...

Sėkmė – tik laiko klausimas

Verslas

2012.12.12

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , , .

Sėkmė – tik laiko klausimas

Audrius Jankauskas, Mangirdas Skripka, Mindaugas Stankaitis Asmeninio albumo nuotr.

Tie, kas kada nors turėjo nuosavą tinklaraštį, gerai žino, kaip sunku pasiekti, kad jis vizualiai gražiai atrodytų. Turinio valdymo sistemos tarsi turi savo valią ir įgeidžių. Vis dėlto kurti ir tvarkyti ne tik tinklaraščius, bet ir visaverčius interneto puslapius gali būti daug paprasčiau. Tai bando įrodyti lietuvių Audriaus Jankausko, Mindaugo Stankaičio ir Mangirdo Skripkos sukurta turinio valdymo sistema „ImpressPages CMS“. Čia viskas paprasta, aišku ir efektyvu. Apie sistemos išskirtinumus ir bandymus prisivilioti sėkmę pasikalbėjome su A. Jankausku.

A. Jankauskas sako, kad „ImpressPages CMS“ susibūrė atsitiktinai ir iš pradžių kūrė interneto svetaines.

„Viskas prasidėjo, rodos, 2008-aisiais. Tuo metu ėjo į pabaigą mano pirmasis verslas, kurį vėliau pardavėme. Ieškojau naujos veiklos. Atsitiktinai susipažinau su Mangirdu ir Mindaugu. Jie tuo met kūrė svetaines ir tam reikėjo papildomų žmonių. Pradėjome bendrauti, kartu dirbti, patikome vieni kitiems ir įkūrėme įmonę“, – sakė jis.

„ImpressPages CMS“ atsirado kone iš asmeninių poreikių. Sukūrus sveitainę ir atidavus ją klientui dažnai tekdavo susidurti su problemomis. Klientams sunkiai sekdavosi administruoti svetaines, diegti papildymus. Tai kėlė nemažai rūpesčių. „Pagrindinis dalykas yra tas, kad kai atiduodi svetainę klientui, reikia, jog jis galėtų ją efektyviai valdyti. Mes ieškojome sprendimo. Išbandėme įvairias turinio valdymo sistemas, bet nieko efektyvaus neradome. Tuomet kilo mintis susikurti turinio valdymo sistemą. Kiekviena „web“ agentūra tuo metu turėjo savo turinio valdymo sistemą ir taip prisirišdavo klientus. Mums tokie variantai nepatiko. Tad sprendimas buvo, kad jeigu jau kuriame sistemą, ji bus ne vidiniam vartotojui, o kaip atskiras produktas“, – prisiminė A. Jankauskas.

Produktas gavo „ImpressPages CMS“ vardą. Viskas čia vyksta „drag and drop“ principu, o tinklalapis keičiamas tiesiogiai, t. y. nėra atskiros vietos, kurioje turėtumėte vykdyti norimus pakeitimus. Galutinis rezultatas jums visada prieš akis.

„Tai principas, kuris žmonėms yra priimtinas ir lengvai suvokiamas. Jeigu jums reikia pakeisti kokį nors dokumentą, tiesiog jį tempiate iš vienos vietos į kitą. Taigi pats principas yra lengvai atpažįstamas. Jums net nereikia mąstyti, kaip ką daryti. Tai natūralu besinaudojantiems kompiuteriais. Kitose sistemose turite vartotojo sąsają, kurią reikia išmokti, o mūsų atveju turite svetainę ir, ką matote, tas ir bus. Visur kitur administravimo zona yra visiškai atskira svetainės sritis. Kažkur prisijungi, kažką padarai ir bėgi pasižiūrėti, kaip tai atrodo iš tikrųjų. Dažnai pasirodo, kad viskas visai ne taip, kaip norėjai, todėl bėgioji pirmyn atgal“, – kitų turinio valdymo sistemų trūkumus vardijo A. Jankauskas.

„ImpressPages CMS“ kodas – atviras. Kitaip tariant, sistema yra nemokama. A. Jankauskas sako, kad gal tai kiek ir atbaidė galimus investuotojus (jų kompanijai iki šiol nepavyko rasti). Jiems kildavo klausimas, kaip bus uždirbami pinigai. Sistemos kūrėjas teigia, kad pajamas generuotų įvairūs papildymai. Juos „ImpressPages CMS“ pardavinėja jau dabar.

„Atviro kodo pasaulyje pagrindinis niuansas yra bendruomenė. Jeigu nebus bendruomenės, nėra jokios prasmės ką nors daryti. Tik bendruomenė pradeda stumti produktą, pati jį reklamuoja ir paskui auga jau be tavo didelių pastangų. Mes vis dar laukiame kritinio lūžio taško, kai žmonės pradės aktyviai reklamuoti, kad jie dirba su tuo. Kol kas atsiliepimai yra labai teigiami. Kai 2009-ųjų pabaigoje paleidome pirminę alpha versiją, sulaukėme begalės teigiamų atsiliepimų. Žmonėms ištikrųjų to reikėjo, jie to ieškojo. Akivaizdu, kad poreikis yra“, – sakė jis. Puikūs vertinimai labiausiai ir motyvuoja neapleisti projekto.

„Man pagrindinė paskata yra žmonių atsiliepimai. Bevaisės pastangos rasti investuotojų iš tikrųjų nuvylė, bet galų gale susimąsčiau, kodėl tai darau, permąsčiau pačią idėją. Kas kartą, kai sulaukiame teigiamų vertinimų, jaučiamės pakylėtai. Kiekvienas toks atsiliepimas yra kaip narkotikas. Akivaizdu, kad žmonėms to reikia. Vadinasi, tai, ką tu darai, nėra beprasmiška. Tik laiko klausimas, kada pasieksi tai, ką pasiekė „WordPress“. Bendruomenė, kuri reikalinga, po truputį didėja. Vadinasi, einame ta linkme, kurią ir numatėme“, – teigė jis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.