvaudamas konkurse žmogus prekės ženklui skiria 2 – 10 minutes (susipažįsta su prekės ženklu, taisyklėmis, jei yra, peržiūri reprezentacinį įmonės video). Startuolis veikia vos mėnesį, tad nieko nuostabaus, kad viskas dar nauja ir neišbandyta. Iki šiol tikriname įvairias projekto vietas, kas veikia, o kas ne, tad dabartinė projekto versija tikrai nėra galutinė“, – priduria jis. Didelę įtaką projekto vystymusi padarė šiais metais įvykusi „Login“ konferencija. „Dabar bendraujame su įmonėmis, su kuriomis susitikome per konferenciją. Jos suinteresuotos rengti mūsų platformoje konkursus“, – pasakoja verslininkai.

Konkretūs ateities planai

Verslininkai neslepia, kad pirminė jų verslo vizija nuo pat pradžių buvo plėtra į kitas šalis. „Orientuojamės į Pietryčių Aziją, Pietų Ameriką arba NVS šalys, nors pastarasis regionas yra mažiausiai tikėtinas. Prioritetą teikiame Pietryčių Azijai, nes ten jau turime kontaktų.“ Kalbėdami apie šalis, pašnekovai vardija didelius ir ambicingus planus: „Dvejų metų perspektyva – būti bent vienoje užsienio šalyje lyderiais. Singapūras su 5 mln. gyventojų mums netinka“, – šypsosi A. Svirskis.

Pradžia nelengva

Paklausus pašnekovų, kokį patarimą duotų taip pat entuziastingiems ir ambicingiems jauniems verslininkams, A. Svirskis atsakė: „Reikia imti ir daryti. Niekas to nepadarys už tave. Pats pirmą verslą įkūriau, praėjus metams po studijų, o tarp mano pažįstamų yra nemažai žmonių, savo verslus pradėjusių vystyti dar mokyklos laikais.“ Jo kolega P. Petkevičius antrina: „Nuo idėjos ir jos realizavimo – ilgas kelias. Geros idėjos neužtenka, reikia nuoseklaus ir metodiško darbo, nebijant proceso metu iškylančių sunkumų.“

Ekspertai

Petras Petkevičius

Petras Petkevičius

Verslo plėtros vadovas / DevSlate Group

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.